Η Airbus βάζει τέλος στην παραγωγή του ιστορικού A380 το 2021

Κρατήθηκε στην ζωή τα τρία τελευταία χρόνια, παρά την έλλειψη ενδιαφέροντος των αεροπορικών εταιρειών, χάρις στη επιβράδυνση της παραγωγής, εν μέσω έκρηξης της ζήτησης για αεροσκάφη μεσαίου μεγέθους. Οξυγόνο έδινε ο κύριος πελάτης του, η Emirates.

Η Airbus βάζει τέλος στην παραγωγή του ιστορικού A380 το 2021

Η Airbus ανακοίνωσε το τέλος της παραγωγής του A380, του εμβληματικού γίγαντα των αιθέρων που τέθηκε σε κυκλοφορία το 2007, λόγω έλλειψης παραγγελιών. Οι παραδόσεις του Super Jumbο της εταιρείας θα σταματήσουν το 2021.

Το πρόγραμμα του A380 κρατήθηκε στην ζωή τα τρία τελευταία χρόνια, παρά την έλλειψη ενδιαφέροντος των αεροπορικών εταιρειών, χάρις στη επιβράδυνση της παραγωγής, που πέρασε από την κατασκευή 27 αεροσκαφών το 2015 σε ένα τον μήνα το 2018, εν μέσω έκρηξης της ζήτησης μεσαίου μεγέθους αεροσκαφών.

Εδώ και έναν χρόνο, ο κύριος πελάτης του A380, η Emirates, έδωσε λίγο οξυγόνο στη παραγωγή παραγγέλνοντας επιπλέον 36 αεροσκάφη, μία παραγγελία που θα διασφάλιζε την επιβίωση του προγράμματος.

Ομως η ελπίδα δεν κράτησε πολύ αφού η εταιρεία αποφάσισε τελικά να μειώσει κατά 39 αεροσκάφη την παραγγελία υπογράφοντας την καταδίκη του μεγαλύτερου επιβατικού αεροσκάφους στον κόσμο που έχει την δυνατότητα μεταφοράς 575 έως 850 επιβατών.

«Η συνέπεια της απόφασης αυτής είναι ότι οι παραγγελίες δεν είναι πλέον αρκετές για να μας επιτρέψουν να διατηρήσουμε την παραγωγή του A380», δήλωσε ο Τομ Εντερς, εκτελεστικός διευθυντής του ομίλου, προσθέτοντας ότι οι παραδόσεις των A380 θα τερματισθούν το 2021.

Το Super Jumbο δεν κατόρθωσε να αντισταθεί στον ανταγωνισμό των νέων μεγάλων αεροσκαφών, των δικινητήριων μεγάλων αποστάσεων όπως το 787 της Boeing. Η Airbus απάντησε με το A380.

Η τιμή καταλόγου του A380 ανέρχεται σε 445,6 εκατ. δολάρια. Η Emirates αντικατέστησε την παραγγελία των A380 με άλλη που περιλαμβάνει 40 A330neo και 30 A350, με τιμή καταλόγου 21,4 εκατομμύρια δολάρια.

«Η Emirates ήταν ένθερμος υποστηρικτής του A380 από την πρώτη στιγμή», δηλώνει σε ανακοίνωση ο σέιχ Αχμεντ μπεν Σαΐντ αλ-Μάκτουμ, ο διευθύνων σύμβουλος της Emirates, διευκρινίζοντας ότι η εταιρεία περιμένει άλλα 14 Super Jumbο μέχρι το τέλος του 2021.

Το αεροσκάφος θα παραμείνει πυλώνας του στόλου της Emirates, τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, για την οποία το A380 υπήρξε σύμβολο πολυτέλειας, με τις ιδιωτικές σουίτες, τα ντους-spa της Πρώτης Θέσης και το σαλόνι-μπαρ.

Σύμφωνα με το site της Airbus, μέχρι σήμερα παραγγέλθηκαν 321 αεροσκάφη A380, 178 από τα οποία από την εταιρεία Emirates. Περισσότεροι από 190 εκατομμύρια επιβάτες πέταξαν από το 2007 με το A380.

Η εταιρεία Airbus εμφανίζεται καθησυχαστική υποσχόμενη ότι οι 3.000 έως 3.500 εργαζόμενοι που πλήττονται από το τέλος του προγράμματος θα επανατοποθετηθούν εντός της εταιρείας, χάρις σε μία παραγωγή σε πλήρη άνθηση.

«Η αύξηση της παραγωγής του A320 (του αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων) και η νέα παραγγελία του Super Jumbο από την Emirates θα προσφέρουν πολλές δυνατότητες εσωτερικής κινητικότητας», εξηγεί ο Τομ Εντερς.

Στο οικονομικό πεδίο, η Airbus κάλυψε τους στόχους της το 2018 με αύξηση του καθαρού κέρδους κατά 29% στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ. Το 2019 θα παραδώσει 880 έως 890 επί αεροσκάφη, έναντι 800 το 2018, σύμφωνα με το ΑΠΕ.

«Αν και το 2018 υπήρξε μία χρονιά προκλήσεων, τηρήσαμε τις δεσμεύσεις μας με ένα επίπεδο ρεκόρ αποδοτικότητας χάρις σε μία εξαιρετική επιχειρησιακή επίδοση, κυρίως το τέταρτο τρίμηνο», εξήγησε.

Το τέλος της παραγωγής του A380 προσθέτει ένα ακόμη στοιχείο αβεβαιότητας για το μέλλον των δραστηριοτήτων της Airbus στο Ηνωμένo Βασίλειο που απειλούνται από το φάσμα ενός Brexit άνευ συμφωνίας.

Ο Τομ Εντερς είχε μιλήσει τον περασμένο μήνα για την «τρέλα των Brexiteers», λέγοντας ότι οι αποφάσεις για μελλοντικές επενδύσεις θα επηρεασθούν στην περίπτωση που το Brexit οδηγήσει σε ένταση στις εμπορικές συναλλαγές.

Ο Τομ Εντερς θα δώσει τον Απρίλιο τη θέση του στον Γκιγιόμ Φορί, μηχανικό ελικοπτέρων, επικεφαλής του τμήματος εμπορικής αεροπορίας της Airbus.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus