Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι Έλληνες προτιμούν το AI bot αντί… του ανθρώπου για τα χρήματά τους!

Δείχνουμε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην Τεχνητή Νοημοσύνη για τη διαχείριση οφειλών και οικονομικών αποφάσεων, σύμφωνα με έκθεση.

Οι Έλληνες προτιμούν το AI bot αντί… του ανθρώπου για τα χρήματά τους!

Πιο γρήγορα από τους Ευρωπαίους «αγκαλιάζουν» την Τεχνητή Νοημοσύνη οι Έλληνες, αναγνωρίζοντας τις δυνατότητες που δίνει σε πολλούς τομείς της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Η διαχείριση των οφειλών τους και γενικότερα η οικονομική τους κατάσταση είναι θέματα που φαίνεται πιο εύκολο να συζητηθούν μέσω AI, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Έκθεση Πληρωμών Καταναλωτών του Oμίλου Intrum για το 2025. Η έκθεση δημοσιεύτηκε πανευρωπαϊκά και καταγράφει αύξηση της εξοικείωσης με το AI καθώς και της εμπιστοσύνης σε λύσεις που δίνονται από τη χρήση του από τους Έλληνες καταναλωτές.

Οι Έλληνες καταναλωτές έχουν μάλιστα βελτιώσει το ποσοστό έγκαιρης αποπληρωμής των οφειλών τους από το 45% το 2023 σε 67% το 2025. Το 34% των συμμετεχόντων αισθάνεται πιο άνετα να μοιραστεί την οικονομική του κατάσταση με ένα AI bot παρά με άνθρωπο, ενώ το 38% δηλώνει ότι θα αισθάνονταν ότι υπάρχει λιγότερο επικριτική διάθεση αν συζητούσε για τις καθυστερημένες οφειλές του με ένα ρομπότ Τεχνητής Νοημοσύνης. Πρόκειται για ποσοστό αυξημένο κατά 10 μονάδες σε σχέση με το 2024.

Παράλληλα, σχεδόν 4 στους 10 πιστεύουν ότι το AI μπορεί να βοηθήσει στον περιορισμό πιθανών προκαταλήψεων στις πρακτικές είσπραξης οφειλών, καθιστώντας τη διαδικασία δικαιότερη για όλους. Ο ένας στους τρεις Έλληνες δηλώνει επίσης ότι χρησιμοποιεί εργαλεία, όπως το ChatGPT, για την κατανόηση οικονομικών όρων, σε ποσοστό κοντά στο ευρωπαϊκό. Η ανησυχία για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων περιορίζεται σταθερά, με το 23% να δηλώνει ότι δεν αποτελεί σημείο προβληματισμού.

Η έκθεση αποτυπώνει επίσης σημάδια μεγαλύτερης ωριμότητας στην καταναλωτική συμπεριφορά: οι αυθόρμητες online αγορές μειώνονται αισθητά, καθώς μόνο το 25% δηλώνει ότι αγοράζει παρορμητικά σε σχέση με δύο χρόνια πριν, ενώ το 15% αναγνωρίζει ότι η πίεση από τα lifestyle πρότυπα στα social media το έχει οδηγήσει σε πρόσθετες οφειλές. Αυτό δείχνει την ισχυρή επίδραση που ασκεί το ψηφιακό περιβάλλον στις οικονομικές επιλογές των πολιτών.

Όσον αφορά την ευρωπαϊκή οικονομία, μετά από δύσκολα χρόνια εμφανίζονται δειλά σημάδια βελτίωσης, αν και η ανάκαμψη παραμένει άνιση. Η αγορά εργασίας παραμένει ισχυρή με ιστορικά υψηλό ποσοστό απασχόλησης, αλλά παρατηρούνται ενδείξεις επιβράδυνσης. Η αύξηση των μισθών και η χαλάρωση της νομισματικής πολιτικής σε αρκετές χώρες βοηθούν τα νοικοκυριά, ωστόσο το χάσμα μεταξύ αυτών που τα καταφέρνουν και αυτών που δυσκολεύονται παραμένει. Οι νεότεροι καταναλωτές και οι οικογένειες με παιδιά επηρεάζονται περισσότερο από την πίεση των αυξημένων εξόδων.

Οι προοπτικές για το 2025 είναι συγκρατημένα αισιόδοξες: αν ο πληθωρισμός συνεχίσει να υποχωρεί και οι μισθοί διατηρηθούν σε ανοδική πορεία, η κατανάλωση στην Ευρώπη θα ενισχυθεί. Ωστόσο, η ανάκαμψη παραμένει εύθραυστη και εξαρτάται από τις διεθνείς εξελίξεις και τις οικονομικές πολιτικές κάθε χώρας. Η Ευρωπαϊκή Έκθεση Πληρωμών Καταναλωτών 2025 αποτυπώνει τις απαντήσεις περισσότερων από 20.000 ερωτηθέντων σε 20 ευρωπαϊκές χώρες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο