Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μοτοδυναμική: "Μαχαίρι" στις δαπάνες για το 2010

Η μείωση των γενικών εξόδων σε ποσοστό ανώτερο του 10% καθώς και η επάνοδος των δύο συμπληρωματικών δραστηριοτήτων της σε επίπεδο break even είναι οι βασικοί στόχοι της Μοτοδυναμικής για την τρέχουσα χρήση.

Μοτοδυναμική: Μαχαίρι στις δαπάνες για το 2010
Η μείωση των γενικών εξόδων σε ποσοστό ανώτερο του 10% καθώς και η επάνοδος των δύο συμπληρωματικών δραστηριοτήτων της (λιανική στο εσωτερικό και στα Βαλκάνια) σε επίπεδο break even είναι οι βασικοί στόχοι της Μοτοδυναμικής για την τρέχουσα χρήση.

Το 2009 έκλεισε με ζημίες για τη Μοτοδυναμική (-0,82 εκατ. ευρώ), όμως το αποτέλεσμα επηρεάστηκε από μια σειρά μη επαναλαμβανόμενες δαπάνες (αυστηρότερα κριτήρια επισφαλών απαιτήσεων και απομείωσης αποθεμάτων κ.λπ.).

"Το πεδίο όπου εμείς μπορούμε να δουλέψουμε βρίσκεται κυρίως από το μικτό κέρδος και κάτω", δήλωσε στο Euro2day.gr ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης εταιρίας, κ. Σωτήρης Χατζίκος, συνεχίζοντας: "Θα προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε τα ηγετικά μερίδια, ή και να τα διευρύνουμε σε κάποιον βαθμό, ενώ δεν αναμένονται σημαντικές μεταβολές στο μικτό περιθώριο κέρδους. Αντίθετα, μέσα από μια σειρά κινήσεων που ξεκινήσαμε πέρυσι στοχεύουμε σε υποχώρηση των γενικών εξόδων κατά περισσότερο από 10%, γεγονός που θα σημάνει εξοικονόμηση μεταξύ του 1,5 και των 2 εκατ. ευρώ".

Αναφερόμενος στην πορεία της αγοράς, ο κ. Χατζίκος τη χαρακτήρισε ιδιαίτερα ασαφή. "Τον τελευταίο μήνα παρατηρήθηκε πάγωμα στις αγορές όλων των καταναλωτικών προϊόντων λόγω του γενικότερου κλίματος που δημιουργήθηκε. Αναμφίβολα, επηρεάστηκαν και οι πωλήσεις των μοτοσικλετών, ενώ ακόμη περισσότερο χτυπήθηκαν οι πωλήσεις των ειδών θάλασσας".

Οι πωλήσεις μοτοσικλετών, πάντως, αναμένεται να επηρεαστούν λιγότερο από την οικονομική κρίση σε σχέση με τις μηχανές θαλάσσης.

"Τα προϊόντα της θάλασσας δεν θεωρούνται πρώτης ανάγκης από τους καταναλωτές, σε αντίθεση με τις μοτοσικλέτες που εξυπηρετούν σύγχρονες ανάγκες μετακίνησης και μέχρι στιγμής δεν έχουν επιβαρυνθεί φορολογικά, πέρα από την αύξηση του ΦΠΑ. Αν τώρα λάβουμε υπόψη ότι οι πωλήσεις μοτοσικλετών παρουσίασαν μεγάλη βουτιά πέρυσι (από τις 95 - 100 χιλιάδες το 2008 στις 69 χιλιάδες), προσδοκούμε πως δεν θα σημειωθεί νέα μεγάλη υποχώρηση. Και αυτό, παρά το γεγονός ότι οι νέες αγορές γίνονται πλέον κυρίως με μετρητά και όχι με τραπεζική χρηματοδότηση".

Παραμένει στα Βαλκάνια

Η πορεία της αγοράς στα Βαλκάνια ήταν ακόμη χειρότερη το 2009 από αυτή της Ελλάδας, καθώς η πτώση της ζήτησης υπερέβη το 50%. Η Μοτοδυναμική απάντησε με αυξημένες περικοπές κόστους και αισιοδοξεί ότι από φέτος θα καταφέρει να μην εγγράψει εκ νέου ζημιογόνο αποτέλεσμα.

Στρατηγική του ελληνικού ομίλου είναι η παραμονή στα Βαλκάνια, προσδοκώντας μελλοντική ανάκαμψη της ζήτησης.

Κινήσεις περικοπών δαπανών και αποδοτικότερης λειτουργίας τους έγιναν και στο δίκτυο λιανικής εσωτερικού, με στόχο το 2010 να μην επαναληφθούν τα περυσινά ζημιογόνα αποτελέσματά του στον συγκεκριμένο τομέα.

Η έκτακτη γενική συνέλευση της Μοτοδυναμικής την Παρασκευή αποφάσισε την απόσχιση τριών καταστημάτων λιανικής που ανήκουν στην εισηγμένη και την εισφορά τους στην κατά 100% θυγατρική εταιρία Μοτοδίκτυο, η οποία κατέχει ένα ακόμη σημείο λιανικής πώλησης στην Αττική.

Κατόπιν αυτού στη μητρική θα μείνει μόνο η εγχώρια χονδρεμπορική δραστηριότητα, που είναι και ο βασικός κορμός του ομίλου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v