Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέους προορισμούς στο εξωτερικό βλέπει η Aegean

Επέκταση του διεθνούς δικτύου προορισμών, ανανέωση του στόλου και συμμετοχή στους αναμενόμενους διαγωνισμούς της ΥΠΑ για την εκμετάλλευση των άγονων αεροπορικών δρομολογίων είναι οι στόχοι της Aegean.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Νέους προορισμούς στο εξωτερικό βλέπει η Aegean
Η επέκταση του διεθνούς δικτύου προορισμών, η ολοκλήρωση της διαδικασίας ανανέωσης του στόλου αλλά και η συμμετοχή στους αναμενόμενους διαγωνισμούς της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την εκμετάλλευση των άγονων αεροπορικών δρομολογίων αποτελούν τους στόχους της αεροπορικής εταιρίας Aegean Airlines για το 2009.

Εκτός από τους νέους προορισμούς που έχει ήδη εντάξει από την αρχή του έτους στο πρόγραμμά της (Βαρκελώνη, Βρυξέλλες, Βερολίνο, Πάφο και Βενετία), η Aegean προτίθεται να προχωρήσει σε μεγαλύτερη ενίσχυση του δικτύου της στο εξωτερικό προσθέτοντας νέους προορισμούς. Μεταξύ αυτών για τους οποίους εταιρία ενδιαφέρεται ιδιαίτερα περιλαμβάνονται η Μόσχα, η Μαδρίτη, η Βιέννη, το Άμστερνταμ αλλά και η Κωνσταντινούπολη.

Σε μια χρονιά πολύ δύσκολη, λόγω της οικονομικής κρίσης, για τον κλάδο των αερομεταφορών η αεροπορική εταιρία, ολοκληρώνοντας ένα μεγάλο πρόγραμμα αύξησης και ανανέωσης του στόλου της, σκοπεύει να ενισχύσει και το δίκτυό της με την προσθήκη νέων ευρωπαϊκών προορισμών.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Aegean Airlines, κ. Δημήτρη Γερογιάννη, το 2009 είναι δύσκολη χρονιά για τις αερομεταφορές καθώς χαρακτηρίζεται αφενός από την κάμψη της ζήτησης στην Ευρώπη αλλά και από την ένταση του ανταγωνισμού στο εσωτερικό της χώρας.

Ενδεικτικό είναι ότι, όπως ανέφερε ο κ. Γερογιάννης, στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρίας, η ευρωπαϊκή αεροπορική κίνηση καταγράφεται φέτος μειωμένη κατά 8% - 9%, ενώ μόνο οι low cost carriers φαίνεται, από τα έως τώρα στοιχεία, να αντιστέκονται καταγράφοντας μικρή αύξηση της κερδοφορίας τους.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, η Aegean Airlines βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση έχοντας έναν νέο στόλο αεροπλάνων με τον μέσο όρο ηλικίας των αεροσκαφών της να βρίσκεται στα 2 έτη, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση αλλά και με πολύ ανταγωνιστική διάρθρωση κόστους.

--Ενδιαφέρον και για τις άγονες γραμμές

Πέραν των ευρωπαϊκών βλέψεών της, η Aegean Airlines σκοπεύει να συμμετάσχει και σε κάποιους από τους διαγωνισμούς της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για αεροπορικά δρομολόγια της άγονης γραμμής.

Στο τέλος του μήνα ή, το αργότερο, στις αρχές Ιουνίου αναμένεται ότι η ΥΠΑ θα προχωρήσει στην προκήρυξη των διαγωνισμών για την εκμετάλλευση των 23 άγονων αλλά… προσοδοφόρων αεροπορικών δρομολογίων που κατά κύριο λόγο παρέχουν αεροπορική συγκοινωνία σε μικρά νησιά της χώρας.

Ουσιαστικά τα συγκεκριμένα αεροπορικά δρομολόγια για πρώτη φορά θα γίνουν αντικείμενο διαγωνισμού καθώς έως τώρα η κάλυψή τους δινόταν απευθείας στην Ολυμπιακή Αεροπορία.

Στους επικείμενους διαγωνισμούς πέραν της Ολυμπιακής υπό τον όμιλο MIG, η οποία υποχρεούται να συμμετάσχει, βάσει της συμφωνίας που έχει υπογράψει με το Δημόσιο, θα συμμετάσχει και η Aegean, ενώ βέβαιη θα πρέπει να θεωρείται και η συμμετοχή της νέας αεροπορικής εταιρίας Athens Airways. Την Athens Airways ευνοεί η αλλαγή στους όρους του διαγωνισμού που έως τώρα προέβλεπε ότι για να συμμετάσχει μία εταιρία θα έπρεπε να διαθέτει πιστοποιητικό πτητικής εκμετάλλευσης για διάστημα τουλάχιστον ενός έτους.

Ο συγκεκριμένος όρος αλλάζει προκειμένου να είναι εφικτή η συμμετοχή στον διαγωνισμό της νέας Ολυμπιακής.

Η προκήρυξη των διαγωνισμών θα πρέπει να γίνει σύντομα καθώς οι διαδικασίες επιβάλλεται να προχωρήσουν με ταχύτητα αφού στο τέλος Αυγούστου και το τέλος Σεπτεμβρίου λήγουν οι συμβάσεις που έχει η ΥΠΑ με τις Ολυμπιακές Αερογραμμές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο