Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Amazon: Κέρδισε προσφυγή κατά της ΕΕ για τον (μη) έλεγχο περιεχομένου

Ο πρόεδρος του Γενικού Δικαστηρίου της ΕΕ ανέστειλε εν μέρει απόφαση που υποχρέωνε την εταιρεία να δημοσιοποιεί τα ονόματα όσων της πουλούν διαφημίσεις, στο πλαίσιο του νόμου για καταπολέμηση του παράνομου περιεχομένου.

Amazon: Κέρδισε προσφυγή κατά της ΕΕ για τον (μη) έλεγχο περιεχομένου

Η Amazon κέρδισε τον πρώτο γύρο της δικαστικής διαμάχης της με τις ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίες την έχουν συμπεριλάβει σε λίστα εταιρειών Big Tech που αντιμετωπίζουν επιπλέον έλεγχο βάσει των νέων πιο αυστηρών κανονισμών για τον έλεγχο περιεχομένου.

Με διάταγμά του αργά την Τετάρτη, ο πρόεδρος του Γενικού Δικαστηρίου της ΕΕ ανέστειλε εν μέρει την απόφαση του Απριλίου, βάσει της οποίας η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγκάζει την Amazon να δημοσιεύει λεπτομερή βάση δεδομένων με τις διαφημίσεις που λαμβάνει, συμπεριλαμβανομένου του περιεχομένου τους, της επωνυμίας, του θέματος και του ποιος πληρώνει γι' αυτές.

Η Amazon είχε προσφύγει τον Ιούλιο κατά της απόφασης της ΕΕ που τη χαρακτήριζε ως «πολύ μεγάλη διαδικτυακή πλατφόρμα» (VLOP), σύμφωνα με τον Νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (DSA), μαζί με τις ανταγωνιστικές Google Shopping και Alibaba. Το δικαστήριο με έδρα το Λουξεμβούργο εξέδωσε αμέσως μετά προσωρινή διαταγή για την πλήρη αναστολή της απόφασης της ΕΕ. Η δικαστική απόφαση της Τετάρτης αντικαθιστά την προηγούμενη.

«Χαιρετίζουμε την απόφαση ως ένα σημαντικό πρώτο βήμα που υποστηρίζει την ευρύτερη θέση μας ότι η Amazon δεν ταιριάζει με την περιγραφή μιας "πολύ μεγάλης διαδικτυακής πλατφόρμας" (VLOP) στο πλαίσιο του νόμου  DSA και επομένως δεν πρέπει να χαρακτηριστεί ως τέτοια», δήλωσε η Amazon μέσω email. «Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε στενά με την EΕ όσον αφορά τις άλλες υποχρεώσεις της Amazon στο πλαίσιο του DSA».

Η ΕΕ ενέκρινε τον νόμο ορόσημο πέρυσι, θεωρώντας ότι ισχυρές εταιρείες δεν καταπολεμούν παράνομο υλικό στις πλατφόρμες τους. Οι κανόνες απαιτούν από διαδικτυακές εταιρείες πωλήσεων και υπηρεσιών marketplace, όπως η Amazon, να εντοπίζουν τους πωλητές στην πλατφόρμα τους, να διενεργούν δειγματοληπτικούς ελέγχους για παράνομα προϊόντα και να υιοθετήσουν μεθόδους ώστε οι πελάτες να επισημαίνουν παράνομο περιεχόμενο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v