Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τα μυστικά του deal Ελλάκτωρ για ΑΕΓΕΚ

Τη μεγάλη σύμβαση για το μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και τα σοβαρά προβλήματα που τη συνοδεύουν, αποκτά ο όμιλος Ελλάκτωρ με τη συμφωνία εξαγοράς της ΑΕΓΕΚ. Τα ντεσού του deal.

Τα μυστικά του deal Ελλάκτωρ για ΑΕΓΕΚ
Τη μεγάλη σύμβαση για το μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και τα σοβαρά προβλήματα που τη συνοδεύουν, αποκτά ο όμιλος Ελλάκτωρ με τη συμφωνία εξαγοράς της ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστικής.

Τα μεγάλα προβλήματα ήταν η αιτία για την ιδιόμορφη συμφωνία που επετεύχθη με τους πιστωτές της τελευταίας μέσω της οποίας η ΑΚΤΩΡ αποκτά το 80%, αλλά σε μετοχές χωρίς δικαίωμα ψήφου. Ο έλεγχος στην ουσία παραμένει στις δύο πιστώτριες τράπεζες και κυρίως στην Alpha Bank.

Η επίλυση της εκκρεμότητας με τον εργολάβο για την κύρια γραμμή του μετρό, καθώς η ΑΕΓΕΚ βρίσκονταν μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας και αδυνατούσε να προχωρήσει το έργο, ανοίγει πάντως το δρόμο για την υπογραφή της σύμβασης επέκτασης της γραμμής προς Καλαμαριά.

Στο σχετικό διαγωνισμό είχε μειοδοτήσει η ΑΚΤΩΡ, με προσφορά 315.000.000 ευρώ (μόνο για τα έργα πολιτικού μηχανικού), αλλά η υπογραφή της σύμβασης έχει καθυστερήσει.

Η διοίκηση του ομίλου Ελλάκτωρ ανακοίνωσε χθες πως υπέγραψε μνημόνιο συναντίληψης με τις δύο πιστώτριες τράπεζες της ΑΕΓΕΚ, την Alpha Bank και την Πειραιώς, το οποίο περιλαμβάνει την απόκτηση από την ΑΚΤΩΡ μετοχών, που αντιπροσωπεύουν το 80% του μετοχικού κεφαλαίου της ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική.

Επιπλέον, η ΑΚΤΩΡ αποκτά και το 4,992% των μετοχών της εισηγμένης ΑΕΓΕΚ, χωρίς ωστόσο ούτε και εκεί να ελέγχει μόνη της τα πράγματα (τον πρώτο λόγο θα έχουν τράπεζες και ο επιχειρηματίας κ. Μαρούλης).


Το μετρό Θεσσαλονίκης

Το βασικό δίκτυο (9,6 χιλιόμετρα με 13 σταθμούς) του μετρό Θεσσαλονίκης έπρεπε να λειτουργεί από τα τέλη του έτους, αλλά βρίσκεται σε αρχικό στάδιο με τους μετροπόντικες ακινητοποιημένους και άγνωστη ημερομηνία ολοκλήρωσης.

Η κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ-IMPREGILO-ANSALDO T.S.F.-SELI-ANSALDOBREDA, που ανέλαβε το έργο επί υπουργίας Γ. Σουφλιά στο ΥΠΕΧΩΔΕ, έχει εγείρει σημαντικές απαιτήσεις από το δημόσιο και αναζητείται φόρμουλα ικανοποίησής τους μέσω διαιτησίας.

Τα δύο έργα στο μετρό Θεσσαλονίκης (βασικό δίκτυο και η σχεδιαζόμενη επέκταση προς Καλαμαριά) περιλαμβάνονται στα πέντε μεγαλύτερα έργα του ΕΣΠΑ και η χώρα κινδυνεύει με απώλεια εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Με τις δύο συμβάσεις (η μία δεν έχει υπογραφεί, όπως προαναφέρθηκε) να αγγίζουν τα 1,3 δισ. οι δαπάνες μόλις που ξεπερνούν τα 300.000.000 ευρώ.


Εναντι ενός ευρώ η μεταβίβαση του 80%

Οπως μάλιστα διευκρινίζει η Ελλάκτωρ με επιστολή της στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς "για την απόκτηση από την ΑΚΤΩΡ μετοχών που αντιπροσωπεύουν το 80% του μετοχικού κεφαλαίου της ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική ΑΕ, αφού πρώτα μετατραπούν σε προνομιούχες άνευ ψήφου μετοχές, το τίμημα είναι 1 ευρώ, και για την απόκτηση μετοχών που αντιπροσωπεύουν ποσοστό 4,992% του μετοχικού κεφαλαίου της εισηγμένης εταιρείας ΑΕΓΕΚ ΑΕ, το τίμημα είναι 200.000 ευρώ".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v