Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Περιορισμός ζημιών για την Attica Group

Η σημαντική βελτίωση των EBITDA της Attica Group που διαμορφώθηκαν στο 9μηνο του 2012 στα 13,94 εκ.  αποδίδεται από την εταιρία στη συμβολή των νέων πλοίων. Συρρίκνωση των ζημιών στα 14,81 εκατ. από ζημίες 26,45 εκ.

Περιορισμός ζημιών για την Attica Group
Ενοποιημένες πωλήσεις 207,16 εκατ. από 203,02 εκατ. το εννεάμηνο 2011 πραγματοποίησε η Attica Group, θυγατρικής εταιρίας της Marfin Investment Group,  για το ενεάμηνο της τρέχουσας χρήσης.
 
Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 13,94 εκατ.  από 0,51 εκατ..

Η σημαντική βελτίωση των λειτουργικών κερδών (EBITDA) οφείλεται σε μεγάλο μέρος στα νέα πλοία, στην αποτελεσματικότερη διαχείριση του στόλου και στην επιτυχή προσπάθεια μείωσης των διοικητικών και λειτουργικών εξόδων.

Τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group, παρουσιάζουν μειωμένες ζημίες μετά από φόρους ύψους 14,81 εκατ. από  ζημίες 26,45 εκατ. στα οποία περιλαμβάνονται έκτακτα κέρδη  3,9 εκατ. από την πώληση του Superferry II.

Σημαντικός παράγων στη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων είναι η διεθνής τιμή του πετρελαίου από όπου ορίζεται η τιμή των ναυτιλιακών καυσίμων που καταναλώνουν τα πλοία του Ομίλου.

Το εννεάμηνο του 2012, το διεθνές κόστος καυσίμου ανά μετρικό τόνο εκπεφρασμένο σε Ευρώ αυξήθηκε κατά 21% σε σύγκριση με το εννεάμηνο του 2011 επιβαρύνοντας σημαντικά τα έξοδα λειτουργίας των πλοίων.

Τα οικονομικά στοιχεία του εννεαμήνου 2012 ως και αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2011 απεικονίζονται με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης και παρουσιάζουν την 30η Σεπτεμβρίου, 2012, σύνολο Ιδίων Κεφαλαίων στα 388,83 εκατ.  από  406,22 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου, 2011 και Πάγια Στοιχεία (πλοία) αξίας 740,01 εκατ. από 712,93 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου, 2011.
 
Στα αποτελέσματα του εννεαμήνου του 2012 περιλαμβάνονται καταβληθέντες χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα 10,33 εκατ. έναντι 8,22 εκατ. το εννεάμηνο του προηγούμενου έτους και αποσβέσεις 20,17 εκατ. έναντι 20,37 εκατ. την ίδια περίοδο το 2011. Τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου στη λήξη του εννεαμήνου 2012 ανήλθαν σε  19,7 εκατ.

Μεταφορικό έργο – Μερίδια αγοράς

Κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2012 η Attica Group δραστηριοποιήθηκε στην Αδριατική θάλασσα και στην Ελληνική Ακτοπλοΐα με πέντε πλοία Superfast και με την προσθήκη του νεότευκτου Blue Star Patmos από τον Ιούλιο 2012, με οκτώ πλοία Blue Star. Σύμφωνα με τα στοιχεία των Ελληνικών λιμεναρχείων, η συνολική κίνηση στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας σημείωσε μείωση 30% σε επιβάτες και σε Ι.Χ. οχήματα και 14% σε φορτηγά οχήματα σε συνολικά 23% λιγότερα δρομολόγια το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2011.

Στις γραμμές αυτές, τα πλοία της Attica Group, Superfast VI, Superfast XI (σε κοινοπραξία στην γραμμή της Ancona, με ένα πλοίο της ΑΝΕΚ από τον Ιούνιο 2011), Superfast I και Superfast II, με 11% λιγότερα δρομολόγια από το εννεάμηνο 2011, διατήρησαν την πρώτη θέση και αύξησαν τα μερίδια αγοράς κατά τρεις μονάδες σε 33% στους επιβάτες, κατά τέσσερις μονάδες σε 36% στα φορτηγά οχήματα και κατά μία μονάδα στα Ι.Χ. οχήματα με μερίδιο 29%. Το μεταφορικό έργο των πλοίων του Ομίλου στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2012 ανήλθε σε 372.087 επιβάτες (μείωση 23%), 84.021 φορτηγά οχήματα (μείωση 4%) και 72.438 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 28%).

Στις γραμμές εσωτερικού Πειραιάς-Κυκλάδες, Πειραιάς-Δωδεκάνησα, Πειραιάς-Ηράκλειο το εννεάμηνο 2012 και στη σύνδεση Ραφήνα-Κυκλάδες από τις αρχές Ιουνίου 2012 και Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη από τα μέσα Ιουλίου 2012, εκτελώντας τον ίδιο συνολικό αριθμό δρομολογίων με το εννεάμηνο του 2011, η κίνηση με τα πλοία του Ομίλου ήταν 2.592.000 επιβάτες, (αύξηση 1%), 110.000 φορτηγά οχήματα (αύξηση 7%) και 328.000 Ι.Χ. οχήματα και μοτοσυκλέτες (αύξηση 4%). Στη γραμμή του Ηρακλείου ένα πλοίο του Ομίλου λειτουργεί κοινοπρακτικά με ένα πλοίο της ΑΝΕΚ από τον Ιούνιο 2011.

Τρέχουσες εξελίξεις

Η σημαντική βελτίωση του οικονομικού αποτελέσματος του Ομίλου επετεύχθη σε ένα περιβάλλον συνεχιζόμενης ύφεσης της Ελληνικής Οικονομίας, που προκάλεσε μείωση της κίνησης σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιούνται πλοία του Ομίλου, υψηλότερου κόστους καυσίμων και παρά τους άνισους όρους ανταγωνισμού εις βάρος των πλοίων υπό ελληνική σημαία στις γραμμές της Αδριατικής θάλασσας.

Φαινόμενα ύπαρξης άνισων όρων ανταγωνισμού παρατηρήθηκαν πρόσφατα και σε ορισμένες γραμμές του εσωτερικού. Με αυτά τα δεδομένα και με γνώμονα την προσαρμογή της προσφοράς προς τη ζήτηση, η διοίκηση του Ομίλου εφήρμοσε ένα ανανεωμένο πλάνο δρομολόγησης του στόλου όσον αφορά τη συχνότητα των δρομολογίων και το χρόνο ταξιδιού, ενώ παράλληλα επέτυχε μείωση των διοικητικών εξόδων και εξόδων λειτουργίας των πλοίων.

Σε συνδυασμό με τα ανωτέρω, οι διαπραγματεύσεις της Εταιρίας και των θυγατρικών της με τις δανείστριες Τράπεζες για την αναδιάρθρωση των δανείων του Ομίλου βρίσκονται σε εξέλιξη για την εύρεση της καταλληλότερης δομής πληρωμής των υποχρεώσεων της Εταιρίας και των θυγατρικών της προς τις Τράπεζες, χωρίς να θίγονται τα συμφέροντα της Εταιρίας και των Τραπεζών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v