Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μητσοτάκης: Επιδοτήσεις 100 εκατ. ευρώ για αγορά ηλεκτρικού οχήματος

Στόχος 1 στα 3 αυτοκίνητα το 2030 να είναι ηλεκτρικό, δήλωσε ο πρωθυπουργός, παρουσιάζοντας τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς. Οφελος έως 10.000 ευρώ για όσους επιλέξουν τη μετάβαση. Τι θα γίνει με τους σταθμούς φόρτισης.

Μητσοτάκης: Επιδοτήσεις 100 εκατ. ευρώ για αγορά ηλεκτρικού οχήματος

Τους βασικούς άξονες του εθνικού σχεδίου μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση παρουσίασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε εκδήλωση στην Τεχνόπολη και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος.

Το πρώτο σκέλος του σχεδίου αφορά τα οικονομικά κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και συγκεκριμένα, όπως είπε ο πρωθυπουργός, «επιδοτούμε με 100 εκατομμύρια ευρώ για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτου νέου τύπου. Θα καλυφθεί το 25% του κόστους για 14.000 νέα αυτοκίνητα. Το όφελος ανά μονάδα θα προσεγγίζει τις 10.000 ευρώ. Ο χρήστης θα εξοικονομεί ετησίως κοντά στις 2.000 ευρώ». Τα αυτοκίνητα αυτά θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού, για δύο χρόνια θα απαλλάσσονται από τέλη στάθμευσης και θα εξαιρούνται από το φορολογητέο εισόδημα οι δαπάνες γι’ αυτά, ενώ αυξάνεται και ο συντελεστής απόσβεσης παγίων σε όσες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τέτοια οχήματα.

Η δεύτερη κατεύθυνση του σχεδίου αφορά ρυθμίσεις για την «κρίσιμη», όπως είπε ο κ. Μητσοτάκης, «αγορά υπηρεσιών φόρτισης και οργανώνει τις υποδομές στήριξης νέων οχημάτων». Το ρεύμα θα παρέχουν φορείς που θα αναπτύσσουν τα δίκτυα και τα σημεία φόρτισης, οι διάδοχοι των σημερινών βενζινάδικων. Οι πάροχοι θα συνεργάζονται με τους φορείς αυτούς και όλοι οι εμπλεκόμενοι θα πιστοποιούνται σε ένα ενιαίο μητρώο.

Το τρίτο σκέλος του σχεδίου, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, είναι τα κίνητρα για εγκατάσταση νέων παραγωγικών μονάδων σε περιοχές απολιγνιτοποίησης. «Θέλουμε να προσελκύσουμε σημαντικές επενδύσεις, θεσπίζοντας ειδικά κίνητρα για εγκατάσταση παραγωγικών μονάδων στη δυτική Μακεδονία και την Αρκαδία, όπου θα εξελίσσεται σταδιακά η απολιγνιτοποίηση», είπε και προανήγγειλε μείωση φόρων και άλλων βαρών. Οι μονάδες θα έχουν μικρότερο συντελεστή κατά 5%, μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για κάθε νέα θέση εργασίας, αυξημένους συντελεστές απόσβεσης παγίων και οι δαπάνες θα αφαιρούνται από τα ακαθάριστα έξοδά τους, προσαυξημένες κατά 15%.

Ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για ρυθμίσεις σε πολλά επίπεδα, όπως για παράδειγμα, κάθε νέα οικοδομή που θα κατασκευάζεται, θα πρέπει να έχει ηλεκτροδοτική υποδομή για τη φόρτιση αυτών των οχημάτων. Επίσης, όπως σημείωσε, οι πόλεις μας θα έχουν και πολλά ηλεκτρικά δίκυκλα, η αγορά κάθε μοτοσικλέτας θα επιδοτείται κατά 20% και κάθε ποδηλάτου κατά 40%.

Το εν λόγω σχέδιο, τόνισε ο πρωθυπουργός, είναι «ολιστικό, που αφορά το κράτος, την τοπική αυτοδιοίκηση, την αγορά και την κοινωνία των πολιτών. Η Ελλάδα ετοιμάζεται να μπει και αυτή στην πρίζα του μέλλοντος. Φιλόδοξος στόχος είναι 1 στα 3 αυτοκίνητα το 2030 να είναι ηλεκτρικό.

Το πέρασμα από τη βενζίνη και το πετρέλαιο στο ρεύμα θα πάρει κάποιο χρόνο και θα διασαλεύσει ίσως παλιές συνήθειες. Όμως θα έχει σημαντικά οφέλη, λιγότερα έξοδα, μηδέν ρύπους και θορύβους, καλύτερη υγεία, μια καθαρή ατμόσφαιρα. Η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα, με κινητήρια δύναμη τον ήλιο και τον αέρα, να μετατραπεί σε μπαταρία της νοτιοανατολικής Ευρώπης».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v