Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΦΑΓΕ: Παίζει "άμυνα" στην Ελλάδα

Με την απώλεια κοντά στο 1/4 του όγκου των πωλήσεων της στην εσωτερική αγορά «πλήρωσε» η ΦΑΓΕ την οικονομική κρίση το πρώτο τρίμηνο του έτους.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
ΦΑΓΕ: Παίζει άμυνα στην Ελλάδα
Με την απώλεια κοντά στο 1/4 του όγκου των πωλήσεων της στην εσωτερική αγορά «πλήρωσε» η ΦΑΓΕ την οικονομική κρίση το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Ως βασικούς λόγους για αυτή την εξέλιξη η εταιρεία «φωτογραφίζει» τη στροφή των καταναλωτών σε φθηνότερα προϊόντα μικρότερων παραγωγών, στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των σούπερ μάρκετ, αλλά και στην απόφασή της να αποχωρήσει ή να μειώσει την έκθεσή της σε λιανέμπορους που λόγω των προβλημάτων ρευστότητας τους είχαν αδυναμία να πληρώσουν ή καθυστερούσαν τις πληρωμές, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στην τριμηνιαία έκθεσή της.

Απώλεια όγκου πωλήσεων η οποία είναι υπερτετραπλάσια από αυτή που κατεγράφη στο σύνολο της εγχώριας αγοράς γαλακτοκομικών προϊόντων το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Και για του λόγου το αληθές οι πωλήσεις του ομίλου σε όγκο στην εγχώρια αγορά μειώθηκαν το εξεταζόμενο διάστημα κατά 23,8%, όταν η συνολική ελληνική αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων παρουσίασε πτώση κατά 5,6% σε όγκο και 3,6% σε αξία.

Εν αντιθέσει, όμως, με την ελληνική αγορά η οποία συνεχίζει να βυθίζεται στην ύφεση, οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου σε όγκο αυξήθηκαν 4,2%, και σε αξία κατά 13%.

Η αύξηση αυτή προήλθε από τις εξαγωγές και τις διεθνείς πωλήσεις, οι οποίες σε όγκο είναι υψηλότερες κατά 41% και σε αξία κατά 43,9%.

Αποτέλεσμα οι πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο του έτους να διαμορφωθούν στα 99,2 εκατ. ευρώ, από 87,8 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2011. Ανοδικά κινήθηκαν και τα καθαρά κέρδη τα οποία διαμορφώθηκαν στο ύψος των 3,866 εκατ. ευρώ από 2,726 εκατ. ευρώ που ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2011.

Ειδικότερα και σε ότι στις εξαγωγές του ομίλου και στις διεθνείς πωλήσεις, αυτές αυξήθηκαν σε όγκο 41%. Αύξηση η οποία προήλθε κυρίως από την αγορά των ΗΠΑ, -ετοιμάζεται νέα επένδυση 120 εκατ. δολαρίων- όπου οι πωλήσεις σε όγκο ενισχύθηκαν κατά 46,4%.

Στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 31%, και στην ιταλική αγορά, οι πωλήσεις σε όγκο ήταν περισσότερες κατά 40,4%. Στις υπόλοιπες διεθνείς αγορές πάντως οι πωλήσεις της μειώθηκαν 13,5%.

Αποτέλεσμα, οι εξαγωγές και οι διεθνείς πωλήσεις σε όγκο, το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου του 2012, να αντιπροσωπεύουν το 58,5% των πωλήσεων του ομίλου, σε σύγκριση με 42,5% την αντίστοιχη περίοδο του 2011.

Ακόμη μεγαλύτερη είναι η συνεισφορά των διεθνών αγορών στις πωλήσεις του ομίλου σε επίπεδο αξίας. Συγκεκριμένα οι εξαγωγές και οι διεθνείς πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο του έτους αντιπροσώπευσαν το 67,3% των συνολικών εσόδων του ομίλου, σε σύγκριση με 52,8% για την αντίστοιχη περίοδο του 2011.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι εξαγωγές και οι διεθνείς πωλήσεις στο γιαούρτι αντιπροσωπεύουν πλέον το 80,2% των συνολικών πωλήσεων γιαουρτιού του ομίλου σε όγκο από 68,2% που ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2011.

Σε ότι αφορά στην εσωτερική αγορά η εταιρεία παραμένει ηγέτης της αγοράς στον τομέα των επώνυμων γιαουρτιών, με μερίδιο αγοράς 22,9%.

Στα συσκευασμένα τυροκομικών προϊόντα (εξαιρείται η φέτα) κατέχει την τρίτη θέση με μερίδιο 6,4%, την τέταρτη θέση ελέγχει στην αγορά γάλακτος ESL και στα επιδόρπια με μερίδια αγοράς 12,8% και 11,7%, αντίστοιχα. Τέλος, η ΦΑΓΕ είναι στην πέμπτη θέση στην αγορά γάλακτος UHT με μερίδιο αγοράς 5,8%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο