Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Εκρηξη» 50% στα ναύλα για μεταφορά LNG, ψάχνουν πλοία οι μεγάλοι «παίκτες»

Στα υψηλότερα επίπεδα της τελευταίας 10ετίας οι τιμές ναύλωσης δεξαμενοπλοίων LNG καθώς οι μεγάλοι έμποροι αερίου σπεύδουν να καλύψουν τις ανάγκες. «Έχουμε φορτία και δεν μπορούμε να βρούμε πλοία», δηλώνουν ναυλομεσίτες.

«Εκρηξη» 50% στα ναύλα για μεταφορά LNG, ψάχνουν πλοία οι μεγάλοι «παίκτες»

Οι μεγαλύτεροι έμποροι φυσικού αερίου στον κόσμο προσπαθούν να εξασφαλίσουν δεξαμενόπλοια υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) πριν από τον χειμώνα, καθώς οι κυρώσεις στη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία προκάλεσαν αναδιαμόρφωση των παγκόσμιων ενεργειακών ροών.

Οι πλοιοκτήτες και οι ναυλομεσίτες των πλοίων μεταφοράς LNG λένε ότι μεγάλες εταιρίες όπως η βρετανική Shell, η γαλλική TotalEnergies και η κινεζική Unipec σπεύδουν να εξασφαλίσουν από τώρα πλοία για τη μεταφορά του αερίου κατά την περίοδο αιχμής της χειμερινής ζήτησης, όπως μεταδίδουν οι Financial Times.

Οι τιμές για ναύλωση δεξαμενόπλοιου LNG για έναν χρόνο διαπραγματεύονται κοντά στο υψηλότερο επίπεδο της τελευταίας δεκαετίας, στα 120.000 δολάρια την ημέρα, καταγράφοντας άλμα πάνω από 50% σε σχέση με έναν χρόνο πριν, σύμφωνα με την Clarksons Platou Securities.

Η έκρηξη της αγοράς ναύλων λαμβάνει χώρα μετά την δέσμευση της ΕΕ να μειώσει την εξάρτησή της από το ρωσικό αέριο κατά τα δύο τρίτα μέχρι το τέλος του έτους και να εισάγει επιπλέον 50 δισεκατομμύρια κ.μ. LNG.

Οι πλοιοκτήτες λένε ότι η Total είναι ιδιαίτερα ενεργή στην ναύλωση πλοίων μεταφοράς LNG για τρία έως πέντε χρόνια, μια περίοδο μεγαλύτερη από το συνηθισμένο. 

«Είναι πολύ δύσκολο να βρεις πλοία στην αγορά. Τα ναύλα έχουν εκτοξευθεί», δήλωσε ο Oystein Kalleklev, επικεφαλής των Flex LNG και Avance Gas, δύο ναυτιλιακών ομίλων LNG.

Καθώς η κρίση επιδεινώνεται, η επιτυχία των εμπόρων LNG θα εξαρτηθεί από την εξασφάλιση αρκετών πλοίων για τη μεγιστοποίηση των κερδών από τις υψηλές τιμές. «Έχουμε φορτία για τα οποία δεν μπορούμε να βρούμε πλοία», είπε ένας ναυλομεσίτης.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v