Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Επιασε πρωτιά στις παγκόσμιες εξαγωγές αυτοκινήτων η Κίνα

Με όπλο την τεχνολογία αιχμής, την ηλεκτροκίνηση αλλά και την προνομιακή θέση στην αγορά της Ρωσίας, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ξεπέρασε την παραδοσιακή υπερδύναμη Ιαπωνία στις εξαγωγές και καλοβλέπει πια, όλο και περισσότερο, Ευρώπη και ΗΠΑ.

Επιασε πρωτιά στις παγκόσμιες εξαγωγές αυτοκινήτων η Κίνα

Η Κίνα πούλησε περισσότερα αυτοκίνητα στο εξωτερικό από οποιαδήποτε άλλη χώρα στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς, εν μέρει λόγω της μεγάλης αύξησης των εξαγωγών προς Ρωσία.

Η ασιατική χώρα εξήγαγε 1,07 εκατομμύρια οχήματα από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο, ξεπερνώντας την ηγέτιδα για χρόνια Ιαπωνία, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Alix Partners.

Η Κίνα παρέδωσε 112.000 οχήματα στη Ρωσία — περίπου όσα πούλησε στην ίδια χώρα ολόκληρη την περυσινή χρονιά. Οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εγκαταλείψει σε μεγάλο βαθμό τις αποστολές προς Ρωσία, λόγω της εισβολής στην Ουκρανία.

Η επιτυχία των κινεζικών αυτοκινήτων σε Ευρώπη και ΗΠΑ παραμένει περιορισμένη - φτάνοντας μόλις τα 900.000 οχήματα πέρυσι. Ωστόσο, η εταιρεία συμβούλων αναμένει ότι οι αποστολές και σ' αυτές τις αγορές θα αυξηθούν 67% έως το 2026, καθώς εταιρείες όπως η BYD και η Xpeng ενισχύουν τις προσπάθειες επέκτασής τους στο εξωτερικό.

«Πιστεύουμε ότι ήρθε η στιγμή οι κινεζικές μάρκες να ξεκινήσουν την ανατροπή στις δυτικές αγορές», δήλωσε σε δημοσιογράφους ο Stephen Dyer, διευθύνων σύμβουλος της Alix Partners στη Σαγκάη και πρώην στέλεχος της Ford.

Οπως προβλέπει, οι παγκόσμιες πωλήσεις ελαφρών οχημάτων θα αυξηθούν 5% φέτος, κυρίως χάρη στην αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ειδικότερα, υπάρχουν εκτιμήσεις για άλμα 10% στις ΗΠΑ, ανάπτυξη 6% στην Ευρώπη και επέκταση 3% στην Κίνα.

Στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες πιθανότατα φέτος θα ξεπεράσουν τους ξένους ανταγωνιστές για πρώτη φορά εδώ και πάνω από τέσσερις δεκαετίες, προσθέτει η Alix Partners, εξηγώντας ότι οι κινεζικές μάρκες ικανοποιούν καλύτερα τις απαιτήσεις των νεότερων αγοραστών που γνωρίζουν από τεχνολογία.

Οι διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες δυσκολεύονται να διατηρήσουν τη θέση τους στην Κίνα, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με το μέλλον τους στη χώρα μακροπρόθεσμα. Εμβληματικές βιομηχανίες όπως η Volkswagen και η General Motors αντιμετωπίζουν όλο και περισσότερες προκλήσεις, καθώς οι κινεζικές ανταγωνίστριές τους λανσάρουν πληθώρα νέων ηλεκτρικών μοντέλων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v