Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σκέρτσος: Δεν είναι της παρούσης η υποψηφιότητα Καραμανλή

«Ο τ. υπουργός θα δώσει τις δικές του απαντήσεις για το τι έκανε και τι δεν έκανε». «Οι δύο υφυπουργοί έμειναν στις θέσεις τους για να υποστηρίξουν τον κ. Γεραπετρίτη». «Ο κ. Τσίπρας δεν μπορεί να κάνει υποδείξεις προς τη Δικαιοσύνη».

Σκέρτσος: Δεν είναι της παρούσης η υποψηφιότητα Καραμανλή

«Δεν είναι της παρούσης αυτή τη στιγμή να συζητάμε για την υποψηφιότητα του Κώστα Καραμανλή. Έχει τοποθετηθεί κεντρικά η κυβέρνηση γι’ αυτό», τόνισε ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος, σε συνέντευξη του στην ΕΡΤ. Ήδη, όπως είπε, ο κ. Καραμανλής «δήλωσε ότι θα εμφανιστεί στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής την επόμενη εβδομάδα και θα δώσει τις δικές του απαντήσεις για το τι έκανε και τι δεν έκανε κατά τη διάρκεια της θητείας του».

Με αφορμή μάλιστα την κριτική του Αλέξη Τσίπρα στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρο Ντογιάκο, λόγω της επαγγελματικής συνεργασίας του υιού του με τον κ. Καραμανλή, ο υπουργός Επικρατείας σημείωσε πως ο τ. υπουργός «δεν διώκεται ποινικά και δεν βλέπω καμία συσχέτιση. Δεν μπορώ να δεχθώ τέτοιου είδους υποδείξεις στη Δικαιοσύνη από οποιοδήποτε πολιτικό πρόσωπο. Ο κ. Τσίπρας έχει δείξει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται τη σχέση του με τη δικαιοσύνη. Υποδείξεις προς αυτήν δεν μπορεί να κάνει».

Στην ερώτηση για ποιο λόγο δεν παραιτήθηκαν και οι δύο υφυπουργοί του κ. Καραμανλή, ο κ. Σκέρτσος απάντησε: «Να μην προσπερνάμε τόσο εύκολα την παραίτηση Καραμανλή, κάτι που δεν είναι καθόλου συνηθισμένο. Τον τιμά για τον τρόπο που διαχειρίστηκε την αντικειμενική πολιτική ευθύνη. Παραιτήθηκαν επίσης οι διοικήσεις των δύο οργανισμών. Από εκεί και πέρα έχουμε κάποιους λίγους μήνες κοντά μας μέχρι εκλογές, υπάρχει ένα κρίσιμο έργο που πρέπει να εκτελεστεί, η αποκατάσταση της σιδηροδρομικής λειτουργίας. Οι υφυπουργοί έμειναν στις θέσεις τους για να υποστηρίξουν τον υπουργό, τον κ. Γεραπετρίτη ο οποίος έχει αναλάβει να υλοποιήσει όσα του έχει ζητήσει ο πρωθυπουργός».

Παράλληλα, χαρακτήρισε τη δημόσια διοίκηση ως τον «διαχρονικά μεγάλο ασθενή». Με το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, όπως είπε, «ήρθαμε όλοι αντιμέτωποι με την χειρότερη όψη αυτής της δημόσιας διοίκησης, με τη μη ανάληψη ευθύνης για ρόλους και θέσεις κρίσιμους που επηρεάζουν ανθρώπινες ζωές».

Τόσο ο πρωθυπουργός όσο και ο Κώστας Καραμανλής, ανέφερε ο υπουργός Επικρατείας, «έχουν πολλές φορές δημόσια πει για την αδύναμη θέση που βρίσκονται οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι από τη δημοσιονομική κρίση και μετά. Έχουμε να κάνουμε με έναν χρεοκοπημένο οργανισμό ο οποίος το 2010 τέθηκε σε καθεστώς αναδιάρθρωσης. Έφυγαν 2.310 άνθρωποι, εκ των οποίων 830 ήταν σταθμάρχες, μηχανοδηγοί και κλειδούχοι. Αποδυναμώθηκε πάρα πολύ το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, στη συνέχεια έγιναν πολύ σοβαρές περικοπές σε μισθούς, δαπάνες και επενδύσεις που έπρεπε να γίνουν για την αναβάθμιση του δικτύου. Η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ μείωσε τον προϋπολογισμό του Οργανισμού από 100 εκατομμύρια ευρώ ετησίως σε 45 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Από αυτά τα 40 πήγαιναν σε μισθοδοσίες και μόνο τα 5 πήγαιναν σε συντήρηση του δικτύου. Εμείς δεν προλάβαμε να ολοκληρώσουμε το έργο τηλεδιοίκησης - σήμανσης και των προσλήψεων που είχαν δρομολογηθεί».

Ο κ. Σκέρτσος δήλωσε ότι αμφισβητεί τα στοιχεία που έδωσε ο κ. Τσίπρας στη χθεσινή συνέντευξή του. «Οι τρεις ανεξάρτητες έρευνες που τρέχουν, δύο δικαστικές και μία διοικητική, θα φέρουν όλα τα στοιχεία στην επιφάνεια», τόνισε. Όπως εξήγησε, «ο κ. Τσίπρας έφερε τις αιτήσεις για την εκταμίευση και απορρόφηση χρημάτων από την Κοινοπραξία και όχι πρωτόκολλα παράδοσης – παραλαβής. Με βάση αυτά, το έργο αποδεικνύεται ότι σταμάτησε το 2017, στο 18% και με απόφαση της διορισμένης από τον ΣΥΡΙΖΑ διοίκησης του ΟΣΕ είχαν κριθεί τα μισά έργα ως προς επανακατασκευή. Εμείς ξεκολλήσαμε το έργο το 2021, έφτασε τελικά να παραδοθούν 36 σταθμοί από τους 52, όμως δεν το ολοκληρώσαμε. Είμαστε λίγους μήνες πριν και αυτή είναι η δική μας ευθύνη».

Σύμφωνα με τον Άκη Σκέρτσο, «ο κ. Τσίπρας έκανε μια ιδιωτικοποίηση που δεν πίστευε, κακήν κακώς, με ένα πάρα πολύ ευτελές τίμημα, στα 45 εκατομμύρια ευρώ, όταν το τίμημα που δίνει το ελληνικό δημόσιο στην Hellenic Train για να εκτελεί το έργο των άγονων γραμμών είναι 50 εκατομμύρια ετησίως. Εμείς φέραμε μια σύμβαση με την Hellenic Train που ουσιαστικά υποχρεώνει την εταιρεία αυτή να επενδύσει και να επιστρέψει στο δημόσιο 615 εκατομμύρια ευρώ σε επενδύσεις, σε νέο υλικό, σε σύγχρονα βαγόνια και στήριξη του ΟΣΕ».

Στον ελληνικό σιδηρόδρομο, τόνισε, «υπήρξε μια κακή συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, μια ατελής μεταρρύθμιση από ανθρώπους που δεν πίστευαν στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΕΝΟΣΕ».  

Ταυτόχρονα, έκανε γνωστό ότι η υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train που ανακοινώθηκε σήμερα, «μπορεί να οδηγεί ακόμα και σε απολύσεις. Το 2022 στο ελληνικό δημόσιο για πρώτη φορά έγιναν 70 απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων. Αντίστοιχα στην ελληνική Δικαιοσύνη, επίσης για πρώτη φορά, τέθηκαν εκτός υπηρεσίας περίπου 40 δικαστές γιατί δεν εκτελούσαν καλά τα καθήκοντά τους».

Εδώ, τόνισε, «τίθεται πλέον ένα κεντρικό πολιτικό δίλημμα: ποιος πιστεύει ειλικρινά και έχει τις κατάλληλες λύσεις και τα εργαλεία για να αντιμετωπίσει τον κυκεώνα της γραφειοκρατίας και της ανευθυνότητας». 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v