Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Tesla: Χαρίζει αυτοκίνητα ο Ελον Μασκ!

Κάτω από την τιμή του μέσου νέου μοντέλου στις ΗΠΑ ρίχνει το κόστος αγοράς του best seller Model Y ο Μασκ, ξεκινώντας -κατά πολλους- έναν πόλεμο τιμών που ενδέχεται να αναστείλει τις επενδύσεις των ανταγωνιστών του στην ηλεκτροκίνηση.

Tesla: Χαρίζει αυτοκίνητα ο Ελον Μασκ!

Φθηνότερα από το μέσο νέο μοντέλο στις ΗΠΑ πουλά πλέον τη βασική έκδοση του SUV Model Y η Tesla του Έλον Μασκ, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Με τιμή 46.990 δολαρίων, κοστίζει πλέον 759 δολ. λιγότερα από το μέσο ποσό που καταβάλλεται για αυτοκίνητο ή φορτηγό στις ΗΠΑ. Η διαφορά μεταξύ αυτών των μεγεθών έχει αλλάξει κατά περισσότερα από 20.000 δολάρια σε λιγότερο από έναν χρόνο.

Καμία αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει κάνει τόσο θεαματικές μειώσεις σε όχημα με υψηλές πωλήσεις στη σύγχρονη εποχή του αυτοκινήτου. Το Model Y ήταν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στις ΗΠΑ πέρυσι και ένα από τα κορυφαία SUV οποιουδήποτε τύπου.

Αν και ο Μασκ αρνείται ότι η Tesla ξεκινά πόλεμο τιμών, οι ανταγωνιστές του το βλέπουν διαφορετικά. Ο Jim Farley, διευθύνων σύμβουλος της Ford, του οποίου το SUV Mustang Mach-E έχασε σημαντικό μερίδιο από το Model Y το περασμένο τρίμηνο - παρά κάποιες εκπτώσεις -, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι μάχες τιμών «ξεσπούν παντού».

Πράγματι, η Tesla μείωσε τις τιμές πέρα από τα σύνορα της Αμερικής. Η γαλλική Renault την περασμένη εβδομάδα χαρακτήρισε τις περικοπές της Tesla ως πρόκληση, επισημαίνοντας ότι σε απάντηση αναθεωρεί τη δική της στρατηγική τιμολόγησης. Στην Κίνα οι αυτοκινητοβιομηχανίες ακολούθησαν την Tesla με εκπτώσεις διόλου ευκαταφρόνητες, ενώ τουλάχιστον ένας αναλυτής έχει προειδοποιήσει ότι ορισμένες εταιρείες ενδέχεται να μην επιβιώσουν.

Ο Adam Jonas της Morgan Stanley είπε προ ημερών ότι οι περικοπές του Μασκ στις ΗΠΑ είναι τόσο επιθετικές, που μπορεί να οδηγήσουν ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην επιβράδυνση των ιλιγγιώδους ρυθμού επενδύσεών τους σε ηλεκτρικά οχήματα - αντί να ανταγωνίζονται τις τιμές της Tesla σε μια αβέβαιη οικονομία. «Αναρωτιόμαστε μήπως ήρθε η στιγμή που τα διοικητικά συμβούλια των κατασκευαστών θα επανεξετάσουν το μέγεθος και το χρονοδιάγραμμα των σχεδίων τους για χρηματοδότηση έρευνας και ανάπτυξης για ηλεκτρικά οχήματα», είπε ο Jonas.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v