Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η VW προσπαθεί να κατευνάσει τους εξεγερμένους επενδυτές

Οι επενδυτές εξεγείρονται για την εσωστρεφή δομή της εταιρίας. Αμφισβητείται η ικανότητά της να ερευνήσει τα ελαττώματά της εσωτερικά, ενώ ειδικοί σημειώνουν την έλλειψη ανεξάρτητων μελών στο εποπτικό συμβούλιο. Η μετοχή έχει πέσει πάνω από 20%.

Η VW προσπαθεί να κατευνάσει τους εξεγερμένους επενδυτές

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Matthias Mueller προσπαθεί να ηρεμήσει τους δυσαρεστημένους επενδυτές, δεσμευόμενος ότι θα επιταχύνει τις αλλαγές που στοχεύουν στην αντιμετώπιση των ελαττωμάτων που συνέδραμαν στο σκάνδαλο εκπομπών ρύπων.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει εντοπίσει μειονεκτήματα στις διαδικασίες της που έχουν να κάνουν με τις δοκιμές και τη χρήση συστημάτων διαχείρισης του κινητήρα και πρόκειται να σκληρύνει τα συστήματα συμμόρφωσης, τόνισε η εταιρία κατά τη διάρκεια της πρώτης συνεδρίασης μετόχων αφότου ξέσπασε η κρίση τον Σεπτέμβριο. Η VW επεσήμανε ότι 10 εργαζόμενοι έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα ή έχουν αποχωρήσει από την εταιρία εξαιτίας του σκανδάλου.

«Ό,τι έγινε δεν μπορεί να ξεγίνει», τόνισε ο CEO σε σημερινή ομιλία του στο Αννόβερο της Γερμανίας. «Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να διασφαλίσουμε ότι θα ενεργήσουμε υπεύθυνα. Αυτή είναι η δέσμευσή μας προς εσάς», πρόσθεσε.

Οι θεσμικοί επενδυτές πρόκειται να «ανακρίνουν» σήμερα τη διοίκηση για τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε την κρίση. Ο πρόεδρος Hans Dieter Poetsch, διευθύνων σύμβουλος όταν ξέσπασε το σκάνδαλο, θα προεδρεύσει της συνεδρίασης εν μέσω επικρίσεων για την άμεση κίνησή του από CEO σε πρόεδρο.

Παρότι οι επενδυτές δεν στέκονταν στην εσωστρεφή δομή της VW όταν η εταιρία σημείωνε καλές επιδόσεις, η Volkswagen δεν απολαμβάνει πλέον αυτή την επιείκεια, με τη μετοχή της να έχει υποχωρήσει πάνω από 20% μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου.

«Το πρόβλημα της εταιρικής διακυβέρνησης στη VW ξεκινά με το εποπτικό της συμβούλιο, τόνισε σύμφωνα με το Bloomberg ο Hans-Christoph Hirt, συνδιευθύνων σύμβουλος της συμβούλου μετόχων Hermes Equity Ownership Services, επικαλούμενος την έλλειψη ανεξάρτητων μελών με καλή γνώση της βιομηχανίας αυτοκινήτου. «Πρόκειται για μια εξαιρετική κατάσταση και πιστεύουμε ότι ένας ειδικός έλεγχος από εξωτερικούς, ανεξάρτητους ερευνητές, είναι απαραίτητος για να αποσαφηνιστεί το τι πήγε στραβά», πρόσθεσε.

«Υπάρχουν δικαιολογημένες ανησυχίες σχετικά με την ικανότητα της εταιρίας να ερευνήσει αυτά τα θέματα εσωτερικά και να παρουσιάσει τα ευρήματά της στους μετόχους με αμερόληπτο και διαφανή τρόπο», τόνισε και η συμβουλευτική εταιρία Institutional Shareholder Services σε έκθεσή της, δίνοντας στην αυτοκινητοβιομηχανία τη χαμηλότερη βαθμολογία της για την εταιρική διακυβέρνηση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v