Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ξεπέρασε τα 30 εκατ. χρήστες σε λίγες ώρες το Threads

Στον αέρα το αντι-Twitter της Meta, εκτός Ευρώπης. Στόχος να ξεπεράσει την πλατφόρμα του Μασκ και να φτιάξει έναν χώρο «δημόσιας συζήτησης άνω του 1 δισ. ατόμων».

Ξεπέρασε τα 30 εκατ. χρήστες σε λίγες ώρες το Threads

Το Instagram της Meta Platforms αποκάλυψε επίσημα το Threads, μια εφαρμογή που σχεδιάστηκε ως αντίπαλος του Twitter, στην πιο σοβαρή «απειλή» μέχρι τώρα για τον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης του Έλον Μασκ.

Οπως σημειώνει το Bloomberg, στο Threads, οι χρήστες μπορούν να δημοσιεύουν κείμενο και συνδέσμους και να απαντούν ή να αναδημοσιεύουν μηνύματα από άλλους.

Η εφαρμογή θα επιτρέπει στους χρήστες να μεταφέρουν τους υπάρχοντες followers και τα ονόματα των λογαριασμών τους από το Instagram, την εφαρμογή κοινής χρήσης φωτογραφιών και βίντεο της Meta που συγκαταλέγει μεγάλες διασημότητες μεταξύ των 2 δισεκατομμυρίων χρηστών της.

«Θα δημιουργηθεί μια εφαρμογή δημόσιας συζήτησης με πάνω από 1 δισεκατομμύριο άτομα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Meta Μαρκ Ζάκερμπεργκ σε ανάρτηση στον λογαριασμό του στο Threads. «Το Twitter είχε την ευκαιρία να το κάνει, αλλά δεν το κατάφερε. Ας ελπίσουμε ότι θα το κάνουμε εμείς».

Η εφαρμογή συγκέντρωσε πάνω από 30 εκατομμύρια εγγραφές τις πρώτες ώρες ζωής της, δήλωσε ο Ζάκερμπεργκ. Ωστόσο, αυτό απέχει πολύ από τα πάνω από 300 εκατομμύρια χρήστες του Twitter.

Οι μετοχές της Meta σημείωσαν άνοδο περίπου 1% στη Νέα Υόρκη, παρά τη γενικότερη πτώση των χρηματιστηριακών δεικτών σήμερα Πέμπτη. Η ανταγωνιστική Snap Inc. υποχώρησε 2,6%.

Παρά τον βομβαρδισμό των εγγραφών από όλο και περισσότερα μέλη, το Threads παρέμεινε σε λειτουργία, με μόνο σποραδικές αναφορές για προσωρινές δυσλειτουργίες. Χρήστες σχολίασαν τους όρους και προϋποθέσεις της νέας εφαρμογής, σύμφωνα με τους οποίους ένας λογαριασμός Threads μπορεί να διαγραφεί πλήρως μόνο εάν ένας χρήστης διαγράψει επίσης τον λογαριασμό του στο Instagram.

Ωστόσο, όπως έγινε γνωστό, δεν θα είναι διαθέσιμο στην Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς η Meta επεξεργάζεται πώς θα ρυθμιστεί η κοινή χρήση δεδομένων μεταξύ της νέας πλατφόρμας και της εφαρμογής Instagram.

Πολλοί χρήστες του Instagram είχαν ζητήσει από την εταιρεία να φτιάξει μια εφαρμογή βασισμένη σε κείμενο, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο Connor Hayes.

Το Instagram και το Facebook, που ανήκουν αμφότερα στη Meta, έχουν μακρά -και επιτυχημένη- ιστορία αντιγραφής προϊόντων από ανταγωνιστές του Διαδικτύου. Η λειτουργία Reels της εταιρείας ήταν αντίγραφο της εφαρμογής βίντεο του TikTok και οι αναρτήσεις Stories αντέγραψαν το Snapchat. Οι εφαρμογές της Meta στο παρελθόν προσπάθησαν να συναγωνιστούν το Twitter, φλερτάροντας με εκδότες, πολιτικούς, δημοσιογράφους και άλλα άτομα υψηλού προφίλ. Η άφιξη του Threads σηματοδοτεί την πρώτη φορά που η Meta κυκλοφορεί ένα προϊόν που μοιάζει τόσο με το Twitter.

Την Τετάρτη, ο Ζάκερμπεργκ έκανε tweet για πρώτη φορά μετά από 11 χρόνια -κάνοντας ένα παιχνιδιάρικο χτύπημα στον δισεκατομμυριούχο αντίπαλό του, ο οποίος με τη σειρά του αποκάλεσε το Instagram ψεύτικο.

Το timing φαίνεται ευνοϊκό για τη Meta. Από τον Οκτώβριο, όταν ο Μασκ αγόρασε το Twitter έναντι 44 δισ. δολ., η εταιρεία έχει απολύσει χιλιάδες υπαλλήλους και έχει χαλαρώσει τις πολιτικές εποπτείας περιεχομένου, θέτοντας σειρά προκλήσεων σε χρήστες και διαφημιζόμενους.

Το Twitter αιμορραγεί και οικονομικά. Τα διαφημιστικά έσοδά του μειώθηκαν 50%, είπε ο Μασκ τον Μάρτιο, και πρόσφατα προσέλαβε τη Λίντα Γιακαρίνο, στέλεχος της NBC Universal, ως διευθύνουσα σύμβουλο για να προσπαθήσει να βελτιώσει τις εμπορικές σχέσεις.

Παρά την κυκλοφορία του Threads, το Twitter εξακολουθεί να περιορίζει τον αριθμό των tweets που μπορούν να δουν ημερησίως οι χρήστες -μέτρο που ο Μασκ χαρακτήρισε «προσωρινό», για να αποκρούσει τους data scrapers και τα bots.

Αυτοί οι περιορισμοί είναι μόνο η τελευταία κίνηση που ωθεί τους χρήστες του Twitter να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις. Αλλά οι περισσότεροι από όσους προσπάθησαν ήδη να ανταγωνιστούν την πλατφόρμα, όπως οι Bluesky και Mastodon, δεν έχουν δημιουργήσει δίκτυα αρκετά μεγάλα ώστε να δίνουν στις δημοσιεύσεις την εμβέλεια και τον αντίκτυπο που έχει το Twitter. Πολλά νέα εναλλακτικά δίκτυα εξακολουθούν επίσης να δημιουργούν συστήματα για τη διαχείριση επιβλαβούς, ακατάλληλου ή βίαιου περιεχομένου.

Το Threads ξεκινά πάνω στη βάση ενός ώριμου εταιρικού συστήματος, χάρη στην υπάρχουσα υποδομή του Instagram. Η εφαρμογή θα έχει τους ίδιους κανόνες περιεχομένου με το Instagram, με τον ίδιο τρόπο αποκλεισμού λογαριασμών παρενόχλησης. Τα δημόσια πρόσωπα που έχουν επαληθευμένους λογαριασμούς Instagram μπορούν να διατηρήσουν τα μπλε σήματά τους και στο Threads. Νωρίτερα φέτος, το Twitter μετέτρεψε την επαλήθευση σε λειτουργία μόνο επί πληρωμή.

Το Threads βασίζεται στο ίδιο πρωτόκολλο κοινωνικής δικτύωσης ActivityPub με το Mastodon και άλλες αποκεντρωμένες εφαρμογές. Αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι που δημιουργούν ακόλουθους στο Threads θα μπορούν τελικά να αλληλεπιδρούν με μια ευρύτερη κοινότητα πέρα από το Instagram. Πρόκειται για την πρώτη διαλειτουργική εφαρμογή της Meta.

Το Threads είναι στον αέρα χωρίς διαφημίσεις -προς το παρόν, σκοπός είναι να ενθουσιαστούν όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι με το προϊόν, είπε ο Hayes.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v