Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αεροπορικά καύσιμα-ρεκόρ εισάγει η Ευρώπη

Ανακάμπτουν οι εναέριες συγκοινωνίες και η Γηραιά Ηπειρος ετοιμάζεται για ένα καλοκαίρι γεμάτο ταξίδια. Ποιες χώρες εισάγουν τα περισσότερα καύσιμα, ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι προμηθευτές, ενώπιον ποιας δυσάρεστης έκπληξης ίσως βρεθούν οι ανέμελοι ταξιδιώτες.

Αεροπορικά καύσιμα-ρεκόρ εισάγει η Ευρώπη

Tεράστιες ποσότητες αεροπορικών καυσίμων προμηθεύεται η Ευρώπη, ενόψει ενός καλοκαιριού που θα την απογειώσει στους αιθέρες, γράφει το Bloomberg.

Ειδικότερα, η Γηραιά Ηπειρος απορρόφησε περισσότερα από 13 εκατ. βαρέλια αεροπορικών καυσίμων τον Μάιο, καταγράφοντας τις υψηλότερες μηνιαίες εισαγωγές από τον Οκτώβριο του 2020, σύμφωνα με στοιχεία της Vortexa Ltd. Η κατανάλωση προβλέπεται να αυξηθεί περαιτέρω τους θερινούς μήνες, σε μια έξαρση των μετακινήσεων μετά την πανδημική περιπέτεια.

Οι εισαγωγές στην Ευρώπη είχαν μειωθεί κατακόρυφα μετά το χτύπημα της Covid και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί κλόνισαν βαθιά τις εναέριες συγκοινωνίες. Τώρα φαίνεται πως ήρθε η ώρα της ανάκαμψης.

Οι εισαγωγές αεροπορικών καυσίμων «έπιασαν» υψηλό 19 μηνών τον Μάιο.

Σχεδόν τα δύο τρίτα των εισαγωγών κηροζίνης στην Ευρώπη τον Μάιο -βασικού συστατικού αεροπορικών καυσίμων- κατευθύνθηκαν σε Βρετανία και Γαλλία, ενώ Ολλανδία και Ισπανία «χτύπησαν» ποσοστό περίπου 11%. Ο μεγαλύτερος προμηθευτής μακράν ήταν το Κουβέιτ, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 30% των βαρελιών, και ακολούθησαν τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Ινδία και η Νότια Κορέα.

Η ζήτηση αεροπορικών καυσίμων στη Δυτική Ευρώπη αναμένεται να εκτιναχθεί κατά 17% από τα τέλη Μαΐου έως τα τέλη Αυγούστου, με κορύφωση στο 1,26 εκατ. βαρέλια ημερησίως, εκτιμά το BloombergNEF, βάσει του προγράμματος πτήσεων.

Οι αεροπορικές εταιρείες είναι αισιόδοξες για ένα γεμάτο καλοκαίρι. Η EasyJet Plc προβλέπει ότι το προσεχές τρίμηνο τα αεροσκάφη της θα αγγίξουν το 97% της χωρητικότητας του 2019.

Δεν είναι όλα ρόδινα 

Βέβαια δεν είναι όλα ρόδινα. Η ταξιδιωτική βιομηχανία αντιμετωπίζει ελλείψεις προσωπικού, καθώς οι εταιρείες απέλυσαν εργαζομένους κατά τη διάρκεια της κρίσης της Covid-19 και τώρα προσπαθούν να καλύψουν τα κενά.

Άλλη μια απειλή αποτελούν οι υψηλές τιμές του πετρελαίου. Ο Michael O'Leary, επικεφαλής της RyanAir, προειδοποίησε ότι εάν δεν αλλάξει κάτι, θα υπάρξουν επιβαρύνσεις στα εισιτήρια.

Η εναέρια κυκλοφορία στην Ευρώπη βρίσκεται σήμερα ακόμη στο 86% της αντίστοιχης περιόδου του προπανδημικού 2019, σύμφωνα με στοιχεία του Eurocontrol. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v