Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέο πλήγμα για Boeing: Εσκασε το λάστιχο σε 757 λίγο πριν την απογείωση!

Την ώρα της τροχοδρόμησης στο αεροδρόμιο της Ατλάντα κλάταρε ο μπροστινός τροχός και άρχισε να κυλά στον αεροδιάδρομο... Η κατασκευάστρια νίπτει τας χείρας της: Είναι μοντέλο 20ετίας που όφειλε να συντηρεί καταλλήλως η Delta Air Lines.

Νέο πλήγμα για Boeing: Εσκασε το λάστιχο σε 757 λίγο πριν την απογείωση!

Ο τροχός ενός επιβατικού αεροσκάφους Boeing 757 της Delta Air Lines έσκασε και... πήρε δρόμο, καθώς το αεροπλάνο βρισκόταν προ της απογείωσής του το προηγούμενο Σάββατο στο διεθνές αεροδρόμιο της Ατλάντα, σύμφωνα με την αεροπορική εταιρεία και τις ρυθμιστικές αρχές.

Ανακοίνωση της αμερικανικής αρχής αερομεταφορών FAA ανέφερε ότι το αεροσκάφος βρισκόταν στην ουρά περιμένοντας να απογειωθεί από τον αερολιμένα Χάρτσφιλντ-Τζάκσον όταν του έφυγε «ο μπροστινός τροχός και κύλησε στον κατήφορο», γράφει το Reuters.

Κανείς δεν τραυματίστηκε στο περιστατικό, το οποίο διερευνάται. Η παραγωγή του μοντέλου Boeing 757 σταμάτησε το 2004. Πρόκειται λοιπόν για ατύχημα που, λόγω παλαιότητας του αεροσκάφους, έρχεται σε αντίθεση με την πρόσφατο... ξεβίδωμα της πόρτας εν πτήσει που σημειώθηκε σ' ένα 737 MAX 9, ηλικίας οκτώ εβδομάδων.

«Πύργος ακούει, φαίνεται πως έχουμε πρόβλημα», είπε ο πιλότος της Delta, αφού ειδοποιήθηκε από το πλήρωμα άλλου αεροσκάφους ότι ένας από τους δύο μπροστινούς τροχούς κλάταρε και τσουλούσε, σύμφωνα με ηχογράφηση στο liveatc.net.

«Πύργος, ένα 757 στον διάδρομο απογείωσης μόλις έχασε το ελαστικό του», είπε στους ελεγκτές ο πιλότος του δεύτερου αεροσκάφους.

Το αεροπλάνο, το οποίο κατευθυνόταν προς την Μπογκοτά της Κολομβίας, ρυμουλκήθηκε. Οι επιβάτες μεταφέρθηκαν σε έτερο αεροσκάφος και το λαβωμένο τζετ τέθηκε και πάλι σε λειτουργία την επόμενη μέρα.

Η Boeing αντιμετωπίζει αυξημένους ελέγχους μετά το συμβάν της 5ης Ιανουαρίου με την πόρτα σε πτήση της Alaska Airlines. Κανείς δεν τραυματίστηκε σοβαρά, αλλά η FAA καθήλωσε 171 αεροσκάφη MAX 9 μετά το γεγονός.

Εκπρόσωπος της Boeing παρέπεμψε τις ερωτήσεις στην Delta, σημειώνοντας ότι η παραγωγή των 757 ολοκληρώθηκε το 2004, και η τελευταία παράδοση έγινε το 2005.

Η Delta ανακοίνωσε τον περασμένο Σεπτέμβριο ότι η μέση ηλικία των αεροσκαφών της 757-200 ήταν 26,1 έτη και των 757-300 ήταν 20,6 έτη.

Τα πολιτικά αεροπλάνα έχουν συνήθως διάρκεια ζωής 20 έως 25 χρόνια με οικονομικούς όρους, ωστόσο είναι κατασκευασμένα ώστε υπό όρους να πετούν περισσότερο.

Ειδικοί σε θέματα ασφάλειας υποστηρίζουν ότι δεν είναι γραμμική η συσχέτιση μεταξύ ηλικίας και ασφάλειας, ωστόσο τα παλαιότερα αεροπλάνα πρέπει να παρακολουθούνται ανάλογα με τον βαθμό καταπόνησης που έχουν υποστεί.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v