Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΝΙΚΑΣ: Έμφαση στις αγορές της ΝΑ Ευρώπης

Η Νίκας σχεδιάζει τα επόμενα βήματά της τα οποία προβλέπουν εμπορική επέκταση σε αγορές της ΝΑ Ευρώπης, όπως η Σερβία, η Ρουμανία αλλά και η Τουρκία. Ισχυρές «πιέσεις» από τα ανώνυμα δέχεται η αγορά αλλαντικών.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
ΝΙΚΑΣ: Έμφαση στις αγορές της ΝΑ Ευρώπης
Αντιμέτωπη με τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των Ελλήνων καταναλωτών και την «στροφή» τους στα ανώνυμα προϊόντα αλλαντικών τα οποία πλέον ελέγχουν το 30% της αγοράς είναι η αλλαντοβιομηχανία η οποία προσπαθεί να ισορροπήσει σε ένα δύσκολο περιβάλλον.
 
Σε αυτό το απρόβλεπτο περιβάλλον η Νίκας σχεδιάζει τα επόμενα βήματά της τα οποία προβλέπουν εμπορική επέκταση σε αγορές της ΝΑ Ευρώπης, όπως η Σερβία, η Ρουμανία αλλά και η Τουρκία, διεύρυνση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων της και εντατικοποίηση των προωθητικών της ενεργειών.

Αυτό ανέφερε πριν από λίγο στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης της εταιρείας ο διευθύνων σύμβουλος αυτής κ. Λεωνίδας Κολιούλης για να σημειώσει ότι η κατάσταση στην αγορά τους πρώτους πέντε μήνες του έτους είναι «καλύτερη απ? ότι αναμέναμε».

Ωστόσο απέφυγε να κάνει οποιαδήποτε πρόβλεψη για το μέλλον, απλώς περιορίσθηκε να πει ότι για το σύνολο της χρήση η κερδοφορία του ομίλου εκτιμάται ότι θα βελτιωθεί, και οι πωλήσεις θα κινηθούν ελαφρά πτωτικά.

Κάμψη η οποία αποδίδεται από την εταιρεία τόσο στις προωθητικές ενέργειες που «τρέχει», σημειώνεται ότι το παριζάκι πωλείται προς 2 ευρώ από 2,80 ευρώ, όσο και στο γεγονός ότι πλέον η εταιρεία δεν δραστηριοποιείται στο κομμάτι του φρέσκου κρέατος.
 
Σε ότι αφορά το σύνολο της αγοράς τους πρώτους μήνες του έτους όπως είπε ο ίδιος είναι στάσιμη, αν και οι πωλήσεις των επωνύμων προϊόντων καταγράφουν κάμψη 3% ενώ οι πωλήσεις των ανωνύμων σημειώνουν αύξηση της τάξεως του 8%.

Εξέλιξη η οποία μπορεί να «πιέζει» το brand Νίκας, όπως άλλωστε και τα υπόλοιπα επώνυμα προϊόντα στο ράφι, εν τούτοις «φέρνει» τζίρο στο εργοστάσιο της εισηγμένης καθώς σήμερα το 1/3-1/4 του συνολικού τζίρου της προέρχεται από τα αλλαντικά ιδιωτικής ετικέτας που παράγει για λογαριασμό μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
 
Εν τω μεταξύ και σε ότι αφορά το μερίδιό της στην κατηγορία «παριζάκι» όπου ήταν leader ο κ. Κολιούλης ανέφερε ότι η εταιρεία «κερδίζει ξανά το χαμένο έδαφος» -σημειώνεται ότι το τελευταίο τρίμηνο του 2009 η Υφαντής είχε καταφέρει να ενισχύσει το μερίδιό της στη συγκεκριμένη κατηγορία, που αποτελεί το 25% της συνολικής αγοράς, κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες.

Σήμερα στην αγορά των αλλαντικών, leader του κλάδου με μερίδιο 30% αναδεικνύονται τα ανώνυμα προϊόντα ενώ για τη δεύτερη θέση «κονταροχτυπιούνται» οι τρεις μεγάλοι του κλάδου, ήτοι Υφαντής, Νίκας και Creta Farm.

Σε ότι αφορά στη Βουλγαρία όπου η εταιρεία διατηρεί παραγωγική μονάδα, η διοίκησή της εκτιμά ότι φέτος τα EBITDA της Βουλγαρικής θυγατρικής θα είναι θετικά. Σε ότι αφορά στα θέματα της γενικής συνέλευσης, οι μέτοχοι ενέκριναν μεταξύ των άλλων τη μη διανομή μερίσματος για τη χρήση του 2009.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v