Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Διπλασιάζει την παραγωγή της στην Κίνα η Airbus

Με αιχμή του δόρατος την κατασκευή του «ευπώλητου» A320 και σε συνέχεια σύσφιγξης των εμπορικών δεσμών της Γαλλίας με την κινεζική αγορά. Παράλληλα, μαίνεται η παγκόσμια εμπορική αερομαχία με την αμερικανική Boeing.

Διπλασιάζει την παραγωγή της στην Κίνα η Airbus

Η Airbus θα διπλασιάσει την παραγωγική ικανότητά της επί κινεζικού εδάφους, με αιχμή του δόρατος το σκάφος με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, βάζοντας τολμηρό στοίχημα για τη μελλοντική του ζήτηση σε μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές αγορές του κόσμου, γράφει το Bloomberg.

Η ευρωπαϊκή εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών θα προσθέσει δεύτερη τελική γραμμή συναρμολόγησης για A320 στενής ατράκτου στο υφιστάμενο εργοστάσιό της στην Τιαντζίν, στο πλαίσιο συμφωνίας που υπογράφτηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο Γκιγιόμ Φορί στο Πεκίνο σήμερα Πέμπτη. Η κίνηση δίνει ώθηση στην κινεζική βιομηχανία, τη στιγμή που άλλες εταιρείες, όπως η Apple, επανεξετάζουν την παραγωγή τους στη χώρα εν μέσω αυξανόμενων εντάσεων με τις ΗΠΑ.

Η επέκταση των εγκαταστάσεων στην Τιαντζίν θα προωθήσει το σχέδιο της Airbus να παράγει έως και 75 τζετ A320neo τον μήνα έως το 2026. Στο εργοστάσιο, που άνοιξε το 2008, οι εργαζόμενοι συναρμολογούν μεγάλα τμήματα, όπως φτερά και κομμάτια ατράκτου. Η Airbus και η κύρια ανταγωνίστριά της Boeing έχουν δυσκολευτεί να αυξήσουν την παραγωγή τους εν μέσω περιορισμών στην εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ η ζήτηση για νέα αεροσκάφη έχει τονωθεί μετά την έξοδο από την πανδημία.

Η Airbus προσπαθεί επίσης να αυξήσει και τις πωλήσεις στην Κίνα. Σύμφωνα με το Bloomberg, έχει στόχο νέα παραγγελία που θα περιλαμβάνει αεροσκάφη A350 και πιθανώς A330neo πλατιάς ατράκτου.

 

Στο Πεκίνο ο Φορί υπέγραψε επίσης μια συμφωνία γενικών όρων για τις πωλήσεις αεροσκαφών, χωρίς να αναφερθούν λεπτομέρειες. Οι κινεζικοί αερομεταφορείς παρήγγειλαν περισσότερα από 300 αεροσκάφη στενής ατράκτου από την Airbus πέρυσι, αξίας άνω των 40 δισ. δολαρίων πριν από τις συνήθεις εκπτώσεις. Οι αεροπορικές εταιρείες στην Κίνα αποτελούν περίπου το ένα πέμπτο των παραδόσεων της Airbus.

Η Κίνα, με το τεράστιο παγκόσμιο τουριστικό δυναμικό της, μόλις έχει αρχίσει να αναδύεται από ένα τριετές πάγωμα των διεθνών ταξιδιών λόγω Covid-19 και κλεισίματος των συνόρων.

 

Οι εντάσεις μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου έχουν αυξηθεί, παρέχοντας στη γαλλική Airbus, με έδρα την Τουλούζη, ένα άνοιγμα σε μια σημαντική αγορά, τη στιγμή που η Boeing έχει ουσιαστικά αποκλειστεί, χωρίς σημαντικές συμφωνίες στην Κίνα από το 2017.

Ο μεγαλύτερος εξαγωγέας των ΗΠΑ εξακολουθεί να περιμένει τις αεροπορικές εταιρείες της Κίνας για να ξαναρχίσουν οι παραδόσεις του ανανεωμένου 737 Max. Η China Eastern Airlines και η China Southern Airlines δήλωσαν ότι θα δεχτούν περισσότερα μοντέλα φέτος. Το δημοφιλές τζετ ξανάρχισε να πετά στην Κίνα τον Ιανουάριο μετά από σχεδόν τέσσερα χρόνια και ύστερα από δύο θανατηφόρες συντριβές που προκάλεσαν την παγκόσμια καθήλωσή του.

Τα κύρια εργοστάσια της Boeing βρίσκονται στις ΗΠΑ, ωστόσο διαθέτει κέντρο αποπεράτωσης και παράδοσης του 737 Max στο Ζουσάν, στην επαρχία Τσετσιάνγκ, όπου τα αεροσκάφη βάφονται και διαμορφώνεται το εσωτερικό τους. Η συνεργασία με την Commercial Aircraft of China ξεκίνησε το 2018. Τότε, η Boeing ανακοίνωσε ότι οι Κινέζοι πελάτες αντιπροσώπευαν το ένα τρίτο των παραδόσεων Max, υπογραμμίζοντας τη σημασία της αναπτυσσόμενης αγοράς.

Ενώ η Airbus εξασφάλισε σημαντικές παραγγελίες στην Κίνα πέρυσι, η Boeing έχει ανεβάσει τη δυναμική της αλλού. Ξεπέρασε την ευρωπαϊκή ανταγωνίστριά της στη μάχη για μια συμφωνία με την Japan Airlines τον περασμένο μήνα, ενώ δέχτηκε παραγγελία 37 δισ. δολ. από την αεροπορική Saudia και τη νέα εταιρεία Riyadh Air της Σαουδικής Αραβίας. Η Airbus και η Boeing μοιράστηκαν τη «λεία» από την παραγγελία μαμούθ της Air India για 470 αεροπλάνα τον Φεβρουάριο.

Η Airbus έκλεισε συμφωνία 35 δισ. δολ. για 300 αεροσκάφη κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Κινέζου προέδρου Σι Τζινπίνγκ στο Παρίσι τον Μάρτιο του 2018, επίσκεψη που σήμερα ανταποδίδεται από πλευράς Μακρόν στο Πεκίνο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v