Αlma-Ατέρμων: Ελβετικές κατηγορίες για εξαπάτηση

Το οικονομικό στραπάτσο της εταιρίας Affichage από τη στρατηγική της συνεργασία με την Alma-Ατέρμων αλλά και η κατάσταση στην αγορά της ελληνικής αγοράς υπαίθριας διαφήμισης απασχόλησαν ακόμη και τον ελβετικό Τύπο!

Αlma-Ατέρμων: Ελβετικές κατηγορίες για εξαπάτηση
Το οικονομικό στραπάτσο της εταιρίας Affichage από τη στρατηγική της συνεργασία με την Alma-Ατέρμων αλλά και η κατάσταση στην αγορά της ελληνικής αγοράς υπαίθριας διαφήμισης απασχόλησαν ακόμη και τον ελβετικό Τύπο!

Η ζημία της Affichage από τη δραστηριοποίησή της στην ελληνική αγορά φαίνεται να της έχει κοστίσει γύρω στα 150 εκατ. ελβετικά φράγκα(!), ποσό που αντιστοιχεί στο 1/3 της σημερινής της χρηματιστηριακής αξίας...

Η όλη εξέλιξη, μάλιστα, προκάλεσε τριγμούς στην ελβετική εταιρία, καθώς έπεσαν "κεφάλια", και μάλιστα είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να κινηθούν νομικές διαδικασίες κατά της προηγούμενης διοίκησης, που σύναψε τη συμφωνία με τον όμιλο Alma-Ατέρμων, του Έλληνα επιχειρηματία κ. Φίλιππου Βρυώνη...

Ενδεικτικό είναι το δημοσίευμα της «NEUE ZURICHER ZEITUNG AM SONNTAG» της 3ης Οκτωβρίου 2010, με συντάκτη τον κ. Markus Stadeli, που είχε τίτλο "H Affichage στον βάλτο της ελληνικής διαφθοράς" και υπότιτλο "Πώς μια ελβετική εταιρία με μεγάλη παράδοση και με διοικητικό συμβούλιο υψηλού επιπέδου εξαπατήθηκε χωρίς οίκτο"!

Το δημοσίευμα αναφέρεται μάλιστα με πολύ αιχμηρό τρόπο στην όλη υπόθεση, και ειδικότερα εναντίον του βασικού μετόχου της ελληνικής εισηγμένης εταιρίας.

Το… "ελβετικό όνειρο"

Η Affichage διαχειρίζεται στην ελβετική αγορά τις τρεις από τις τέσσερις επιφάνειες διαφήμισης και όταν διαπίστωσε ότι τα περιθώρια ανάπτυξης ήταν περιορισμένα επιδίωξε να επεκταθεί σε άλλες χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Έτσι, στα μέσα του 2007, ο τότε διευθύνων σύμβουλός της, κ. Κρίστιαν Κάουτερ (πρώην Ολυμπιονίκης της ξιφασκίας και επί πολλά έτη γενικός γραμματέας του Ελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος), προχώρησε στην εξαγορά δύο εταιριών του ομίλου Βρυώνη.

Από εκεί και μετά όμως ξεκινούν τα προβλήματα για τους Ελβετούς. Το ελβετικό δημοσίευμα αναφέρει χαρακτηριστικά:

"Δεν είναι σαφές πόση ουσία είχαν βασικά οι εξαγορασθείσες εταιρίες. Σε ένα e-mail από τον Φεβρουάριο του 2008 (το οποίο είναι στην κατοχή της ελβετικής εφημερίδας) ένας υπεύθυνος της επιχείρησης για την Ελλάδα γράφει για την ύπαρξη πλαστών τιμολογίων και καταλήγει στο συμπέρασμα: Ο Βρυώνης πούλησε ένα ποτεμκικό χωριό. Αν η διάγνωση αυτή είναι ορθή, είναι δύσκολο να κριθεί".

Και συνεχίζει το δημοσίευμα: "Βέβαιο είναι ότι υπήρξαν τρεις τομείς προβλημάτων. Πολλές από τις διαφημιστικές πινακίδες, τις οποίες αγόρασε η Affichage, ήταν ημινόμιμες. Αλλά και σε αυτό το ζήτημα υπάρχουν δύο εκδοχές. Ένα πρόσωπο ισχυρίζεται ότι μεγάλο μέρος των διαφημιστικών πινακίδων ήταν απλώς παράνομο και μπόρεσε να διατηρηθεί με δωροδοκίες προς τους αντίστοιχους δημάρχους.

Μια άλλη πηγή αναφέρει ότι μόνο το μέγεθος των διαφημιστικών πινακίδων δεν ήταν σύμφωνο με τον νόμο. Οι διαφημιστικές επιφάνειες είχαν σε πολλές περιπτώσεις υπερβολικές διαστάσεις και βρίσκονταν πολύ κοντά στον δρόμο. Ήταν ένα αυτοκινητικό δυστύχημα και μια εκστρατεία των μέσων ενημέρωσης που προκλήθηκε κατόπιν αυτού που οδήγησαν τις υπηρεσίες στην απομάκρυνση ενός μέρους των διαφημιστικών πινακίδων της Affichage.

Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς ενός πρώην υπευθύνου της Affichage, η ελληνική κυβέρνηση απαγόρευσε πέραν τούτου εν μια νυκτί τη διαφήμιση των προϊόντων καπνού.

Επιπλέον, πολλές από τις υπηρεσίες που λάμβανε η Affichage, όπως η εκτύπωση και η τοποθέτηση αφισών, εξακολούθησε να τις λαμβάνει από τον Βρυώνη και έτσι έμεινε στην εξάρτησή του. Επήλθε διένεξη και η Affichage προσπάθησε να αναλάβει μόνη της τις δραστηριότητες αυτές".

Η Alma-Ατέρμων σήμερα βρίσκεται εκτός διαπραγμάτευσης και μέτοχος μειοψηφίας που ελέγχει πάνω από το 5% της εισηγμένης έχει ζητήσει διαχειριστικό έλεγχο επικαλούμενος και τις παρατηρήσεις του ορκωτού ελεγκτή, ενώ η διοίκηση της εταιρίας θεωρεί αβάσιμες τις αιτιάσεις του μετόχου μειοψηφίας και είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο για συγχώνευση με άλλη εταιρία του κλάδου.

Στέφανος Kοτζαμάνης [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v