Media Markt: Stop Loss το κλείσιμο της Saturn

Προσπάθεια περιορισμού των ζημιών χαρακτηρίζει ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου Media Saturn στην Ελλάδα, κ. Σ. Ξένος, την απόφαση κατάργησης του εμπορικού σήματος Saturn και το κλείσιμο τριών ομώνυμων καταστημάτων του.

Media Markt: Stop Loss το κλείσιμο της Saturn
Προσπάθεια περιορισμού των ζημιών χαρακτηρίζει ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου Media Saturn στην Ελλάδα, κ. Σπύρος Ξένος, την απόφαση κατάργησης του εμπορικού σήματος Saturn και το κλείσιμο τριών ομώνυμων καταστημάτων του.

H αναδιάρθρωση της παρουσίας του ομίλου Media Markt στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον κ. Ξένο, δεν σηματοδοτεί απόσυρση αλλά αναγκαία οικονομική απόφαση δεδομένης της αρνητικής οικονομικής συγκυρίας και της ραγδαίας πτώσης της κατανάλωσης, ενώ προσθέτει ότι η μητρική γερμανική Metro Group καλύπτει έως το τελευταίο cent τις ανάγκες της εγχώριας θυγατρικής.

Σημειώνεται ότι το οικονομικό έτος 2010 (Ιανουάριος-Φεβρουάριος) σε ενοποιημένη βάση τα καταστήματα Media Markt και Saturn παρουσίασαν κύκλο εργασιών της τάξης των 246 εκατ. ευρώ και ζημιές 14 εκατ. ευρώ. Όπως εξηγεί ο κ. Ξένος η κάλυψη των ζημιών και η χρηματοδότηση των καταστημάτων γίνεται απευθείας με ρευστότητα που προσφέρει η μητρική Metro Group. Υπογραμμίζει πως η χρηματοδότηση γίνεται μέσω εσωτερικού δανεισμού (από τη μητρική προς τις θυγατρικές), διαδικασία που εξυπηρετεί το μοντέλο ανάπτυξης τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, αντί της συνήθους πρακτικής ενίσχυσης των ίδιων κεφαλαίων, απαντώντας έτσι στις αιτιάσεις περί μη κεφαλαιακής στήριξης από τη Metro Group.

Ειδικότερα, σημειώνει πως κάθε κατάστημα του δικτύου λειτουργεί ως ανεξάρτητη εταιρία με χαμηλό ιδρυτικό κεφάλαιο της τάξης των 100.000 ευρώ, ενώ σκοπός και πρακτική του ομίλου είναι ο κάθε διευθυντής καταστήματος να αποκτήσει μετοχική θέση της τάξης του 10% στην εταιρία-κατάστημα που διευθύνει. Ήδη, στα μισά καταστήματα του δικτύου στην Ελλάδα (τα οποία πλέον ανέρχονται σε 10), οι διευθυντές είναι και μέτοχοι. Ο κ. Ξένος σημειώνει ότι αν ακολουθούνταν η τακτική της ενίσχυσης των ιδίων κεφαλαίων τότε και οι μέτοχοι- διευθυντές θα έπρεπε να ακολουθήσουν, με αντίστοιχα κεφάλαια που προφανώς θα ήταν αδύνατο να διαθέσουν.

Σε ότι αφορά τη λειτουργία του δικτύου του τελευταίους μήνες του 2011 ο κ. Ξένος αναφέρει ότι η πτώση πωλήσεων είναι της τάξης του 12%-15%, ωστόσο επιφυλάσσεται για την εξέλιξη τους στο δ’ τρίμηνο του 2011, το οποίο αποτελεί και το πλέον εμπορικό διάστημα της χρήσης. Σημειώνει ότι ο Δεκέμβριος αφορά στο 15% του ετήσιου τζίρου, αλλά δεδομένης της κάθετης πτώσης της κατανάλωσης αλλά και των εξελίξεων γύρω από την ελληνική οικονομία, είναι αδύνατο να εκτιμήσει κανείς την πορεία.

Σε επιχειρησιακό επίπεδο ο όμιλος Media Markt τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα εφαρμόζει εδώ και μια διετία προγράμματα περιορισμού του κόστους και αύξησης της αποτελεσματικότητας. Σύμφωνα με τον κ. Ξένο στην Ελλάδα, ως απόλυτο νούμερο έχει επιτευχθεί μείωση λειτουργικού κόστους κατά 16% ενώ ο στόχος του δικτύου είναι το λειτουργικό κόστος να ανέρχεται στο 15% του κύκλου εργασιών, προκειμένου αυτό να παραμένει ανταγωνιστικό.


Πέννυ Κούτρα p.koutra@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus