Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΚΡΙ ΚΡΙ: Σχέδια περαιτέρω επέκτασης στο εξωτερικό

Υπάρχουν σημαντικά περιθώρια επέκτασης στις αγορές του εξωτερικού με εμπορικά σήματα της ίδιας της εταιρίας, όσο και με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο της ΚΡΙ ΚΡΙ κ. Π. Τσινάβο.

ΚΡΙ ΚΡΙ: Σχέδια περαιτέρω επέκτασης στο εξωτερικό
Υπάρχουν σημαντικά περιθώρια επέκτασης στις αγορές του εξωτερικού, τόσο με εμπορικά σήματα της ίδιας της εταιρίας, όσο και με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της γαλακτοβιομηχανίας Κρι Κρι κ. Παναγιώτης Τσινάβος κατά τη χθεσινή παρουσίαση της εισηγμένης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Οι πωλήσεις της Κρι Κρι από το 2006 έως σήμερα εμφανίζουν μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου 12,7% και μάλιστα το 2012 αναμένεται να κυμανθούν γύρω στα 58 εκατ. ευρώ, έναντι 57,9 εκατ. το 2011.

Φέτος, περίπου το 60% των πωλήσεων θα αφορά γιαούρτι και το 40% παγωτό, όταν επίσης το 20% των συνολικών πωλήσεων (όλο γιαούρτι) κατευθύνεται σε περισσότερες από δέκα χώρες του εξωτερικού. Ειδικότερα, στο εννεάμηνο του 2012 οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 16,3%, με το 46% αυτών να κατευθύνεται στην Κεντρική Ευρώπη, το 22% στα Βαλκάνια και το 32% στη Μέση Ανατολή.

Σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο, υπάρχουν πολύ σημαντικά περιθώρια διεύρυνσης της παρουσίας της Κρι Κρι στο εξωτερικό. Στις ΗΠΑ (μεγάλη αγορά για ελληνικού τύπου γιαούρτι) η εισηγμένη θα εξέταζε το ενδεχόμενο δραστηριοποίησής της, αν προέκυπτε κατάλληλη συνεργασία.

Στη Μεγάλη Βρετανία (αγορά 80 εκατ. ευρώ), όπως και στην Ολλανδία, ξεκινά μια πρώτη προσπάθεια διείσδυσης από την αρχή του 2013, στην Ιταλία υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω διείσδυσης, ενώ υποσχόμενες περιοχές είναι επίσης η Μέση Ανατολή και η Ρωσία.

Στον κλάδο του παγωτού, στόχος της Κρι Κρι είναι η ενίσχυση του μεριδίου αγοράς της από το τρέχον 10%, διευρύνοντας τον αριθμό των σημείων πώλησης, ενισχύοντας την παρουσία της στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αλλά και μέσα από την επικοινωνία του γεγονότος ότι είναι η μόνη ελληνική εταιρία στον κλάδο («γνωρίζουμε καλύτερα τις γευστικές προτιμήσεις του κοινού», αναφέρθηκε χαρακτηριστικά).

Στο εννεάμηνο του 2012, η Κρι Κρι σημείωσε καθαρή κερδοφορία 6,7 εκατ. ευρώ (έναντι 4,22 εκατ.), υλοποιώντας με άνεση το επενδυτικό της πρόγραμμα και έχοντας την ευχέρεια λήψης νέου δανεισμού, λόγω της πολύ ικανοποιητικής της ρευστότητας.

Ο κ. Τσινάβος, πάντως, δήλωσε πως μέχρι σήμερα η εταιρία του ακολούθησε το μοντέλο της σταθερής, λειτουργικής ανάπτυξης και πως το βασικό σενάριο ανάπτυξης μπορεί να χρηματοδοτηθεί από ίδιους πόρους. Παρ’ όλα αυτά, σε περίπτωση που θα προέκυπτε κάποια καλή ευκαιρία, ο κ. Τσινάβος δεν απέκλεισε το σενάριο μιας σημαντικής εξαγοράς και μόνο σε μια τέτοια περίπτωση θα χρειαζόταν αύξηση κεφαλαίου με καταβολή μετρητών.

Ο πρόεδρος της εισηγμένης τόνισε επίσης, πως η εταιρία θα συνεχίσει να ανταμείβει τους μετόχους της πότε με διανομή μερισμάτων και πότε με επιστροφές κεφαλαίου, τονίζοντας πως παραδοσιακά όσο περισσότερα κέρδη σημειώνονται, τόσο μεγαλύτερα ποσά διανέμονται στους μετόχους (από 655 χιλ. το 2006 στο 1,653 εκατ. το 2012).

Επιπλέον, αν και καμιά δέσμευση δεν υπήρξε για την πολιτική που θα ακολουθηθεί το 2013, η εταιρία προτίθεται να αυξήσει την ονομαστική της τιμή από το 0,33 στο 0,44 ευρώ (μέσω reverse split με όρους 3 νέες για κάθε 4 παλαιές), έτσι ώστε να είναι δυνατή σημαντική επιστροφή κεφαλαίου στο βαθμό που αυτή αποφασιστεί.

Τέλος, ο πρόεδρος της εισηγμένης εταιρίας παραδέχτηκε πως ήταν λάθος η διατήρηση ενός ποσοστού της τάξεως του 80% από τους βασικούς μετόχους και πως θα ήταν διατεθειμένος να μειώσει το ποσοστό του, ώστε να υπάρξει η απαιτούμενη διασπορά και εμπορευσιμότητα στη μετοχή.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v