Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τέλος στο «θρίλερ» με το βυτιοφόρο, άνοιξε η Αθηνών-Κορίνθου και στα δύο ρεύματα

Ολοκληρώθηκε η μετάγγιση του υγροποιημένου αερίου από το βυτιοφόρο. Αποκαταστάθηκε η κίνηση των οχημάτων έπειτα από πολλές ώρες ταλαιπωρίας. Βέλη ΣΥΡΙΖΑ.

Τέλος στο «θρίλερ» με το βυτιοφόρο, άνοιξε η Αθηνών-Κορίνθου και στα δύο ρεύματα

Ολοκληρώθηκε η επικίνδυνη επιχείρηση μετάγγισης του υγραερίου από το βυτιοφόρο που τυλίχθηκε στις φλόγες στην εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου που είχε αποτέλεσμα τη δημιουργία ατελείωτων ουρών οχημάτων και απίστευτη ταλαιπωρία για τους οδηγούς που εγκλωβίστηκαν για ώρες. Άνοιξε η Αθηνών-Κορίνθου και στα δύο ρεύματα.

Νωρίτερα για την πυρκαγιά στο βυτιοφόρο στην Εθνική Αθηνών – Κορίνθου μίλησε στην ΕΡΤ και την εκπομπή Prime ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής Γιάννης Βαθρακογιάννης δίνοντας ένα χρονικό από την ώρα που ξέσπασε η πυρκαγιά.

Όπως είπε:

Η διαδικασία όλη ξεκίνησε περίπου στις 12 και 20 σήμερα το μεσημέρι, όταν ενημερώθηκε το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος για πυρκαγιά σε βυτιοφόρο όχημα πλησίον του 40ου περίπου χιλιομέτρου της Νέας Εθνικής Οδού Αθηνών Κορίνθου, στο ρεύμα προς Κόρινθο, ανάμεσα στα Μέγαρα και στην Κακιά Σκάλα. 7, 2 τόνοι υγραέριο και συγκεκριμένα μείγμα κίνησης για οχήματα ήταν αυτό που έφτασε ως πληροφορία στο Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος αναφορικά με το φορτίο του βυτιοφόρου και φυσικά αυτό το φορτίο αφορά ένα επικίνδυνο υλικό. Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση που έχουμε η διαδικασία (μετάγγισης) σε λίγο μάλλον θα έχει ολοκληρωθεί. Αυτό μπορεί να αφορά περίπου μισή ώρα, ίσως και 45 λεπτά[…] Βεβαίως υπάρχουν και οι επόμενες διαδικασίες που θα πραγματοποιηθούν παρουσία του τεχνικού ασφαλείας. Σε πρώτη φάση έχει γίνει μέριμνα για νερό σε όσους βρίσκονται στα ακινητοποιημένα οχήματα. Το ΕΚΑΒ έχει διαθέσει τέσσερα ασθενοφόρα και τέσσερις μηχανές. Οι μηχανές για να κινούνται ανάμεσα στα οχήματα προκειμένου να καλύψουν ανάγκες παθολογικές που μπορεί να προκύψουν, αλλά και ασθενοφόρα που βρίσκονται σε σταθερά σημεία. Σε λίγη ώρα αναμένουμε να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία. Χρειάζεται υπομονή από όλους μας. Είναι μια δύσκολη διαδικασία, μια επικίνδυνη διαδικασία. Σίγουρα έχει ταλαιπωρηθεί πολύς κόσμος, αλλά επαναλαμβάνω και πάλι δεν κάνουμε καμία έκπτωση σε θέματα ασφάλειας.

Κυκλοφοριακό κουμφούζιο έχει προκαλέσει η διακοπή της κυκλοφορίας στη νέα και στην παλιά εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου λόγω της πυρκαγιάς που ξέσπασε το μεσημέρι της Πέμπτης σε βυτιοφόρο όχημα που μετέφερε 7.2 τόνους υγραερίου και συγκεκριμένα μείγμα κίνησης για οχήματα.

Σύμφωνα με την Πυροσβεστική υπήρχε κίνδυνος έκρηξης και για το λόγο αυτό αποφασίστηκε η μετάγγιση του επικίνδυνου φορτίου σε άλλο βυτιοφόρο. Η διαδικασία ξεκίνησε λίγο μετά τις 5 το απόγευμα και έχουν παρθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας σύμφωνα με το Πρωτόκολλο Ενεργειών και την παρουσία τεχνικού ασφαλείας.

Όπως ανέφερε νωρίτερα η Πυροσβεστική πρόκειται για μια δύσκολη διαδικασία που αναμένεται να διαρκέσει ώρες καθώς πρέπει να τηρηθούν απαρέγκλιτα τα μέτρα ασφάλειας προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πολιτών.

Το χρονικό

Με μία εξαιρετικά λεπτή επέμβαση για να μην κινδυνεύσει κανείς, έγινε η μετάγγιση του υγροποιημένου αερίου απο το βυτιοφόρο που έπιασε φωτιά στην εθνική οδό Κορίνθου – Αθηνών. Το παραμικρό λάθος θα μπορούσε να οδηγήσει σε έκρηξη με ωστικό κύμα εκατοντάδων μέτρων.

Και στα δύο ρεύματα της Εθνικής Οδού Αθηνών Κορίνθου σχηματίστηκαν ουρές ατελείωτων χιλιομέτρων. Για λόγους ασφαλείας δεν μπορούσε να ανοίξει η εθνική προτού ολοκληρωθεί η διαδικασία. Άνδρες της τροχαίας και της πυροσβεστικής έδωσαν νερό σε ταλαιπωρημένους οδηγούς που βρίσκονται στο μποτιλιάρισμα.

Ώρα 6:30 το απόγευμα και η Εθνική Οδός – σε όλο της το μήκος – έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο πάρκινγκ. Η κάμερα ΕΡΤ με τον οπερατέρ Ραφαήλ Μποφίλιο κατέγραψε καρέ – καρέ τις σχετικές εικόνες.

Λίγο πριν τις 7 το απόγευμα το μποτιλιάρισμα έχει φτάσει στα διόδια του Σπαθοβουνίου στον αυτοκινητόδρομο του Μορέα. Η κατάσταση ήταν απελπιστική.

Επτάμισι τόνους υγραερίου μετέφερε το βυτιοφόρο που πήρε φωτιά. Κατασβέστηκε άμεσα και οι Αρχές άφησαν το αέριο να διαφύγει αργά στην ατμόσφαιρα, υπό την επίβλεψη της Πυροσβεστικής.

«Σε τέτοιες περιπτώσεις όπου υπάρχει ένα ατύχημα τίθεται σε ισχύ το σενάριο που έχει το μικρότερο κόστος. Σίγουρα έχουν καταφύγει προς αυτή τη λύση για να αποφύγουν επιπλέον εκρήξεις οι οποίες μπορεί να είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες[…] Επειδή η ατμόσφαιρα είναι και τεράστια θα υπάρξει κάποια αραίωση άρα η επιβάρυνση θα είναι τελείως τοπική και δεν θα δημιουργήσει κάποιο μεγάλο πρόβλημα» ανέφερε ο Νίκος Μιχαλόπουλος, Διευθυντής Ινστιτούτου Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΙΕΠΒΑ), Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (ΕΑΑ) και Αντιπρόεδρος του ΕΑΑ.

Σύμφωνα με την τελευταία ανακοίνωση της ΕΛΑΣ πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας μετάγγισης:

Από τις 12:30 σήμερα -εξαιτίας πυρκαγιάς σε βυτιοφόρο επί της Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου στο ύψος της Κακιάς Σκάλας, στην περιοχή των Μεγάρων- διεκόπη προσωρινά η κυκλοφορία και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας της Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου: στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Κόρινθο από το 42 χλμ, και στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα από το 50,5 χλμ.

Εξαιτίας της ιδιαίτερα χρονοβόρας και ευαίσθητης διαδικασίας απομάκρυνσης του εύφλεκτου υλικού (υγροποιημένο αέριο), που πραγματοποιείται αυτή την ώρα, και της υψηλής επικινδυνότητας, που προκύπτει από την προσέγγιση τυχόν οχημάτων, έως το πέρας της ολοκλήρωσης της διαδικασίας οι οδηγοί παρακαλούνται να επιδείξουν υπομονή και να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των Αρχών.

Από τα διόδια Ελευσίνας γίνεται αναστροφή των οχημάτων προς Αθήνα. Ομοίως, από τα διόδια Καλαμακίου γίνεται αναστροφή των οχημάτων προς Κόρινθο. Σε όλο το μήκος της Παλαιάς Εθνικής Οδού υπάρχουν αστυνομικές δυνάμεις προς διευκόλυνση της κυκλοφορίας.

Ενεργοποιήθηκαν, επίσης, τα ανοίγματα έκτακτης ανάγκης στο 60 χλμ. και 36 χλμ. -αντίστοιχα- της Ν.Ε.Ο., Αθηνών-Κορίνθου προκειμένου να οδηγηθούν τα οχήματα στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, τα δε ακινητοποιημένα με αναστροφή κατευθυνθήκαν στο ίδιο ρεύμα κυκλοφορίας αντίθετα, για να επιτευχθεί η αποφόρτιση.

Σε όλες τις ηλεκτρονικές πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων κατά μήκος της Ολυμπίας Οδού, της Αττικής Οδού, του Μωρέα, και της Γέφυρας προβάλλονται μηνύματα, ώστε να ενημερώνονται συνεχώς οι οδηγοί χρήστες των Οδών. Επιπλέον, οι οδηγοί ενημερώνονται προσωπικά από τους υπαλλήλους των σταθμών διοδίων, από τα οποία διέρχονται.

Συνιστάται στους οδηγούς, όσοι κινούνται από Κόρινθο να χρησιμοποιούν την Παλιά Εθνική Οδό, αλλά και το εναλλακτικό δρομολόγιο Λουτράκι-Περαχώρα-Πίσια-Σχίνο-Αλεποχώρι-Μέγαρα-Αθήνα και αντίστροφο δρομολόγιο όσοι κινούνται από Αθήνα προς Κόρινθο.

Προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ. και της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων τροφοδοτούν με νερό και οτιδήποτε άλλο χρειαστεί τους εγκλωβισμένους στα οχήματά τους, τα οποία ακινητοποιήθηκαν για λόγους ασφαλείας.

Παρακαλούμε για την υπομονή των οδηγών, καθώς η ασφάλεια και η προστασία του πολίτη αποτελούν ύψιστες προτεραιότητες της ΕΛ.ΑΣ. και το προσωπικό της συνδράμει με κάθε τρόπο και μέσο, ακόμα και σε αντίξοες συνθήκες.

Προληπτικά απομακρύνθηκαν και κάτοικοι από τα σπίτια τους στην Παραλία Βαρδάρη, κάτω από τη Παλαιά Εθνική Οδό.

 

ΣΥΡΙΖΑ: Ταλαιπωρία για χιλιάδες ταξιδιώτες - Για άλλη μια φορά ανίκανο το δήθεν επιτελικό κράτος

Χιλιάδες οδηγοί και ταξιδιώτες παραμένουν εγκλωβισμένοι για ώρες στην Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών. Όσο περνούν οι ώρες οι καταγγελίες πληθαίνουν για έλλειψη στοιχειώδους ενημέρωσης.Όπως όλα δείχνουν η ταλαιπωρία θα συνεχιστεί για ώρες μέχρι να ολοκληρωθεί με ασφάλεια η διαδικασία μετάγγισης του εύφλεκτου υλικού από το βυτιοφόρο», αναφέρει ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ.

«Οι αρχές οφείλουν τουλάχιστον να μεριμνήσουν, έστω και τώρα, για την τακτική ενημέρωση των εγκλωβισμένων και για την παροχή των αναγκαίων ειδών πρώτης ανάγκης, νερού και τροφίμων. Τα ερωτήματα είναι τεράστια για το πώς δεν αποφεύχθηκε έγκαιρα το μποτιλιάρισμα και η πολύωρη ταλαιπωρία για χιλιάδες πολίτες. Το βέβαιο είναι ότι το δήθεν επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη για ακόμη μια φορά αποδεικνύεται ανίκανο να προλάβει και να αντιμετωπίσει τέτοιες καταστάσεις.

ΠΗΓΗ: ertnews.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v