Νέο δρόμο για τα σιτηρά στη Μαύρη Θάλασσα δημιουργεί η Ουκρανία

Επιπρόσθετη διαδρομή στα χωρικά ύδατα της Ρουμανίας, χωρίς τη συμμετοχή της Ρωσίας. Ουκρανική επιστολή στο ΟΗΕ. Αυξάνονται τα ασφάλιστρα κινδύνου.

Νέο δρόμο για τα σιτηρά στη Μαύρη Θάλασσα δημιουργεί η Ουκρανία

Η Ουκρανία δημιουργεί μια προσωρινή θαλάσσια διαδρομή προκειμένου να συνεχιστούν οι μεταφορές σιτηρών μετά την αποχώρηση της Ρωσίας από τη συμφωνία που επέτρεπε την εξαγωγή ουκρανικών σιτηρών μέσω ενός ασφαλούς θαλάσσιου διαδρόμου με την υποστήριξη του ΟΗΕ, ανέφερε σήμερα το Κίεβο.

Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι της Οδησσού, στα ουκρανικά παράλια της Μαύρης Θάλασσας, για δεύτερη συνεχόμενη νύχτα χθες Τρίτη, μετά την αποχώρηση της Μόσχας από τη συμφωνία τη Δευτέρα, η οποία περιλάμβανε την ανάκληση από τη Μόσχα των εγγυήσεων ασφαλούς ναυσιπλοΐας.

Σε επιστολή που φέρει ημερομηνία 18 Ιουλίου και κατατέθηκε στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό του ΟΗΕ σήμερα, η Ουκρανία αναφέρει πως «αποφάσισε να δημιουργήσει σε προσωρινή βάση μια συνιστώμενη θαλάσσια διαδρομή».

«Σκοπός της είναι να διευκολύνει το ξεμπλοκάρισμα των διεθνών μεταφορών στο βορειοδυτικό τμήμα της Μαύρης Θάλασσας», ανέφερε στην επιστολή ο Βασίλ Σκουράκοφ, ασκών χρέη υπουργού υποδομών της Ουκρανίας.

Η Ουκρανία προσθέτει στην επιστολή πως η επιπρόσθετη διαδρομή που δημιουργεί θα οδηγήσει στα χωρικά ύδατα και στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Ρουμανίας, που είναι μια από τις γειτονικές χώρες στη Μαύρη Θάλασσα.

Ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι έχει πει πως η συμφωνία της Μαύρης Θάλασσας για τα σιτηρά θα μπορούσε να συνεχιστεί χωρίς τη συμμετοχή της Ρωσίας και πως η Ουκρανία εξετάζει επιλογές προκειμένου να συνεχίσει να τηρεί τις δεσμεύσεις της για τον εφοδιασμό σε τρόφιμα.

Μετά την κίνηση της Ρωσίας να αποχωρήσει από τη συμφωνία, οι ασφαλιστικές εταιρίες επανεξετάζουν τη διάθεσή τους να καλύπτουν πλοία στην Ουκρανία.

Ένας μηχανισμός ασφάλισης φορτίου που παρείχε κάλυψη για τις μεταφορές μέσω του προηγούμενου διαδρόμου έχει ανασταλεί, δήλωσε χθες στο Reuters η εταιρία ασφαλιστικής διαμεσολάβησης και διαχείρισης κινδύνων Marsh.

Επιπρόσθετα ασφάλιστρα κινδύνου λόγω πολέμου, που επιβάλλονται με την είσοδο στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, θα πρέπει να ανανεώνονται κάθε επτά ημέρες.

Κοστίζουν ήδη χιλιάδες δολάρια και αναμένεται να αυξηθούν, ενώ οι πλοιοκτήτες μπορεί να είναι απρόθυμοι να επιτρέψουν στα πλοία τους να εισέρχονται σε πολεμική ζώνη χωρίς τη συμφωνία της Ρωσίας. Υπάρχει επίσης ο κίνδυνος των θαλάσσιων ναρκών.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v