Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μινέρβα: Επενδύσεις κόντρα στην κρίση

Κόντρα στην κρίση και στην βαθιά ύφεση που έχει γονατίσει την αγορά και το επιχειρείν, υπάρχουν και εταιρείες οι οποίες συνεχίζουν τις επενδύσεις, αυξάνουν τζίρους, κέρδη και μερίδια.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Μινέρβα: Επενδύσεις κόντρα στην κρίση
Κόντρα στην κρίση και στην βαθιά ύφεση που έχει γονατίσει την αγορά και το επιχειρείν, υπάρχουν και εταιρείες οι οποίες συνεχίζουν τις επενδύσεις, αυξάνουν τζίρους, κέρδη και μερίδια.

Μια εξ αυτών είναι και η Μινέρβα η οποία συνεχίζει το επενδυτικό της πλάνο για περαιτέρω ανάπτυξη εντός και εκτός συνόρων.

Όπως ανέφερε σε εκπροσώπους του Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της, κ. Γιάννης Μπούρας, η Μινέρβα παραμένει σταθερή στα σχέδια που έχει καταστρώσει για επέκταση, παρά την οικονομική κρίση, η οποία ναι μεν την απασχολεί, ωστόσο δεν την εμποδίζει.
 
«Επενδύουμε κάθε χρόνο περίπου 1,5 εκατ. ευρώ για το εκσυγχρονισμό των μονάδων παραγωγής προκειμένου να βελτιώσουμε την αποδοτικότητά μας, με στόχο να εδραιωθούμε στην παγκόσμια αγορά ως μια εταιρεία τροφίμων, με αξιόλογα προιόντα», σημειώσε ο κ. Μπούρας.

Στο πλαίσιο αυτό η ιστορική ελαιουργική εταιρεία συνεχίζει να εμπλουτίζει το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της με νέα, με απώτερο στόχο να κτίσει ένα αντιπροσωπευτικό καλάθι προϊόντων Μεσογειακής Διατροφής το οποίο θα αποτελέσει και ισχυρό διαβατήριο για την ενίσχυση των εξαγωγών της.

Ο μεσοπρόθεσμος στόχος της εταιρείας είναι άλλωστε οι εξαγωγές της να ξεπεράσουν ως ποσοστό το 15% του συνολικού τζίρου την επόμενη τριετία από 9% που είναι σήμερα.

Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος η εταιρεία εστιάζει στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης και της Σκανδιναβίας αλλά και αλλού, όπου τα περιθώρια για ανάπτυξη παραμένουν σημαντικά και εξακολουθούν να υπάρχουν ευκαιρίες.

Τα πλάνο επέκτασης και διεύρυνσης της παρουσίας της στο εξωτερικό περιλαμβάνει και τις απευθείας διαπραγματεύσεις με τους λιανέμπορους, επαφές τις οποίες πραγματοποιεί η εταιρεία στη Σκανδιναβία, και τις οποίες έχει ξεκινήσει και με τον όμιλο Delhaize.

Σε ότι αφορά το business στην ελληνική αγορά, όπως σημείωσε ο κ. Μπούρας, η αγορά τροφίμων και παρά την κρίση η οποία έχει γονατίσει αρκετούς κλάδους, εξακολουθεί να αποτελεί το τελευταίο οχυρό, καθώς μέχρι στιγμής η μείωση της κατανάλωσης είναι οριακή.
 
Εξέλιξη την οποία αποδίδει ο ίδιος στη στροφή των καταναλωτών στη διασκέδαση – κατανάλωση εντός σπιτιού και στη μείωση των εξόδων και του delivery.

Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά στις βασικές κατηγορίες που δραστηριοποείται η εταιρεία ο ίδιος ανέφερε ότι ο τζίρος σε αξία της Μινέρβα στους πρώτους μήνες της διαχειριστικής της χρήσης της εταιρείας που ξεκίνησε τον Ιούλιο τρέχει με ρυθμό αύξησης 15% και ο όγκος πάνω από 20%.

Ανάπτυξη η οποία προέρχεται τόσο από τα νέα προϊόντα, αύξηση 5%, όσο και από την ενίσχυση των πωλήσεων των προϊόντων που διακινεί η εταιρεία στην αγορά, όπως ανέφερε ο ίδιος.

Σημειώνεται ότι την περασμένη οικονομική χρήση οι πωλήσεις της εταιρείας διαμορφώθηκαν στο ύψος των 80 εκατ. ευρώ ενισχυμένες κατά 5% σε σχέση με τη χρήση του 2009, ενώ η κερδοφορία διαμορφώθηκε στο ύψος των 1,5 εκατ. ευρώ.

Για την τρέχουσα χρήση σε επίπεδο αποτελεσμάτων η εταιρεία εκτιμά ότι η κερδοφορία θα ενισχυθεί περαιτέρω. Η ανάπυξη αυτή θα προέλθει και από την ενίσχυση των πωλήσεων στο κομμάτι των βιολογικών προϊόντων, όπου διαθέτει ισχυρή και ανοδική πορεία αλλά και από τη διάθεση και νέων προϊόντων στο κομμάτι των τυροκομικών.

Στο πλαίσιο αυτό η διοίκηση της εταιρείας δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο ακόμη και εξαγορών, χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάτι συγκεκριμένο στον ορίζοντα όπως ανέφερε, αν και εκτίμησε ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα παρουσιαστούν πολλές και ενδιαφέρουσες ευκαιρίες εξαγορών που θα ενισχύσουν την θέση της στην αγορά.

Σε ότι αφορά στο βασικό business της εταιρείας ήτοι στο ελαιόλαδο, η Μινέρβα συνεργάζεται με το Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων (Μ.Α.Ι.Χ.) και το Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας (ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε.) για την ανάπτυξη του Προτύπου Ελαιοπαραγωγής και τη μελέτη και ποσοτικοποίηση των ωφελειών στη φύση, τους αγρότες και το προϊόν.

Το Πρότυπο αναπτύχθηκε από το τμήμα Αειφόρου Γεωργίας του Μεσογειακού Αγρονομικού Ινστιτούτου Χανίων (Μ.Α.Ι.Χ.) και περιλαμβάνει τον σχεδιασμό συγκεκριμένων παρεμβάσεων και μεθόδων ορθής διαχείρισης. Αποτέλεσμα της στρατηγικής αυτής της Μινέρβα είναι το νέο εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο "Χωριό Αειφόρο".

Το νέο προϊόν προέρχεται αποκλειστικά από συνεργαζόμενους παραγωγούς από διάφορα μέρη της Ελλάδας, οι οποίοι πιστοποιούνται σε όλα τα στάδια της παραγωγής ελαιολάδου ότι ακολουθούν ορθές αγροτικές πρακτικές.
 
Στόχος της Μινέρβα είναι η διεύρυνση των συνεργασιών με παραγωγούς που πιστοποιημένα ακολουθούν πρακτικές αειφόρου ανάπτυξης και σταδιακά η δημιουργία νέων προϊόντων που προάγουν και διασφαλίζουν την αειφόρο γεωργία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v