Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τριπλασιάστηκε το κόστος μεταφοράς από την Κίνα στην Ευρώπη

Η έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων και η ανάκαμψη της καταναλωτικής ζήτησης έχουν στείλει σε επίπεδα-ρεκόρ τις τιμές.

Τριπλασιάστηκε το κόστος μεταφοράς από την Κίνα στην Ευρώπη

Το κόστος της μεταφοράς αγαθών από την Κίνα προς την Ευρώπη έχει υπερτριπλασιαστεί τις τελευταίες οκτώ εβδομάδες, αγγίζοντας επίπεδα-ρεκόρ, καθώς η έλλειψη άδειων κοντέινερ λόγω της πανδημίας δημιουργεί διαταραχές στο παγκόσμιο εμπόριο.

Το κόστος της μεταφοράς ενός κοντέινερ 40 ποδιών από την Ασία στη Βόρεια Ευρώπη έχει αυξηθεί από τις περίπου 2.000 δολάρια που ήταν τον Νοέμβριο, σε πάνω από 9.000 δολάρια, σύμφωνα με μεταφορικές εταιρείες και εισαγωγείς που επικαλούνται οι Financial Times.

Ο Lars Jensen της εταιρείας συμβούλων SeaIntelligence δήλωσε πως πρόκειται για πρόβλημα «συμφόρησης». «Οι τιμές αυτές οφείλονται σε πελάτες που διαγκωνίζονται για έναν περιορισμένο πόρο -τα κοντέινερ».

Το πρώτο εξάμηνο του 2020 υπήρχαν χιλιάδες άδεια κοντέινερ στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες ακύρωσαν εκατοντάδες δρομολόγια λόγω των lockdowns που προκάλεσαν ξαφνική επιβράδυνση του παγκόσμιου εμπορίου. Όταν η ζήτηση από τη Δύση για προϊόντα κατασκευασμένα στην Ασία ανέκαμψε το δεύτερο εξάμηνο του έτους, ο ανταγωνισμός μεταξύ των μεταφορικών για διαθέσιμα κοντέινερ έστειλε στα ύψη τους ναύλους των φορτίων.

Ο John Butler, πρόεδρος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ναυτιλίας, δήλωσε πως «πήγαμε από μια τεράστια πτώση σε μια απότομη αύξηση των όγκων εμπορευμάτων σε ιστορικά υψηλά, και τώρα οι όγκοι αυτοί είναι μεγαλύτεροι από αυτούς που μπορούν να χειριστούν αποτελεσματικά τα terminals».

Η συμφόρηση στα λιμάνια συμβάλλει στην αύξηση των τιμών, με τις ναυτιλιακές γραμμές να χρεώνουν επιπλέον τέλη ως αποζημίωση για τους μεγαλύτερους χρόνους αναμονής, σύμφωνα με τον ίδιο.

Από τον Νοέμβριο, το κόστος της μεταφοράς στην Ευρώπη έχει χειροτερέψει και λόγω της εκτροπής εμπορευματοκιβωτίων σε γραμμές μέσω Ειρηνικού. Αντιθέτως, το κόστος μεταφοράς από την Κίνα προς τις ΗΠΑ έχει σταθεροποιηθεί από τον Οκτώβριο, όταν η κινεζική κυβέρνηση ζήτησε από τις εταιρείες να βάλουν πλαφόν στις χρεώσεις τους.

Ο Philip Edge, διευθύνων σύμβουλος της βρετανικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Edge Worldwide, δήλωσε πως ορισμένες επιχειρήσεις χρεώθηκαν 12.000 δολάρια ανά κοντέινερ, από περίπου 2.000 δολάρια τον Οκτώβριο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v