Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Aegean: Τι «βλέπει» για το 2010

"Το 2010 η Aegean θα είναι από τις 3-4 αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη που θα παραμείνουν κερδοφόρες", δήλωσε ο αντιπρόεδρος της εισηγμένης κ. Ευτύχιος Βασιλάκης.

Aegean: Τι «βλέπει» για το 2010
«Το 2010 η Aegean θα είναι από τις 3-4 αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη που θα παραμείνουν κερδοφόρες» δήλωσε ο αντιπρόεδρος της εισηγμένης κ. Ευτύχιος Βασιλάκης στα πλαίσια της χθεσινής παρουσίασης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, θέλοντας να επισημάνει τις δυσκολίες που επιφυλάσσει η φετινή χρονιά για τον κλάδο.

Ο κ. Βασιλάκης χαρακτήρισε την νέα χρονιά «προκλητική» λόγω των επιπτώσεων από την οικονομική κρίση, από τη λειτουργία της Olympic Air, αλλά και από τον κίνδυνο αύξησης της τιμής του πετρελαίου (έχει γίνει hedging για ένα ποσοστό των προμηθειών καυσίμων).

Ο αντιπρόεδρος της Aegean πρόβλεψε ότι το μερίδιο αγοράς της Olympic Air στα δρομολόγια εσωτερικού θα αυξηθεί σε σύγκριση με αυτό της παλαιάς Ολυμπιακής, πλην όμως ανέφερε ότι στα δρομολόγια εξωτερικού η Aegean διαθέτει πλέον σαφώς μεγαλύτερο δίκτυο σε σύγκριση με αυτό της Olympic Air.

Γενικότερα, η Aegean δεν δείχνει διατεθειμένη να επικεντρώσει τους στόχους της μόνο στα μερίδια αγοράς, αλλά παράλληλα θα δώσει έμφαση και στην κερδοφορία.

«Το 2010 πιστεύω ότι θα διατηρήσουμε την πρώτη θέση στα δρομολόγια εσωτερικού, αλλά η μακροπρόθεσμη πολιτική μας θα πρέπει να συνεκτιμά μερίδια αγοράς και κερδοφορία. Ειδικότερα, στα δρομολόγια εξωτερικού ενδεχομένως να χρειαστεί να κάνουμε κάποια βήματα πίσω σε ό,τι αφορά το δίκτυο, λόγω της οικονομικής κρίσης και η κατάσταση θα εξετάζεται μήνα προς μήνα», ειπώθηκε χαρακτηριστικά.

Επίσης, τα στελέχη της εισηγμένης αναφέρθηκαν και στο θέμα των ναύλων, παραδεχόμενα ότι έχει αυξηθεί το ποσοστό των φτηνών εισιτηρίων ανά πτήση, όχι τόσο λόγω της δραστηριοποίησης της Olympic Air, αλλά κυρίως λόγω της οικονομικής κρίσης: «Tην ίδια πολιτική ακολουθήσαμε και σε δρομολόγια που δεν ανταγωνιζόμαστε με την νέα Ολυμπιακή», αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

«Γίναμε πολλοί»…

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, το 2010 έχει αρκετές ομοιότητες με το 2001. «Τότε ήταν τα αυξημένα τέλη του αεροδρομίου της Αθήνας, σήμερα είναι η οικονομική κρίση. Τότε ήταν η δραστηριοποίηση της Axon Airlines του κ. Θωμά Λιακουνάκου και κάποιων άλλων εταιρειών, φέτος έχουμε αυξημένο ανταγωνισμό από την Athens Air και από την Olympic Air, από έναν ισχυρό επιχειρηματικό όμιλο».

Σε ερώτηση αν προβλέπει και φέτος έξοδο κάποιων εταιρειών από την αγορά, ο αντιπρόεδρος της Aegean δεν απέκλεισε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, λέγοντας: «έχουμε γίνει πολλοί: Mικροί, μεσαίοι, μεγάλοι»…

Επίσης, ο κ. Βασιλάκης αναφέρθηκε και στα πλεονεκτήματα που κατά την εκτίμησή του διαθέτει η εταιρεία του για το 2010, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται τα ισχυρά ταμιακά διαθέσιμα, η ευελιξία για μείωση του στόλου έως και κατά επτά αεροσκάφη χωρίς επιπτώσεις, η χαμηλή ηλικία του στόλου, η έναρξη συνεργασίας με την Star Alliance τον προσεχή Ιούνιο, κ.λπ.

Η Aegean τέλος, εξετάζει το ενδεχόμενο σύναψης συνεργασιών και με άλλες αεροπορικές εταιρείες του εξωτερικού σε μια σειρά από χώρες, στο μέτωπο των δρομολογίων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο