Tην ανηφόρα πήραν οι μετοχές της ζυθοποιίας Heineken, αφού ανακοίνωσε επαναγορές αλλά και ισχυρές πωλήσεις στη Λατινική Αμερική, σε Βραζιλία και Μεξικό, κερδίζοντας έδαφος έναντι ανταγωνιστριών σε πολλές ακόμα βασικές αγορές μπίρας.
Οι μετοχές της Heineken, που έχασαν περισσότερο από 25% εδώ και έναν χρόνο, ανέκτησαν 13% στις αρχές της διαπραγμάτευσης στο Άμστερνταμ — το μεγαλύτερο κέρδος σε ενδοημερήσια βάση από το 2008. Κι άλλες ζυθοποιίες σημείωσαν άνοδο, όπως η Carlsberg με 4,7%.
Οι όγκοι μπίρας αυξήθηκαν 1,6% το 2024, ανακοίνωσε η Heineken, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών για άνοδο 1,39%. Αυτό οφείλεται στην ισχυρή ζήτηση για μάρκες premium, όπως η Birra Moretti, και μη αλκοολούχα προϊόντα, όπως η Heineken 0.0.
Τα λειτουργικά κέρδη πιθανώς θα αυξηθούν μεταξύ 4% και 8% το 2025, ανέφερε η ολλανδική ζυθοποιία, ελαφρώς χαμηλότερα από το 8,3% φέτος, που ωστόσο ξεπέρασε τις προβλέψεις. Η εταιρεία, με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο Dolf van den Brink, ανακοίνωσε επαναγορά μετοχών 1,5 δισ. ευρώ για δύο χρόνια.
Στις ΗΠΑ οι όγκοι της μπίρας χωρίς αλκοόλ Heineken 0,0 αυξήθηκαν αν και οι πωλήσεις του ευρύτερου χαρτοφυλακίου της ζυθοποιίας μειώθηκαν, όπως συνέβη σε ολόκληρο τον κλάδο. Ο Van den Brink επισήμανε ότι παρακολουθεί πιθανούς δασμούς, αλλά δεν βλέπει σημαντικό αντίκτυπο. Οι ΗΠΑ αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 5% των παγκόσμιων εσόδων της Heineken.
Υπάρχει περιθώριο για θετικές εκπλήξεις φέτος, καθώς η ζήτηση ανακάμπτει, ανέφερε ο Trevor Stirling, αναλυτής της Bernstein, σύμφωνα με το Bloomberg.
Οι ζυθοποιίες παγκοσμίως προσπαθούν να αυξήσουν το μερίδιό τους σε αγορές όπου το καταναλωτικό κλίμα ανακάμπτει. Η ανταγωνίστρια Carlsberg δήλωσε ότι αναμένει σχετικά σταθερό καταναλωτικό περιβάλλον το 2025, αν και η αβεβαιότητα παραμένει στην Κίνα.