Attica: Στα 29,07 εκατ. ευρώ τα EBITDA το 2009

Ζημιές 27,45 εκατ. ευρώ, που οφείλονται και σε έκτακτους παράγοντες εμφάνισε η Attica Α.Ε. Συμμετοχών το 2009. Ακόμη, ο όμιλος εμφανίζει ενοποιημένες πωλήσεις Ευρώ 302,48 εκατ. και EBITDA 29,07 εκατ. ευρώ.

Attica: Στα 29,07 εκατ. ευρώ τα EBITDA το 2009
Ζημιές 27,45 εκατ. ευρώ, που οφείλονται και σε έκτακτους παράγοντες εμφάνισε η Attica Α.Ε. Συμμετοχών το 2009. Ακόμη, ο όμιλος εμφανίζει ενοποιημένες πωλήσεις Ευρώ 302,48 εκατ. (Ευρώ 325,91 εκατ. το 2008) και Ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) ευρώ 29,07 εκατ. (ευρώ 47,67 εκατ. το 2008).

Αναλυτικότερα, τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group, τα οποία περιλαμβάνουν έκτακτες ζημίες Ευρώ 6,4 εκατ. από παράγωγα προϊόντα ασφάλισης της διακύμανσης των ευρωεπιτοκίων, μη επαναλαμβανόμενες ζημίες Ευρώ 3,53 εκατ. από την πώληση του Superfast V και Ευρώ 4,38 εκατ. από χρηματοιοκονομικά παράγωγα ασφάλισης κινδύνου της τιμής του πετρελαίου, καθώς και έκτακτη επιβάρυνση Ευρώ 2,91 εκατ. που αφορά την έκτακτη εισφορά κοινωνικής ευθύνης στα μεγάλα κέρδη των επιχειρήσεων (ν. 3808/09), ανέρχονται σε Ζημίες μετά από Φόρους Ευρώ 27,45 εκατ. έναντι Κερδών μετά Φόρων Ευρώ 22,26 εκατ. το 2008, στα οποία περιλαμβάνονται Έκτακτα Κέρδη Ευρώ 9,65 εκατ. από τις πωλήσεις τεσσάρων πλοίων RoRo στις αρχές του 2008 και κέρδη Ευρώ 4 εκατ. από το παράγωγο των επιτοκίων.

Στα αποτελέσματα του 2008 περιλαμβάνονται κέρδη Ευρώ 2,2 εκατ. από συναλλαγματικές διαφορές Ευρώ/Δολλ.Η.Π.Α ενώ το αντίστοιχο αποτέλεσμα το 2009 ήταν κέρδος Ευρώ 0,2 εκατ. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης δια απορροφήσεως της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. από την Attica Group στα τέλη Δεκεμβρίου 2008, δεν προκύπτουν πλέον δικαιώματα μειοψηφιών στα ετήσια αποτελέσματα του Ομίλου Attica.

Κατά το παρελθόν έτος, κυρίως λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, παρουσιάσθηκε μείωση της συνολικής κίνησης επιβατών και φορτηγών οχημάτων στην Αδριατική θάλασσα και στις γραμμές εσωτερικού.

Σε αυτό το κλίμα, ο Όμιλος Attica κατάφερε να αυξήσει τα μερίδια αγοράς σε όλες τις κατηγορίες κίνησης στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας και παράλληλα ενίσχυσε την παρουσία του με δύο πλοία στις γραμμές εσωτερικού, ένα στη γραμμή της Δωδεκανήσου και ένα στη νέα σύνδεση Πειραιάς-Ηράκλειο που ξεκίνησε στις 12 Μαρτίου 2009.

Οι συνολικές πωλήσεις του Ομίλου Attica του έτους 2009 προέρχονται κατά 47% από τις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας και κατά 53% από γραμμές της Ελληνικής Ακτοπλοΐας.

Τα οικονομικά στοιχεία του 2009 ως και αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2008 απεικονίζονται με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης και παρουσιάζουν την 31η Δεκεμβρίου, 2009, Καθαρή θέση των Μετόχων της Εταιρίας Ευρώ 471,10 εκατ. (Ευρώ 502,83 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2008), Ταμειακά Διαθέσιμα Ευρώ 16,87 εκατ. (Ευρώ 119,12 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2008) και Πάγια Στοιχεία αξίας Ευρώ 819,56 εκατ. (Ευρώ 744,72 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου, 2008). Στο στόλο του Ομίλου προσετέθη στις αρχές Οκτωβρίου το πλοίο Superfast ΙI, αξίας Ευρώ 76 εκατ.

Η μείωση των ταμειακών διαθεσίμων στις 31.12.09 οφείλεται στην προκαταβολή Ευρώ 25,9 εκατ. για την παραγγελία της ναυπήγησης δύο νέων πλοίων στην Κορέα, στην πληρωμή Ευρώ 30,4 εκατ. ως ιδία συμμετοχή για την απόκτηση του Superfast II, στην αποπληρωμή μακροπρόθεσμων δανείων κατά Ευρώ 38,8 εκατ. και στην καταβολή μερισμάτων Ευρώ 9,9 εκατ. Σημειώνεται ότι μετά την ολοκλήρωση της αύξησης κεφαλαίου και την πώληση του πλοίου Superfast V, τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου στα τέλη Φεβρουαρίου 2010 ανήρχοντο σε Ευρώ 70.3 εκατ.

Στα αποτελέσματα του 2009 περιλαμβάνονται αποσβέσεις ύψους Ευρώ 28,41 εκατ. (Ευρώ 26,32 εκατ. το 2008) και χρηματοοικονομικές δαπάνες Ευρώ 15,98 εκατ. (έναντι Ευρώ 20,61 εκατ.). Οι ετήσιοι πιστωτικοί τόκοι ανήλθαν σε Ευρώ 1,32 εκατ. (Ευρώ 6,25 εκατ.).

Το Διοικητικό Συμβούλιο θα εισηγηθεί στην Τακτική Γενική Συνέλευση την μη διανομή μερίσματος για τη χρήση 2009.

ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΕΡΓΟ - ΜΕΡΙΔΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Το περασμένο έτος η Attica Group δραστηριοποιήθηκε στην Αδριατική θάλασσα και στην Ελληνική Ακτοπλοΐα με πέντε (έξι από τον Οκτώβριο) πλοία Superfast και οκτώ πλοία Blue Star. Σύμφωνα με τα στοιχεία των Ελληνικών λιμεναρχείων, η συνολική κίνηση στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας σημείωσε μείωση κατά 3% σε επιβάτες και 16,1% στα φορτηγά, ενώ η κίνηση Ι.Χ. οχημάτων παρουσίασε αύξηση 2,6%.

Στις γραμμές αυτές, τα πλοία της Attica Group, Superfast V, Superfast VI, Superfast XI, Superfast XII (μέχρι τις αρχές Μαρτίου), Blue Horizon, Superfast I, και Superfast II από τον Οκτώβριο, μετέφεραν 703.471 επιβάτες (μείωση 1,9%), 136.476 φορτηγά οχήματα (μείωση 8,4%) και 148.212 Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 7,9%) και διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε όλες τις κατηγορίες κίνησης με αυξημένα μερίδια αγοράς 33,7% στους επιβάτες, 33,0% στα φορτηγά οχήματα και 29,0% στα Ι.Χ. οχήματα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών οχημάτων και Ι.Χ. οχημάτων στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα το 2009. Τα μερίδια αγοράς προέρχονται από στοιχεία των Ελληνικών Λιμενικών Αρχών.

Στις γραμμές εσωτερικού ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές Πειραιά-Κυκλάδες, Ραφήνα-Κυκλάδες, Πειραιά-Δωδεκάνησα και Πειραιά-Ηράκλειο. Τα πλοία του Ομίλου Attica, Blue Star 1, Blue Star 2, Blue Star Paros, Blue Star Naxos, Blue Star Ithaki, Superferry II, Διαγόρας και Superfast XII μετέφεραν 3.658.362 επιβάτες, (αύξηση 11,2%), 145.351 φορτηγά οχήματα (αύξηση 29,2%) και 477.285 Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 13,4%) εκτελώντας συνολικά 25% περισσότερα δρομολόγια από το 2008 λόγω της μεταδρομολόγησης των πλοίων Blue Star 1 από τη Βόρειο θάλασσα στη γραμμή των Δωδεκανήσων το φθινόπωρο του 2008 και από την 12η Μαρτίου 2009 του Superfast XII από τη γραμμή Πάτρα-Ancona στη σύνδεση Πειραιάς-Ηράκλειο, Κρήτης.

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ

ΝΕΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ: ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

Στις 12 Μαρτίου 2009, το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο Superfast XII ξεκίνησε καθημερινά δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο Κρήτης. Την περίοδο 13 Μαρτίου 31 Δεκεμβρίου 2009 το Superfast XII κατέκτησε μερίδιο αγοράς 19% σε επιβάτες, 15% στα Ι.Χ. οχήματα και 17% της κίνησης φορτηγών αυτοκινήτων, εκτελώντας 29% των συνολικών δρομολογίων της γραμμής την περίοδο αυτή.

ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ ΝΕΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ

Στις 25 Ιουνίου 2009 υπεγράφη η συμφωνία για τη ναυπήγηση δύο νέων σύγχρονων επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων με τα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co. (DSME) της Κορέας. Το κόστος της επένδυσης ανέρχεται σε Ευρώ 137 εκατ. περίπου. Η παράδοση του πρώτου πλοίου θα γίνει τον Μάιο του 2011 και του δεύτερου τον Ιανουάριο του 2012. Τα νέα πλοία θα έχουν ταχύτητα 26 κόμβους, ολικό μήκος 145,5 μέτρα και μεταφορική ικανότητα 2.400 επιβάτες και 450 Ι.Χ. αυτοκίνητα, ή 50 φορτηγά και 150 Ι.Χ. αυτοκίνητα. Τα νέα αυτά πλοία θα δρομολογηθούν σε γραμμές του εσωτερικού.

Η παραγγελία αυτή εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική της Attica Group, η οποία στοχεύει στη συνεχή προσπάθεια της Εταιρίας να προσφέρει υψηλού επιπέδου μεταφορικές υπηρεσίες με σύγχρονα, καινούργια και γρήγορα πλοία και να συμβάλλει στην ανάπτυξη των νησιών προς όφελος των κατοίκων και, των επισκεπτών τους.

ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΤΟΥ SUPERFAST II

Στις 2 Οκτωβρίου 2009 παρελήφθη από τα ναυπηγεία Nuovi Cantieri Apuania, Ιταλίας το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο Superfast II και δρομολογήθηκε στη σύνδεση Πάτρας-Ηγουμενίτσας-Μπάρι μαζί με το αδελφό πλοίο Superfast I, που εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή αυτή από τον Οκτώβριο 2008.

ΠΩΛΗΣΗ TOY SUPERFAST V

Στις 17 Δεκεμβρίου 2009, η Attica Group ήρθε σε συμφωνία με την BRETAGNE ANGLETERRE IRLANDE S.A., Γαλλίας, για την πώληση του πλοίου Superfast V, έναντι συνολικού τιμήματος Ευρώ 81,50 εκατομμυρίων τοις μετρητοίς. Η συναλλαγή ολοκληρώθηκε στις 16 Φεβρουαρίου 2010 με την παράδοση του πλοίου.

Από την πώληση αυτή η λογιστική ζημία ανήλθε σε Ευρώ 3,5 εκατ. και περιελήφθη στα αποτελέσματα του 2009,ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου ενισχύθηκαν κατά Ευρώ 38,5 εκατ.

ΑΥΞΗΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΜΗΤΡΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ

Στις αρχές Ιανουαρίου 2010, ολοκληρώθηκε η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της μητρικής εταιρίας του Ομίλου Atttica Α.Ε. Συμμετοχών με τη συγκέντρωση Ευρώ 41,62 εκατ. και την εκδοση 20.810.300 νέων κοινών ονομαστικών μετοχών. Η εν λόγω αύξηση κεφαλαίου καλύφθηκε σε ποσοστό 92%. Κατόπιν των ανωτέρω, το μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρίας ανέρχεται πλέον στο ποσό Ευρώ 134.811.920, διαιρούμενο σε 162.424.000 άυλες, κοινές, ονομαστικές μετά ψήφου μετοχές, ονομαστικής αξίας Ευρώ 0,83 έκαστη. Μετά την ολοκλήρωση της αύξησης, το ποσοστό συμμετοχής των κυρίων μετόχων της εταιρίας, MIG Shipping S.A. και Marfin Investment Group Α.Ε. Συμμετοχών ανέρχεται σε 88,7%.
Σύμφωνα με το σκοπό της αύξησης, τα κεφάλαια που αντλήθηκαν θα διατεθούν για τη χρηματοδότηση μέρους της κατασκευής των δύο επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων που ναυπηγούνται στα ναυπηγεία DSME της Κορέας και για την ενίσχυση των κεφαλαίων κινήσεως του Ομίλου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v