Πόλεμος τιμών στην Κίνα: Εκπτώσεις 90% και πολυτελείς τσάντες με $30

Τσάντες που κόστιζαν 454 δολάρια πωλούνται τώρα για μόλις 30. Πρωινά έναντι μόλις 0,4 δολαρίων και μπαράζ προσφορών στα σούπερ μάρκετ. Ο εφιάλτης του αποπληθωρισμού.

Πόλεμος τιμών στην Κίνα: Εκπτώσεις 90% και πολυτελείς τσάντες με $30

Η Mandy Li, εργαζόμενη στον τομέα της ενέργειας στην Κίνα, απολαμβάνει κατά καιρούς να αγοράζει μια πολυτελή τσάντα. Όμως, από τότε που ο κρατικός εργοδότης τής μείωσε τον μισθό της κατά 10% και οι ιδιοκτησίες της οικογένειάς της έχασαν τη μισή τους αξία, πλέον αγοράζει μόνο μεταχειρισμένες.

«Περιορίζω τις μεγάλες δαπάνες», λέει η 28χρονη Li, ενώ χαζεύει είδη στο κατάστημα μεταχειρισμένων ειδών πολυτελείας Super Zhuanzhuan στο Πεκίνο, που άνοιξε τον Μάιο.

«Η οικονομία είναι ξεκάθαρα σε ύφεση», προσθέτει. «Ο πλούτος της οικογένειάς μου έχει μειωθεί σημαντικά», εξαιτίας της κρίσης στην αγορά ακινήτων που ταλαιπωρεί την Κίνα από το 2021, συμπληρώνει.

Καθώς οι αποπληθωριστικές πιέσεις αυξάνονται στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, η καταναλωτική συμπεριφορά αλλάζει με τρόπους που μπορεί να οδηγήσουν σε περαιτέρω πτωτική πίεση στις τιμές, προκαλώντας ανησυχία ότι ο αποπληθωρισμός μπορεί να παγιωθεί, δημιουργώντας νέους πονοκεφάλους για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής στην Κίνα, σημειώνει το Reuters.

Τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν τη Δευτέρα έδειξαν ότι οι τιμές καταναλωτή μειώθηκαν κατά 0,1% τον Μάιο σε ετήσια βάση, με πολέμους τιμών να μαίνονται σε πολλούς τομείς -από την αυτοκινητοβιομηχανία και το ηλεκτρονικό εμπόριο μέχρι τον καφέ- λ,όγω της υπερπροσφοράς και της υποτονικής ζήτησης των νοικοκυριών.

«Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι η επίμονη υπερπαραγωγική ικανότητα θα διατηρήσει την Κίνα σε αποπληθωρισμό τόσο φέτος όσο και του χρόνου», ανέφερε σε σημείωμά της η Capital Economics.

Νέες επιχειρήσεις προσπαθούν να πετύχουν απευθυνόμενες σε καταναλωτές που μετρούν το κάθε γουάν, από εστιατόρια που προσφέρουν πρωινά μενού στα 3 γουάν (περίπου 0,40 δολάρια) έως σούπερ μάρκετ με προσφορές-αστραπή τέσσερις φορές την ημέρα. Ωστόσο, αυτή η τάση ανησυχεί τους οικονομολόγους, οι οποίοι θεωρούν τους πολέμους τιμών τελικά μη βιώσιμους, καθώς οι ζημιογόνες επιχειρήσεις ενδέχεται να κλείσουν και οι άνθρωποι να χάσουν τις δουλειές τους -ενισχύοντας περαιτέρω τον αποπληθωρισμό.

Η αυξημένη ευαισθησία των καταναλωτών στις τιμές έχει επιταχύνει την ανάπτυξη της αγοράς μεταχειρισμένων ειδών πολυτελείας στην Κίνα από την πανδημία, με ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης που ξεπερνούν το 20% το 2023, σύμφωνα με έκθεση της Zhiyan Consulting.

Αλλά αυτή η ανάπτυξη έχει οδηγήσει και σε αύξηση του όγκου των προϊόντων προς πώληση -κάτι που γίνεται εμφανές στο επίπεδο των προσφερόμενων εκπτώσεων.

Ορισμένα νέα καταστήματα, όπως το Super Zhuanzhuan, προσφέρουν είδη με έκπτωση έως και 90% από την αρχική τους τιμή, ενώ μέχρι πρόσφατα οι συνήθεις εκπτώσεις στον κλάδο κυμαίνονταν στο 30-40%. Εκπτώσεις άνω του 70% είναι πλέον συνηθισμένες και σε μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες μεταχειρισμένων όπως οι Xianyu, Feiyu, Ponhu και Plum.

«Στο σημερινό οικονομικό περιβάλλον βλέπουμε περισσότερους καταναλωτές πολυτελείας να στρέφονται προς τη δευτερογενή αγορά», είπε η Lisa Zhang, ειδική της Daxue Consulting, εταιρείας έρευνας αγοράς με έμφαση στην Κίνα. 

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin

Στο Super Zhuanzhuan, μια πράσινη τσάντα μοντέλο Christie της Coach, η οποία κόστιζε 3.260 γουάν (περίπου 454 δολάρια), πωλείται πλέον για 219 γουάν (30 δολάρια). Ένα κολιέ Givenchy G Cube αξίας 2.200 γουάν μπορεί να βρεθεί στα 187 γουάν.

«Από χρονιά σε χρονιά, βλέπουμε αύξηση 20% στον αριθμό των πωλητών, αλλά ο αριθμός των αγοραστών παραμένει σχεδόν σταθερός», λέει ο ιδρυτής μιας άλλης επιχείρησης μεταχειρισμένων ειδών πολυτελείας στην Κίνα, ο οποίος ζήτησε να διατηρήσει την ανωνυμία του για να μιλήσει ελεύθερα για την κατάσταση του κλάδου.

«Η μεσαία τάξη -οι μισθοί της έχουν πραγματικά μειωθεί. Η οικονομία είναι ο νούμερο ένα λόγος για τις τάσεις που βλέπουμε».

Προσθέτει πως μεγάλες πόλεις όπως η Σανγκάη και το Πεκίνο έχουν αρκετούς αγοραστές για να υποστηρίξουν νέες επιχειρήσεις, αλλά αλλού στην Κίνα δεν υπάρχει χώρος για περισσότερες. «Πιστεύω ότι η πλειονότητα των καταστημάτων που άνοιξαν πρόσφατα, τελικά θα κλείσει», λέει.

Η καθηγήτρια πανεπιστημίου Riley Chang περιηγούνταν στο Super Zhuanzhuan όχι για να αγοράσει κάτι καινούργιο -δεν έχει ξοδέψει χρήματα σε μεγάλες μάρκες από την πανδημία- αλλά για να δει τι τιμές θα μπορούσε να πιάσει αν πουλούσε κάποια δικά της αντικείμενα.

Δεν εντυπωσιάστηκε από αυτά που είδε. «Έχω πάει σε πολλά μεγάλα καταστήματα μεταχειρισμένων ειδών πολυτελείας στο Πεκίνο και στη Σανγκάη και όλα προσπαθούν να ρίξουν την τιμή σου όσο πιο χαμηλά γίνεται», δήλωσε η Chang.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v