Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Autohellas:Αύξηση 31% στα κέρδη μετά φόρων το '09

Aύξηση των κερδών μετά φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας κατά 31 % παρουσίασε η Autohellas / Hertz το 2009. Πιο συγκεκριμένα τα κέρδη ανήλθαν στα €17,7 εκ. έναντι €13,5 εκ. της αντίστοιχης περυσινής χρήσης.

Autohellas:Αύξηση 31% στα κέρδη μετά φόρων το 09
Aύξηση των κερδών μετά φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας κατά 31 % παρουσίασε η Autohellas / Hertz το 2009. Πιο συγκεκριμένα τα κέρδη ανήλθαν στα €17,7 εκ. έναντι €13,5 εκ. της αντίστοιχης περυσινής χρήσης.

Οι κύριοι λόγοι για την παραπάνω αύξηση είναι η βελτίωση της συνεισφοράς των Βαλκανικών χωρών στο ενοποιημένο αποτέλεσμα, ο περιορισμός των λειτουργικών δαπανών με διάφορες ενέργειες της εταιρίας και η μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους.

Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα €23,4 εκ. από €15,9 εκ. παρουσιάζοντας αύξηση 47 % η οποία περιορίζεται στα μετά φόρων αποτελέσματα λόγω της διαφοροποίησης στην φορολογική επιβάρυνση.

Παράλληλα τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα €80,2 εκ και συνδυαζόμενα με την αμυντική πολιτική που ακολουθήθηκε στην διαχείριση του μεγέθους του στόλου, επέτρεψαν την σημαντική βελτίωση των ταμειακών ροών και την αύξηση των ταμειακών αποθεμάτων από €24,5 εκ. σε €53,5 εκ στο τέλος του 2009, με αμετάβλητο τον δανεισμό.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Ευτύχιος Βασιλάκης δήλωσε "Για το 2009 η Autohellas αντιμετώπισε με επιτυχία τις επιπτώσεις από την μείωση του τουρισμού, από την δυσκολία στην μεταπώληση των αυτοκινήτων καθώς και από την μείωση της αγοράς των εταιρικών στόλων που εξυπηρετεί.

Ο βασικός λόγος είναι η ευελιξία και η ταχύτητα προσαρμογής της οργάνωσης της εταιρίας σε δυσκολότερες συνθήκες αλλά και η ισχυρή κεφαλαιοποίησή της που την διαφοροποιεί σημαντικά από τις περισσότερες εταιρίες του κλάδου της, ειδικά σε συνθήκες κρίσης.

Η συνέχεια για το 2010 αναμένεται πιθανότατα δυσκολότερη λόγω των ακόμα δυσμενέστερων συνθηκών της Ελληνικής οικονομίας. Σε κάθε περίπτωση όμως, είμαστε αισιόδοξοι ότι σε επίπεδο μεριδίου αγοράς θα βγούμε από την κρίση ενισχυμένοι".

Στην τρέχουσα χρήση εφαρμόσθηκαν οι τροποποιήσεις των Δ.Λ.Π. σχετικά με την πώληση παγίων που κατέχονται αρχικά για ενοικίαση, με αποτέλεσμα τα σχετικά έσοδα να εμφανίζονται πλέον στον κύκλο εργασιών με αντίστοιχη επιβάρυνση του κόστους πωληθέντων.

Συνέπεια της αλλαγής αυτής είναι ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών να είναι αυξημένος κατά €35,4 εκ και €44,5 εκ το 2009 και 2008 αντίστοιχα. Η αλλαγή αυτή κυρίως, είχε ως συνέπεια την εμφάνιση μειωμένου ενοποιημένου κύκλου εργασιών €176 εκ. το 2009 και €186,8 εκ. πέρυσι, που οφείλεται στις λιγότερες πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Χωρίς αυτές ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών παρουσίασε οριακή μείωση 1,3 % και διαμορφώθηκε στα €140,6 εκ από €142,5 εκ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η καθαρή θέση του ομίλου φθάνει πλέον τα €120,3 εκ.

Τέλος, το προτεινόμενο μέρισμα στην Γενική Συνέλευση προς διανομή για τη χρήση 2009, θα είναι €0,12 ανά μετοχή.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v