Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στην πρωτοκαθεδρία των ελληνικών αιθέρων η Aegean

Την πρωτοκαθεδρία στην ελληνική αεροπορική αγορά κατέκτησε, όπως αναμένονταν, στο πρώτο εξάμηνο του 2008 η Aegean Airlines έναντι των Ολυμπιακών Αερογραμμών.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Στην πρωτοκαθεδρία των ελληνικών αιθέρων η Aegean
Την πρωτοκαθεδρία στην ελληνική αεροπορική αγορά κατέκτησε, όπως αναμένονταν, στο πρώτο εξάμηνο του 2008 η Aegean Airlines έναντι των Ολυμπιακών Αερογραμμών.

Από τα στοιχεία επιβατικής κίνησης του πρώτου εξαμήνου προκύπτει ότι η Αεροπορία Αιγαίου μετακίνησε περισσότερους επιβάτες τους πρώτους έξι μήνες του έτους, παίρνοντας κεφάλι έναντι της Ολυμπιακής, η οποία, συνέπεια των σοβαρών λειτουργικών προβλημάτων που αντιμετώπισε όλο το προηγούμενο διάστημα και συνεχίζει να αντιμετωπίζει, υποχώρησε στην δεύτερη θέση.

Συγκεκριμένα το διάστημα Ιανουαρίου - Ιουνίου η Aegean Airlines μετακίνησε 2,6 εκατομμύρια επιβάτες επιτυγχάνοντας να αύξηση σε ποσοστό 13% ενώ την ίδια ώρα οι Ολυμπιακές Αερογραμμές μετέφεραν 2,48 εκατομμύρια επιβάτες σημειώνοντας απώλειες 7% στον αριθμό των μετακινούμενων επιβατών έναντι του προηγούμενου έτους.
Το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους η Aegean είχε μεταφέρει 2,3 εκατομμύρια επιβάτες ενώ οι Ολυμπιακές Αερογραμμές, που τότε διατηρούσαν την πρωτοκαθεδρία είχαν μετακινήσει 2,66 εκατομμύρια επιβατών.

Από την έως τώρα εξέλιξη των μεγεθών θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι το 2008 οι Ολυμπιακές Αερογραμμές θα μετακινήσουν, για πρώτη φορά, λιγότερους επιβάτες έναντι της ανταγωνίστριάς τους Aegean.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η αύξηση της επιβατικής κίνησης της Aegean προέρχεται από την ενίσχυση της παρουσίας της σε προορισμούς του εσωτερικού και εξωτερικού δικτύου την στιγμή που οι Ολυμπιακές Αερογραμμές προχωρούν, κυρίως λόγω της έλλειψης αεροσκαφών, στη σταδιακή συρρίκνωση της παρουσία τους σε ισχυρές αεροπορικές αγορές όπως αυτές του Λονδίνου της Φρανκφούρτης του Μονάχου κά.
Κομισιόν: Δεν συμβάλλει στην εξοικονόμηση ενέργειας η χρέωση των αποσκευών στα αεροσκάφη

Εν τω μεταξύ εντός του φθινοπώρου οι αεροπορικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα είναι υποχρεωμένες, εφαρμόζοντας σχετικό κανονισμό, να ενημερώνουν τους επιβάτες τους για την τελική τιμή του εισιτηρίου, στην οποία θα συμπεριλαμβάνονται λεπτομερή στοιχεία για τους ναύλους, τους φόρους αεροδρομίου και τις άλλες δαπάνες, τέλη και επιβαρύνσεις, συμπεριλαμβανομένων των επιβαρύνσεων καυσίμου και των τελών ασφαλείας.

Αυτό προκύπτει από την απάντηση του αρμόδιου για θέματα μεταφορών επιτρόπου, Αντόνιο Ταγιάνι, σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της ΝΔ, Μανώλη Μαυρομμάτη, ο οποίος έθεσε και το θέμα της χρέωσης των αποσκευών για να λάβει την απάντηση της Κομισιόν ότι δεν προσφέρει τίποτα το σημαντικό στην εξοικονόμηση καυσίμων των αεροπλάνων και δεν προτίθεται να επέμβει στις εμπορικές επιλογές των εταιριών.

Η Κομισιόν υπογραμμίζει ότι η επιλογή της χρέωσης ή μη των αποσκευών ανήκει στη σφαίρα της εμπορικής στρατηγικής των αερομεταφορέων, όπως εξάλλου και άλλες πρακτικές, π.χ. η χρέωση ορισμένων υπηρεσιών ή συμπληρωματικών δαπανών.

Σύμφωνα με την Ε.Ε. ενδέχεται ορισμένες εταιρίες να προβλέπουν μία τέτοια χρέωση προκειμένου να αποθαρρύνουν τους επιβάτες από τη συνήθεια του να ταξιδεύουν με πολλές αποσκευές και, ταυτόχρονα, να περιορίσουν το βάρος στο διαμέρισμα αποσκευών, εξέλιξη που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση ενέργειας.

Ωστόσο, η εξοικονόμηση αυτή δείχνει να είναι ελάχιστη και δεν φαίνεται ότι το γεγονός και μόνο της πληρωμής υπέρβαρου θα μπορούσε να έχει τέτοιες θετικές συνέπειες.

Αντίθετα, συνάγεται από την πείρα ότι τέτοιες συμπληρωματικές δαπάνες θα συνδέονται με άλλες σκοπιμότητες, ιδίως δε με αυτήν της μείωσης του χρόνου απόσβεσης του κόστους των αεροπλάνων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο