Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ανεβαίνει το κόστος των μπαταριών λιθίου

Στα 151 δολάρια/κιλοβατώρα η μέση τιμή, για πρώτη φορά. Η πρόγνωση μεταθέτει για το 2026 τις πιο ανταγωνιστικές τιμές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ανεβαίνει το κόστος των μπαταριών λιθίου

Οι τιμές για τις μπαταρίες που τροφοδοτούν τα πάντα, από smartphone έως αυτοκίνητα, αυξήθηκαν το 2022 για πρώτη φορά εδώ και μια 12ετία τουλάχιστον, δηλαδή από τότε που ξεκίνησε να τις καταγράφει το παρατηρητήριο του Bloomberg — και πιθανότατα δεν θα πέσουν το επόμενο έτος.

Η παγκόσμια μέση τιμή για πακέτα μπαταριών ιόντων λιθίου αυξήθηκε κατά 7% φέτος, στα 151 δολάρια ανά κιλοβατώρα. Έως τώρα καταγράφονταν μόνο  ετήσιες μειώσεις, και μάλιστα απότομες, καθώς η παραγωγή αυξανόταν. Ωστόσο, το αυξανόμενο κόστος του τρέχοντος έτους για μπαταρίες λιθίου, νικελίου και άλλων μετάλλων έχει ανατρέψει την πτωτική τάση, διατηρώντας τις τιμές γύρω στα 152 δολ./kWh και το 2023, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Bloomberg. Μέχρι το 2024, όταν αναμένεται να κυκλοφορήσει μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής λιθίου, οι τιμές δεν προβλέπεται να μειωθούν ξανά.

Οι τιμές των μπαταριών λιθίου αυξάνονται για πρώτη φορά την τελευταία 12ετία 

Η τιμή των 151 δολαρίων αντιπροσωπεύει έναν μέσο όρο σε διάφορες βιομηχανίες που χρησιμοποιούν πακέτα μπαταριών ιόντων λιθίου, όπως οι μονάδες μεγάλης κλίμακας που συνδέονται στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας για την αποφυγή διακοπών ρεύματος. Για τα ηλεκτρικά οχήματα η μέση τιμή ήταν 138 δολ./kWh.

Η αύξηση των τιμών έρχεται σε μια ευαίσθητη στιγμή. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο κυκλοφορούν νέα μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων και φορτηγών που απευθύνονται στη μαζική αγορά, και οι υψηλές τιμές των μπαταριών είναι λόγος που τα ηλεκτρικά οχήματα κοστίζουν περισσότερο σε σχέση με αυτοκίνητα που καίνε φυσικό αέριο. Αυτή η διαφορά αναμένεται να εξαφανιστεί μόλις οι τιμές των μπαταριών πέσουν κάτω από τα 100 δολ./kWh. Αυτή η πρόβλεψη άλλοτε αφορούσε το 2024, τώρα όμως έχει πάρει παράταση τουλάχιστον για το 2026.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v