Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κρι-Κρι: Έμφαση στις εξαγωγές

Στην περαιτέρω ανάπτυξή της στις διεθνείς αγορές εστιάζει η Κρι Κρι, η οποία μετά τις τελευταίες εξελίξεις στην αγορά παγωτού είναι πλέον ο μοναδικός ισχυρός ελληνικός εκπρόσωπος στον κλάδο.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Κρι-Κρι: Έμφαση στις εξαγωγές
Στην περαιτέρω ανάπτυξή της στις διεθνείς αγορές εστιάζει η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι, η οποία μετά τις τελευταίες επιχειρηματικές εξελίξεις στην ελληνική αγορά παγωτού είναι πλέον ο μοναδικός ισχυρός ελληνικός εκπρόσωπος στον κλάδο.

Η εταιρεία, η οποία παράγει για λογαριασμό της Algida εδώ και κάποια χρόνια κωδικούς, δεν φαίνεται να επηρεάζεται από τη συνεργασία που σύναψε πριν από λίγο διάστημα η Unilever με την ΕΒΓΑ. Αυτό άλλωστε έχουν δηλώσει από την πρώτη μέρα της ανακοίνωσης αυτής της συνεργασίας ανώτατα στελέχη της Unilever, τα οποία είχαν σημειώσει με έμφαση πως «δεν τίθεται κανένα θέμα μεταβολής της σχέσης που έχουν τα τελευταία χρόνια και έχει αποβεί προς όφελος και των δύο πλευρών».

Σε ό,τι αφορά το κομμάτι της ενίσχυσης της παρουσίας της εντός και εκτός συνόρων, βασικός μοχλός ανάπτυξης του κλάδου παγωτού της Κρι Κρι είναι οι εξαγωγές και οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (pl).

Η εταιρεία, διαβλέποντας τη μείωση της κατανάλωσης στην εγχώρια αγορά, από καιρό δίνει έμφαση στην ανάπτυξη αυτού του τομέα. Συγκεκριμένα, στα Βαλκάνια, έχοντας πλέον αποκτήσει πείρα και γνώση των τοπικών αγορών, η εταιρεία προωθεί ένα φιλόδοξο business plan για την ενίσχυση της εκεί παρουσίας της και τη διεύρυνση των τοπικών δικτύων της στην πΓΔΜ, στη Βουλγαρία, στη Ρουμανία και στην Αλβανία.

Παράλληλα, επιδιώκει την αξιοποίηση των ευκαιριών που παρουσιάζονται στις κοντινές αγορές του εξωτερικού, ώστε να επιτευχθούν μεγαλύτερη γεωγραφική διασπορά των πωλήσεων και μείωση της εξάρτησης από συγκεκριμένες αγορές.

Σημειώνεται πως το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης οι πωλήσεις της στο εξωτερικό παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη, αγγίζοντας τα 6,452 εκατ. ευρώ έναντι 3,024 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο εξάμηνο του 2009, ενώ ο στόχος είναι να αντιστοιχούν στο 20% του κύκλου εργασιών. Το γεγονός αυτό είναι αποτέλεσμα της προσπάθειας για αναζήτηση και αξιοποίηση των ευκαιριών που παρουσιάζονται στις κοντινές αγορές του εξωτερικού, ώστε να υπάρξουν μεγαλύτερη γεωγραφική διασπορά των πωλήσεων και μείωση της εξάρτησης από συγκεκριμένες αγορές.

--- Επενδυτικό πρόγραμμα

Εν τω μεταξύ, η Κρι Κρι πρόσφατα πέτυχε την υπαγωγή στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου 3299/04 για επενδυτικό της πρόγραμμα που αποσκοπεί στην ενίσχυση και στον εκσυγχρονισμό του κλάδου παγωτού.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος φτάνει τα 8,71 εκατ. ευρώ και αυτό πρόκειται να επιδοτηθεί σε ποσοστό 40%. Κύριοι άξονές του είναι η δημιουργία υποδομών που θα αυξήσουν την παραγωγική δυναμικότητα του εργοστασίου παγωτού, η περαιτέρω αυτοματοποίηση και ο εκσυγχρονισμός των παραγωγικών διαδικασιών και η ενίσχυση του δικτύου πωλήσεων. Η ολοκλήρωση του προγράμματος αναμένεται στα μέσα του 2012, ενώ σημαντικό τμήμα του έχει ήδη υλοποιηθεί.

Παράλληλα, η διοίκηση της εταιρείας εστιάζει στη σταδιακή μείωση των συνολικών αποθεμάτων κατά 15% - 20%.

Με τα σημερινά δεδομένα της αγοράς, πιθανή μείωση του αποθέματος στα επίπεδα του στόχου της διοίκησης εκτιμάται από αυτήν ότι θα έχει μόνο θετικές επιδράσεις στα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας, με κυριότερη τον περιορισμό των χρηματοοικονομικών της εξόδων, χωρίς να επιφέρει κανένα αρνητικό αποτέλεσμα στη διατήρηση των υπόλοιπων οικονομικών μεγεθών της. Αντίθετα, μια απότομη αλλαγή των τιμών των πρώτων υλών και λόγω της μη δυνατότητας μετακύλισης του κόστους στις τιμές πώλησης θα εκθέσει την εταιρεία, σύμφωνα με τη διοίκησή της, σε κίνδυνο απώλειας εσόδων.

--- Νέα προϊόντα

Σε εμπορικό επίπεδο, η Κρι Κρι συνεχίζει να ενισχύει την γκάμα των προϊόντων της. Ήδη στο πρώτο εξάμηνο προχώρησε σε προσθήκη νέων κωδικών τυποποιημένου παγωτού και σε ανανέωση της γκάμας του οικογενειακού παγωτού. Όσον αφορά στο γιαούρτι, προχώρησε στον εμπλουτισμό με νέα προϊόντα, ενώ παράλληλα στηρίζει την παρουσία των υπαρχόντων κωδικών με προσφορές προς τον καταναλωτή.

Αναφορικά με τη διάθεση των προϊόντων της, η εταιρεία συνέχισε την επέκταση του εγχώριου δικτύου της με νέα σημεία πώλησης παγωτού. Στο γιαούρτι εξακολουθεί να διατηρεί συνεργασία με όλες τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Στον εσωτερικό τομέα από τους πελάτες-αντιπροσώπους της η μητρική εταιρεία λαμβάνει προσωπικές εγγυήσεις ύψους διπλάσιου του κύκλου εργασιών δύο μηνών, εφαρμόζοντας σταθερά την πιστωτική της πολιτική. Η απόφαση της διοίκησης της μητρικής για περιορισμό του χρόνου πίστωσης των πελατών της θα επιδράσει θετικά στα βασικά οικονομικά μεγέθη της εταιρείας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v