Εξαγγελία Μητσοτάκη για την οδική παράκαμψη της Αττικής

Ανακοινώνει τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα - Υλίκη, στο πλαίσιο του κυβερνητικού προγράμματος για τις υποδομές. Η φιλοσοφία και τα οφέλη της πρότασης. Το εθνικό σχέδιο υποδομών και οι νέες θέσεις εργασίας.

Εξαγγελία Μητσοτάκη για την οδική παράκαμψη της Αττικής

Τη δημιουργία ενός εναλλακτικού αυτοκινητόδρομου, μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων, που θα παρακάμπτει πλήρως την Αθήνα, αναμένεται να ανακοινώσει σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την παρουσίαση του κυβερνητικού σχεδίου της ΝΔ για τις υποδομές, βασικές πτυχές του οποίου έχει ήδη αποκαλύψει το Euro2day.gr.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης θα εξαγγείλει την κατασκευή του δρόμου Ελευσίνα - Υλίκη, μέσω του οποίου όσοι οδηγοί έρχονται από τα βόρεια της Αττικής και πάνε προς την Πελοπόννησο, δεν θα χρειάζεται να μπουν στον αστικό ιστό της πρωτεύουσας, αλλά θα κινούνται περιφερειακά της Αττικής, πολύ πιο σύντομα μάλιστα από τα μέχρι τώρα δεδομένα (50 χιλιόμετρα αντί για 130 που είναι σήμερα). Όπως εξηγούν κομματικές πηγές, η ανάγκη κατασκευής του συγκεκριμένου δρόμου είναι αδήριτη, δεδομένου ότι η εθνική οδός Αθηνών - Λαμίας έχει μετατραπεί σε δρόμο καθημερινής χρήσης από τα βόρεια προάστια μέχρι τον Πειραιά, από τη στιγμή που και η λεωφόρος Κηφισίας δεν μπορεί να αντέξει το βάρος του συνόλου των αυτοκινήτων.

Με τη συγκεκριμένη πρόταση, σύμφωνα τουλάχιστον με τα αποτελέσματα της μελέτης που έχει κάνει η Πειραιώς, προκύπτουν τέσσερα βασικά οφέλη:

Αποσυμφόρηση της κίνησης στον Κηφισό, με σημαντικό όφελος για τους οδηγούς που ταλαιπωρούνται καθημερινά, κυρίως τις ώρες αιχμής.

Μείωση της ρύπανσης σε περιοχές που είναι ήδη επιβαρυμένες περιβαλλοντικά και συγκοινωνιακά αφού τα φορτηγά δεν θα εισέρχονται μέσα στον πολεοδομικό ιστό.

Αναβάθμιση της Ελευσίνας και της Δυτικής Αττικής και στην αξία της ακίνητης περιουσίας σε αυτές τις περιοχές. Επιπλέον, μέσω των παράλληλων έργων στα δίκτυα κοινής ωφέλειας, θα θωρακιστεί η ευρύτερη περιοχή από καταστροφές όπως αυτή της Μάνδρας.

Εξοικονόμηση χρόνου και κόστους για τις εμπορευματικές μεταφορές από και προς την Πελοπόννησο.

Κεντρικό σχεδιασμό

Στη ΝΔ δεσμεύονται για την εκπόνηση ενός εθνικού σχεδίου υποδομών, όπου τα έργα θα εντάσσονται σε έναν κεντρικό στρατηγικό σχεδιασμό, με δεδομένο ότι με τους σημερινούς ρυθμούς, τα περισσότερα έργα εθνικής σημασίας ωριμάζουν και ολοκληρώνονται σε χρόνο μεγαλύτερο μιας κυβερνητικής θητείας. Είναι χαρακτηριστικό, σημειώνει στενός συνεργάτης του Κυριάκου Μητσοτάκη, ότι «όλα τα μεγάλα έργα υποδομής, τα οποία ολοκληρώθηκαν τα τελευταία χρόνια, φέρουν τη σφραγίδα της ΝΔ». Στην Πειραιώς μάλιστα προβληματίζονται ιδιαίτερα από το γεγονός -όπως υποστηρίζουν- ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αφήνει καμία σοβαρή παρακαταθήκη παρά μόνον εξαγγελίες που δεν έχουν μελετηθεί σοβαρά και για τις οποίες δεν έχουν εξασφαλιστεί αναγκαίοι πόροι». Την ίδια ώρα, κατά τις ίδιες πηγές, το κυβερνών κόμμα «σπεύδει να προχωρήσει σε πολλαπλά εγκαίνια έργων που προγραμματίστηκαν και κατοχυρώθηκαν επί κυβερνήσεων ΝΔ, με αποκορύφωμα τα εικονικά εγκαίνια στο μετρό Θεσσαλονίκης, με τα ζωγραφιστά εκδοτήρια».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στο σχέδιό του για μια Ελλάδα «εργοτάξιο», θέλει να ενισχύσει τη βασική διαχωριστική γραμμή που θέτει έναντι της κυβέρνησης γύρω από τις πολιτικές ανάπτυξης. Όπως εξηγούν γαλάζια στελέχη, παίρνοντας υπόψη τους και τις σχετικές μελέτες του εξωτερικού, η επένδυση σε έργα υποδομής μπορεί να δημιουργεί τουλάχιστον 1.000 θέσεις εργασίας για κάθε ένα δισεκατομμύριο ευρώ που επενδύεται. Από τις καινοτομίες του «γαλάζιου» σχεδίου είναι το ότι θεσμοθετείται η συγκρότηση ενός Εθνικού Συμβουλίου Υποδομών, που θα υπάγεται απευθείας στον πρωθυπουργό. Επίσης, προβλέπεται ο ιδιωτικός τομέας να έχει πολύ μεγαλύτερη συμμετοχή απ’ ό,τι σήμερα, ενώ προκρίνεται και η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου. 

Φίλιππος Πανταζής [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v