Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γαλλία-δημοσκόπηση: Πατώνει στους νέους ο Μακρόν

Σε επίπεδα... λοιπών κομμάτων περιορίζεται η πρόθεση ψήφου που αποσπά η παράταξη του προέδρου στις ηλικίες 18-24 ετών. Δεν ακουμπά τις ανησυχίες των νέων, οι οποίοι στρέφονται ή στον ακτιβισμό και την οικολογία ή στην αδιαφορία και τον μηδενισμό.

Γαλλία-δημοσκόπηση: Πατώνει στους νέους ο Μακρόν

Εξαιρετικά χαμηλό είναι, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, το ποσοστό πρόθεσης ψήφου που λαμβάνει στους νέους ηλικίας μεταξύ 18-24 ετών ενόψει ευρωεκλογών η προσκείμενη στην παράταξη Μακρόν λίστα της Βαλερί Αγιέρ.

Σύμφωνα με το βαρόμετρο Eurotrack OpinionWay-Vae Solis που πραγματοποιήθηκε για την εφημερίδα «Les Echos», το προσκείμενο στην προεδρική πλειοψηφία ψηφοδέλτιο της Αγιέρ συγκεντρώνει μόνο το 3% της πρόθεσης ψήφου στην εν λόγω ηλικιακή ομάδα. Η τάση επιβεβαιώνεται και από άλλες δημοσκοπικές έρευνες, όπως της Harris Interactive, σύμφωνα με την οποία το ποσοστό φτάνει στο 7% στις ίδιες ηλικίες, ή το 4% σύμφωνα με τη μέτρηση της Ipsos και της Ifop.

«Οι νέοι 18-24 ετών εγκαταλείπουν τον Μακρόν και το στρατόπεδό του σε σχέση με τις προεδρικές εκλογές του 2022», υπογραμμίζει ο Μπρις Τεντουριέ, διευθύνων σύμβουλος της Ipsos France, ενώ ο Ζαν-Ντανιέλ Λεβί της Harris Interactive σημειώνει ότι «αυτή η ηλικιακή ομάδα ανησυχεί για οικολογικά ή κοινωνικά ζητήματα, που θεωρεί ότι ο Μακρόν δεν τα αντιμετωπίζει. Τους δίνει την αίσθηση ότι δεν έχει πρόγραμμα για τους νέους».

Στις σχετικές συνοδευτικές εκθέσεις επισημαίνεται η στροφή των νέων προς την ακροδεξιά, αλλά και προς τα ψηφοδέλτια των σοσιαλιστών και των οικολόγων, ενώ σημειώνεται ότι η ρήξη είναι ξεκάθαρη από το 2022, ιδίως μετά τον μεταναστευτικό νόμο και τη μεταρρύθμιση για το συνταξιοδοτικό.

Υπογραμμίζεται επίσης μεγάλο ποσοστό αποχής των νέων, που ξεπερνά το 70%. Ο Μπρουνό Ζαμπάρτ, αντιπρόεδρος της OpinionWay, υπογραμμίζει ότι «οι νέοι ψηφίζουν λιγότερο, αλλά η εγκατάλειψη της ψήφου στον Μακρόν είναι σημαντική».

Στην ομάδα της προεκλογικής εκστρατείας της Αγιέρ δεν αρνούνται αυτά τα στοιχεία, ωστόσο σημειώνουν: «Oι νέοι αποφασίζουν αργά, επομένως θα έχουμε πιο στοχευμένες επιχειρήσεις στο τέλος της εκστρατείας. Αλλά πρέπει να κινητοποιηθούμε για να τους προσεγγίσουμε, δεδομένου του τρόπου με τον οποίο λαμβάνουν πληροφορίες».

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v