Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Για πορνογραφία και άλλες παρανομίες ερευνάται το AliExpress της Alibaba

Πρόκειται για διεθνή ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου που διαχειρίζεται ο κινεζικός τεχνολογικός γίγαντας Alibaba. Τι ερευνούν οι Βρυξέλλες. Ανησυχίες για παράνομο περιεχόμενο που βάζει σε κίνδυνο την υγεία των καταναλωτών.

Για πορνογραφία και άλλες παρανομίες ερευνάται το AliExpress της Alibaba

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε την Πέμπτη ότι ξεκίνησε επίσημη έρευνα για την AliExpress, έναν διεθνή ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου που διαχειρίζεται ο κινεζικός τεχνολογικός γίγαντας Alibaba, λόγω ανησυχιών σχετικά με τη διάδοση παράνομου περιεχομένου.

Οπως μεταδίδει το CNBC, η Επιτροπή, ο εκτελεστικός βραχίονας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, άνοιξε την έρευνα για την AliExpress στο πλαίσιο του νόμου-ορόσημο για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA), ο οποίος τέθηκε σε ισχύ αυτόν τον μήνα. Η ευρεία νομοθεσία έχει ως στόχο να κρατήσει τους τεχνολογικούς γίγαντες υπό έλεγχο σε τομείς από την αντι-ανταγωνιστική συμπεριφορά έως τη διασφάλιση ότι η παραπληροφόρηση δεν είναι διαδεδομένη στις πλατφόρμες τους.

Η έρευνα επικεντρώνεται στο κατά πόσον η AliExpress μπορεί να έχει παραβιάσει τον DSA σε "τομείς που συνδέονται με τη διαχείριση και τον μετριασμό των κινδύνων, με τη συγκράτηση του περιεχομένου και τον εσωτερικό μηχανισμό χειρισμού καταγγελιών, με τη διαφάνεια της διαφήμισης και των συστημάτων συστάσεων, με την ιχνηλασιμότητα των εμπόρων και με την πρόσβαση των ερευνητών στα δεδομένα", δήλωσε η Επιτροπή.

Η Επιτροπή θα εξετάσει κατά πόσον υπήρξε έλλειψη επιβολής των όρων παροχής υπηρεσιών της AliExpress, οι οποίοι απαγορεύουν ορισμένα προϊόντα που αποτελούν κίνδυνο για την υγεία των καταναλωτών, όπως τα μαϊμού φάρμακα.

Η έρευνα θα επικεντρωθεί επίσης στο κατά πόσον υπήρξαν παραβιάσεις της νομοθεσίας που επέτρεπαν σε ανηλίκους να έχουν πρόσβαση σε πορνογραφικό υλικό, το οποίο, σύμφωνα με την Επιτροπή, οι καταναλωτές μπορούν ακόμη να βρουν στην πλατφόρμα. 

Άλλοι τομείς του ελέγχου περιλαμβάνουν τον τρόπο με τον οποίο η AliExpress συνιστά προϊόντα στους χρήστες.

Αυτή είναι η τρίτη επίσημη έρευνα στο πλαίσιο της DSA, μετά από εκείνες που ξεκίνησαν για το TikTok και την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v