Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ανθεί το θαλάσσιο εμπόριο ρωσικού πετρελαίου

Ναυσιπλοΐα... κόντρα στο ρεύμα, καθώς δεξαμενόπλοια -ανάμεσά τους πολλά ελληνικά- φορτώνουν ρωσικό πετρέλαιο προς διάφορους προορισμούς. Αυξομειώσεις φορτίων εν μέσω αιτημάτων, εκκλήσεων, αλλά και εμποδίων για νέες κυρώσεις.

Ανθεί το θαλάσσιο εμπόριο ρωσικού πετρελαίου

Οι εξαγωγές ρωσικού αργού διά θαλάσσης ρέουν αμείωτα, παρά τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που απαγορεύουν συναλλαγές με κρατικές εταιρείες ενέργειας της χώρας. Οι αποστολές συνεχίζονται παρά τις διαρκείς εκκλήσεις του Ουκρανού προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι για σκλήρυνση των κυρώσεων κατά της Μόσχας, γράφει το Bloomberg.

Οι αποστολές αργού μειώθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά μάλλον υπήρξε μικρή η επιρροή των ευρωπαϊκών περιορισμών που τέθηκαν σε ισχύ στις 15 Μαΐου. Συνολικά 32 δεξαμενόπλοια φόρτωσαν περίπου 24 εκατ. βαρέλια από ρωσικούς τερματικούς σταθμούς, σύμφωνα με δεδομένα παρακολούθησης σκαφών που επικαλείται το Bloomberg. Συνεπώς καταγράφηκε μέση θαλάσσια ροή αργού 3,44 εκατ. βαρέλια την ημέρα, μειωμένη κατά 3% σε σχέση με τα 3,55 εκατ. βαρέλια την εβδομάδα που έληξε στις 13 Μαΐου.

Τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων παρέμειναν κυρίαρχα, αν και οι όγκοι προς την Ασία μειώθηκαν. Τέσσερα δεξαμενόπλοια που φόρτωσαν αργό στα δυτικά λιμάνια της Ρωσίας απέπλευσαν προς την Ινδία, άλλα δύο είχαν κατεύθυνση τη Διώρυγα του Σουέζ, ενώ δύο πλοία ξεκίνησαν από τη Βαλτική προς τη Μεσόγειο. Μια εβδομάδα νωρίτερα είχε καταγραφεί ο απόπλους 14 πλοίων.

Η Ρωσία εξάγει αργό κυρίως από τέσσερις περιοχές: από τη Βαλτική, τη Μαύρη Θάλασσα, την Αρκτική και την ακτή του Ειρηνικού. Οι αριθμοί αποστολών μπορεί να διαφοροποιούνται εβδομαδιαίως, ανάλογα με το χρονοδιάγραμμα αναχώρησης των δεξαμενόπλοιων, κάτι που επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό και από τον καιρό.

Το ένα πλοίο με κατεύθυνση το Σουέζ έδειχνε ως προορισμό τον Πειραιά, κάτι συνηθισμένο για πλοία που πλέουν στην ανατολική Μεσόγειο, σημειώνει το Bloomberg.

Επίσης, τουλάχιστον ένα δεξαμενόπλοιο που φορτώθηκε τις προηγούμενες εβδομάδες εξακολουθεί να δείχνει προορισμό το Γιβραλτάρ. Τα προηγούμενα πλοία που έδειχναν αυτόν τον προορισμό είτε πραγματοποίησαν μεταφορές από πλοίο σε πλοίο ανοιχτά της ισπανικής βορειοαφρικανικής πόλης Θέουτα, συνεχίζοντας προς τη Διώρυγα του Σουέζ, είτε έκαναν παραδόσεις στη περιοχή Μεσόγειο. Την εβδομάδα έως τις 20 Μαΐου δεν παρατηρήθηκαν μεταφορές ρωσικού αργού από πλοίο σε πλοίο.

Το δεξαμενόπλοιο aframax Nissos Delos, συνεχίζει το Bloomberg, παραμένει αγκυροβολημένο στα ανοιχτά του λιμανιού Κολόμπο στη Σρι Λάνκα, όπου βρίσκεται από τις 25 Απριλίου, αλλά δεν φαίνεται να έχει ξεφορτώσει. Η κυβέρνηση του νησιωτικού κράτους αναζητά κεφάλαια για να πληρώσει αργό πετρέλαιο και προϊόντα που βρίσκονται σε δεξαμενόπλοια στα ανοιχτά των ακτών του, συμπεριλαμβανομένου του φορτίου αργού που φυλάσσεται στο ελληνικό πλοίο.

Το ακόλουθο διάγραμμα δείχνει τους προορισμούς των φορτίων αργού από τη Μαύρη Θάλασσα, βάσει των αρχικών ενδείξεων. Στην πορεία του ταξιδιού, πολλοί προορισμοί αλλάζουν.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v