Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Καραμανλής: Κάνουμε το εθνικό μας καθήκον στηρίζοντας την Aegean

«Η Aegean έχει όλα τα χαρακτηριστικά του εθνικού αερομεταφορέα και είναι αναγκαία συνθήκη η κρατική της ενίσχυση για την επιβίωση της τουριστικής βιομηχανίας» σημείωσε ο υπουργός Μεταφορών. «Σε αντίθεση με το τι συμβαίνει σε άλλες χώρες το τι θα πάρει το Δημόσιο είναι σχετικό και θολό» απάντησε ο Νίκος Παππάς από το ΣΥΡΙΖΑ.

Καραμανλής: Κάνουμε το εθνικό μας καθήκον στηρίζοντας την Aegean

«Η Aegean έχει όλα τα χαρακτηριστικά του εθνικού αερομεταφορέα και είναι αναγκαία συνθήκη η κρατική της ενίσχυση για την επιβίωση της τουριστικής βιομηχανίας. Η απόφαση της κυβέρνησης είναι να τη στηρίξουμε για λόγους εθνικούς. Ταυτόχρονα, το ελληνικό δημόσιο έχει το δικαίωμα εξαγοράς μετοχών της εταιρίας όποτε το κρίνει σκόπιμο, μειώνοντας το ρίσκο» σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. «Αυτό που κάνουμε είναι να δώσουμε ένα μέρος της κρατικής ενίσχυσης ύψους 120 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ εκ μέρους της εταιρίας θα γίνει αύξηση του κεφαλαίου ύψους 80 εκατομμυρίων ευρώ. Ο ιδιώτης βάζει το χέρι στη τσέπη δηλαδή» ανέφερε στην επιτροπή της Βουλής κατά τη συζήτηση νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών για την Πολιτική Αεροπορία.

«Σε καμία άλλη χώρα δεν ζητήθηκε από ιδιώτες να βάλουν το χέρι στη τσέπη. Εδώ όμως ζητήθηκε από την εταιρία. Ο κλάδος των αερομεταφορών έχει υγιής επιχειρήσεις. Η Aegean είχε επενδυτικό πλάνο ύψους 5 δισεκατομμυρίων προ κρίσης. Επιβεβαιώνεται λοιπόν η κυβερνητική πολιτική. Το ελληνικό δημόσιο διασφαλίζει το δικαίωμα εξαγοράς αντί να πάρει άμεσα μετοχές. Κάνουμε λοιπόν το καθήκον μας και για να υπάρχει υγιής ανταγωνισμός και για να μην υπάρχουν ούτε δημόσια ούτε ιδιωτικά μονοπώλια» ανέφερε. Παράλληλα χαρακτήρισε «πέραν κάθε λογικής» τη κριτική που ακούγεται από την αντιπολίτευση για το θέμα.

Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Παππάς υπογράμμισε πως «οι στιγμές των μεγάλων κρίσεων είναι στιγμές της δημόσιας παρέμβασης. Ειδικά στις μεγάλες υποδομές ο ρόλος του δημοσίου είναι αναντικατάστατος». Συνέχισε λέγοντας «στο θέμα των μεταφορών, ειδικά σε μια χώρα που έχει νησιωτικότητα, δεν έχει δικαίωμα να αφήσουμε τα νησιά της χωρίς πτήσεις αλλά δεν έχει και καμία υποχρέωση να προστατεύει ιδιοκτησίες. Θα προστατεύσει βεβαίως το πτητικό έργο. Εδώ βλέπουμε την Aegean ξανά και ξανά να λέει πως δε χρειάζεται κρατική βοήθεια και ξανά και ξανά να την αποζητά και να τη διεκδικεί. Και σε αντίθεση με το τι συμβαίνει σε άλλες χώρες το τι θα πάρει το Δημόσιο είναι σχετικό και θολό.

Επιφυλασσόμαστε ως την ολομέλεια για να τοποθετηθούμε και αναλυτικά».

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v