ΕΕ: Ρύθμιση ενόψει για να γλιτώσει περιβαλλοντικά πρόστιμα η αυτοκινητοβιομηχανία

Πιστώσεις άνθρακα στη φαρέτρα της Κομισιόν, καθώς η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με κυρώσεις εξαιτίας αποτυχίας των στόχων εκπομπών ρύπων. Σε αναζήτηση πράσινης ευελιξίας.

ΕΕ: Ρύθμιση ενόψει για να γλιτώσει περιβαλλοντικά πρόστιμα η αυτοκινητοβιομηχανία

Λύση που θα γλιτώνει πρόστιμα για εκπομπές ρύπων στις αυτοκινητοβιομηχανίες διερευνά η Κομισιόν, τηρώντας παράλληλα τους φιλόδοξους στόχους της για πράσινες μεταφορές, σύμφωνα με πηγές του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος που επικαλείται το Bloomberg.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρίσκεται σε συνομιλίες με την αυτοκινητοβιομηχανία και πιθανώς θα καταλήξει σε σχέδιο δράσης τον Μάρτιο, το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει νομοθετική πρόβλεψη για τραπεζικές πιστώσεις και δανεισμό εκπομπών ρύπων ώστε να δοθεί μεγαλύτερη ευελιξία στην τήρηση των κανονισμών κατά της ρύπανσης, δήλωσε ο Peter Liese, ευρωβουλευτής του ΕΛΚ, επικεφαλής περιβαλλοντικών θεμάτων.

«Ελπίζω ότι θα υπάρξουν βραχυπρόθεσμα μέτρα που θα μας επιτρέψουν να διατηρήσουμε τους στόχους, αλλά να είμαστε ευέλικτοι στις κυρώσεις», είπε σε δημοσιογράφους στις Βρυξέλλες.

«Για παράδειγμα, εάν δεν επιτευχθούν οι στόχοι το 2025, μπορεί να υπάρξει αντιστάθμιση με υπεραπόδοση το 2026 και το 2027», πρόσθεσε. «Το έχουμε προβλέψει ήδη για τα βαρέα οχήματα, δεν υπάρχει λόγος να μην το έχουμε και σε ελαφρά αυτοκίνητα».

Τυχόν πρόταση της Επιτροπής θα χρειαστεί έγκριση από τα κράτη μέλη και το κοινοβούλιο της ΕΕ για να τεθεί σε ισχύ.

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, γνωστή ως ACEA, έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με την προοπτική υψηλών προστίμων λόγω απώλειας των στόχων που συνδέονται με τις εκπομπές. Η Volkswagen, για παράδειγμα, προσπαθεί να αντισταθμίσει εκτιμώμενο πλήγμα 1,5 δισ. ευρώ φέτος.

Για την αποφυγή τέτοιων κυρώσεων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιτρέπεται επί του παρόντος να δημιουργούν συμπράξεις (pool) στον τομέα ηλεκτροδότησης, αναμορφώνοντας τον μέσο όρο των εκπομπών τους. Ωστόσο, αυτό μπορεί να ωφελήσει ξένους παραγωγούς, όπως η Tesla και η κινεζική BYD.

Η δημόσια υποστήριξη για την Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ — που αναδείχθηκε πριν από πέντε χρόνια ως ακρογωνιαίος λίθος ανάπτυξης — έχει συρρικνωθεί εν μέσω ανησυχιών για το κόστος της ενεργειακής μετάβασης και την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας. Ειδικά οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν χτυπηθεί από επίμονο πληθωρισμό και υψηλό κόστος δανεισμού, καθώς και από τη μειωμένη ζήτηση για ηλεκτροκίνητα οχήματα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v