Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Βιοτέρ: Απορρίπτει τη «λύση» του άρθρου 99

Ούτε συζήτηση για το ενδεχόμενο να καταφύγει στην «προστασία» του άρθρου 99 δεν θέλει να κάνει η διοίκηση της Βιοτέρ, θεωρώντας πως μια τέτοια εξέλιξη κάθε άλλο παρά θα βοηθούσε την εισηγμένη να ανακάμψει.

  • του Φάνη Γαβρινιώτη
Βιοτέρ: Απορρίπτει τη «λύση» του άρθρου 99
Ούτε συζήτηση για το ενδεχόμενο να καταφύγει στην «προστασία» του άρθρου 99 του πτωχευτικού κώδικα δεν θέλει να κάνει η διοίκηση της τεχνικής εταιρίας Βιοτέρ, θεωρώντας πως μια τέτοια εξέλιξη κάθε άλλο παρά θα βοηθούσε την εισηγμένη να ανακάμψει.

«Η Ιστορία έχει δείξει ότι συνήθως η υπαγωγή μιας εταιρίας στον πτωχευτικό κώδικα, εκτός από μικρή παράταση ζωής, δεν έχει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα», αναφέρει στέλεχος της Βιοτέρ για να δικαιολογήσει την απόφαση της εισηγμένης να αντιμετωπίσει αποκλειστικά με τις δικές της δυνάμεις το πρόβλημα ρευστότητας.

Σημειώνεται ότι προς το παρόν η κατασκευαστική επιχείρηση καλύπτει -έστω και με μικρή χρονική καθυστέρηση- τις βασικές της υποχρεώσεις, ωστόσο υπάρχει αυξημένος κίνδυνος να μην μπορέσει να ανταποκριθεί το επόμενο διάστημα. Για να αποφύγει τη δυσάρεστη αυτή εξέλιξη και παράλληλα να περιορίσει τις πιθανότητες να υποχρεωθεί τελικά στην υποβολή αιτήματος για ένταξη στο άρθρο 99, η Βιοτέρ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τραπεζικά ιδρύματα με στόχο την εξασφάλιση ομολογιακού δανείου.

Επισημαίνεται ότι για την έκδοση αυτού του δανείου η επιχείρηση στηρίζεται στην περιουσία σε ακίνητα που διαθέτει (περίπου 30 τον αριθμό, αξίας άνω των 80 εκατ. ευρώ) αλλά και σε μια σειρά συμμετοχές (όπως στις εταιρίες χώρων στάθμευσης Αθηναϊκοί Σταθμοί Αυτοκινήτων και Smyrni Park και στο έργο αξιοποίησης της πρώην ολυμπιακής εγκατάστασης Κανόε Καγιάκ στο Ελληνικό).

Εδώ θα πρέπει να αναφερθεί πως οι συνολικές υποχρεώσεις του ομίλου στα τέλη του πρώτου εξαμήνου 2010 ανέρχονταν στα 128,8 εκατ. ευρώ και από αυτές οι βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις άγγιζαν το ποσό των 54,9 εκατ. ευρώ.

Την ίδια στιγμή, το ελληνικό δημόσιο οφείλει στη Βιοτέρ για έργα που έχει ήδη εκτελέσει περίπου 70 εκατ. ευρώ, από τα οποία σχεδόν τα μισά (30 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τη διοίκηση της επιχείρησης) αφορούν σε εργασίες που έχουν πιστοποιηθεί και άρα μπορούν να καταβληθούν αμέσως.

Ασφαλώς, σε περίπτωση όπου το ποσό αυτό πληρωθεί το επόμενο διάστημα, θα επιλύσει σε σημαντικό βαθμό τα προβλήματα της εισηγμένης. Μέχρι τότε, όμως, η Βιοτέρ αδυνατεί να συνεχίσει την εκτέλεση των συμβάσεων που έχει υπογράψει, καθώς -από τη στιγμή όπου δεν πληρώνεται από το Δημόσιο- δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει η ίδια το κόστος αυτών των έργων.

Έτσι, τα εργοτάξιά της -όπως και των περισσότερων κατασκευαστικών- υπολειτουργούν, με αποτέλεσμα τη σοβαρή καθυστέρηση στην ολοκλήρωση και παράδοση των έργων υποδομής της χώρας.

Εξαιτίας της κατάστασης αυτής, η Βιοτέρ έχει μειώσει δραματικά τον αριθμό των εργαζομένων της, οι οποίοι σήμερα σε επίπεδο ομίλου φτάνουν τα 180 άτομα έναντι 327 ατόμων που ήταν πριν από έναν χρόνο.

Η πορεία της εταιρίας, όπως και του κλάδου των κατασκευών γενικότερα, θα επιδεινωθεί δραματικά αν μέχρι τα τέλη του έτους δεν έχει καταβληθεί ένα σημαντικό τμήμα των οφειλών του Δημοσίου και παράλληλα το υπουργείο Υποδομών δεν φροντίσει να δημοπρατήσει νέα έργα.

Επισημαίνεται ότι εδώ και περίπου δεκαπέντε μήνες δεν έχει δημοπρατηθεί κανένα αξιόλογο δημόσιο έργο, ενώ σε εκκρεμότητα βρίσκεται η θεσμοθέτηση του νέου πλαισίου ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων, παρά το γεγονός πως η αλλαγή του συστήματος της απλής μειοδοσίας είχε αναγγελθεί από την πρώτη στιγμή ανάληψης της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών από τον κ. Δημήτρη Ρέππα, πριν δηλαδή από περίπου έναν χρόνο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v