Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αβαξ: Επαναδημοπράτηση έργου της ΕΡΓΟΣΕ ζητά η ΕΕ

Την ακύρωση και επαναδημοπράτηση του έργου ”Καλίδρομου”, στο οποίο είχε αναδειχθεί μειοδότης και ανέλαβε κατόπιν υπογραφής σύμβασης να εκτελέσει η J&P Άβαξ, ζητά από την ΕΡΓΟΣΕ με σχετική της επιστολή η Ε.Ε., η οποία εκτιμά πως οι διαδικασίες δεν έγιναν με βάση τις ισχύουσες διατάξεις.

Αβαξ: Επαναδημοπράτηση έργου της ΕΡΓΟΣΕ ζητά η ΕΕ
της Αντιόπης Σχοινά

Την ακύρωση και επαναδημοπράτηση του έργου ”Καλίδρομου”, αρχικού προϋπολογισμού 240 εκατ. ευρώ, στο οποίο είχε αναδειχθεί μειοδότης και ανέλαβε κατόπιν υπογραφής σύμβασης να εκτελέσει η J&P Άβαξ, με έκπτωση 31% και τελικό προϋπολογισμό 163 εκατ. ευρώ, ζητά από την ΕΡΓΟΣΕ με σχετική της επιστολή η Ε.Ε.

Το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο, συμμετέχει δηλαδή με 50% η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σημειώνεται ότι για το συγκεκριμένο έργο η ΕΡΓΟΣΕ είχε λάβει τον Ιούλιο του 2005 επιστολή από την Ε.Ε., με την οποία της είχε ζητηθεί το ”πάγωμα” της δημοπράτησης.

Ωστόσο, η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στη δημοπράτηση του έργου και στην υπογραφή της σύμβασης με την J&P Άβαξ.

Προ ημερών η ΕΡΓΟΣΕ έλαβε ”προειδοποιητική” επιστολή από την Ε.Ε., σύμφωνα με την οποία το έργο έπρεπε να ακυρωθεί και να δημοπρατηθεί ξανά σύμφωνα με τις διατάξεις της Ε.Ε., διαφορετικά η Ελλάδα παραπέμπεται στα κοινοτικά δικαστήρια.

Σημειώνεται ότι η σύμβαση προβλέπει ρήτρες σύμφωνα με τις οποίες η J&P Άβαξ δικαιούται αποζημίωσης από την ΕΡΓΟΣΕ, σε περίπτωση ακύρωσης της σύμβασης, το ύψος της οποίας μπορεί να φτάσει και τα 15 εκατ. ευρώ.

Ο λόγος για τον οποίο ζητείται η ακύρωση της σύμβασης είναι ότι σύμφωνα με την Ε.Ε. δεν ολοκληρώθηκε όπως προβλέπουν οι ισχύουσες διατάξεις της και οι προϋποθέσεις που εκείνη ορίζει όσον αφορά στην επιλογή του μειοδότη.

Μετά από την εν λόγω εξέλιξη, υπάρχει πιθανότητα να βρεθούν στον ”αέρα” και κάποιες ακόμη συμβάσεις, είτε έχουν υπογραφεί, είτε πρόκειται να υπογραφούν.

Η σύμβαση που έχει υπογραφεί από την ΕΡΓΟΣΕ και ενδεχομένως να εμπίπτει στο ίδιο καθεστώς είναι για το έργο ”Τιθορέα – Λιανοκλάδι”, αρχικού προϋπολογισμού 61,5 εκατ. ευρώ, την εκτέλεση του οποίου έχει αναλάβει η ΒΙΟΤΕΡ.

Ωστόσο, έργα τα οποία δεν έχουν υπογραφεί, για τα οποία έχουν όμως αναδειχθεί μειοδότες, είναι τα ”Πλάτανος και Τράπεζας” στο Αίγιο, αρχικού προϋπολογισμού 100,5 εκατ. ευρώ, με μειοδότες τις Άκτωρ και Παντεχνική, αλλά και τα ”Δομοκός”, αρχικού προϋπολογισμού 74 εκατ. ευρώ και ”Ευαγγελισμός Λεπτοκαριά”, προϋπολογισμού 28,8 εκατ. ευρώ, μειοδότης των οποίων έχει αναδειχθεί η ΤΕΡΝΑ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v