Ανεβαίνει ο πυρετός στα ευρωπαϊκά media

Με 150 εκατ. ευρώ, το γερμανικό RTL θέλει να εξαγοράσει το συνδρομητικό Sky. Μεγάλο στοίχημα η κυριαρχία στις υπηρεσίες streaming. Αντίπαλο δέος σε Netflix και Amazon Prime και ώθηση στις μετοχές του κλάδου.

Ανεβαίνει ο πυρετός στα ευρωπαϊκά media

Είναι μια επιχειρηματική κίνηση με την οποία το γερμανικό RTL ταράζει τα νερά και ανεβαίνει κατηγορία, φιλοδοξώντας να ανταγωνιστεί ακόμα και αμερικανικούς κολοσσούς της αγοράς.

«Θα κοιτάμε πλέον στα μάτια τις αμερικανικές πλατφόρμες και κυρίως το Netflix και το Amazon Prime», λέει στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων (dpa) ο Τόμας Ράμπε, επικεφαλής του ομίλου Bertelsmann, στον οποίο ανήκει το γερμανικό RTL.

Το RTL ανέφερε ότι η εξαγορά, εάν εγκριθεί από τις ρυθμιστικές αρχές, θα της επιτρέψει να γίνει ο τρίτος μεγαλύτερος πάροχος υπηρεσιών streaming στη Γερμανία μετά το Netflix και το Amazon Prime. Η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί τον επόμενο χρόνο.

Όλα αυτά υπό την αίρεση ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, «κέρβερος στο δίκαιο του ανταγωνισμού» συνήθως, θα εγκρίνει την εξαγορά του συνδρομητικού Sky Deutschland από το RTL. Σήμερα το Sky ανήκει στην αμερικανική Comcast.

Το αντίτιμο της εξαγοράς φτάνει τα 150 εκατομμύρια ευρώ μετρητά, όπως αποκαλύπτει το dpa, ενώ προβλέπονται και επιπλέον «δωράκια», που όμως θα εξαρτηθούν από την πορεία της μετοχής του RTL (η οποία πάντως εκτοξεύθηκε κατά 13% μόλις ανακοινώθηκε η εξαγορά).

Ο όμιλος ενδέχεται να καταβάλει επιπλέον 377 εκατομμύρια ευρώ εάν η τιμή της μετοχής της RTL ξεπεράσει τα 41 ευρώ πέντε χρόνια μετά το κλείσιμο της συμφωνίας.

Συνολικά, οι όμιλοι θα έχουν περίπου 11,5 εκατομμύρια συνδρομητές. Με βάση τους όρους της συμφωνίας, το RTL θα έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί το εμπορικό σήμα Sky στη Γερμανία, την Αυστρία, την Ελβετία, το Λουξεμβούργο, το Λιχτενστάιν και το Νότιο Τιρόλο.

Το RTL επιδιώκει να εξασφαλίσει νέες ροές εσόδων μέσω premium συνδρομών, καθώς λειτουργεί αρκετούς τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς που μεταδίδονται δωρεάν.

Iσχυρό brand name

Σημαντικό τμήμα του Sky αποτελεί  η πλατφόρμα streaming Wow. Sky και Wow λειτουργούν με συνδρομές, ενώ τo RTL χρηματοδοτείται κυρίως από διαφημιστικά έσοδα. Ο ετήσιος τζίρος του γερμανικού τηλεοπτικού σταθμού φτάνει τα 6,3 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά τα τελευταία χρόνια ακούγονται γκρίνιες για μειώσεις στο μπάτζετ της διαφήμισης. Ο ετήσιος τζίρος του Sky πλησιάζει τα 2 δισ. ευρώ.

«Θα συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε το brand name του Sky, διότι πρόκειται για ένα από τα πιο ισχυρά brand names στην Ευρώπη για αθλητική ενημέρωση και ψυχαγωγία», τονίζει ο Ράμπε.

Το Sky προέρχεται από το επίσης συνδρομητικό Premiere, το οποίο είχε επιχειρήσει να αναδείξει σε κυρίαρχο της αγοράς ο αείμνηστος μεγιστάνας των MME Λέο Κιρχ, χωρίς όμως να εξασφαλίσει την οικονομική επιτυχία που είχε οραματιστεί.

Eυμετάβλητη τηλεοπτική αγορά 

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin

Γρήγορα το Sky έχτισε ένα δικό του, διακριτό προφίλ στην αγορά, με «φιλέτο» τα τηλεοπτικά δικαιώματα για την Μπουντεσλίγκα, το γερμανικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου. Όμως ο ανταγωνισμός ήταν αμείλικτος. Το κανάλι αντιμετώπισε οικονομικά προβλήματα με αποτέλεσμα την εξαγορά του από την Castcom, ενώ στη σεζόν 2021/2022 έχασε και τα δικαιώματα της Μπουντεσλίγκα από τη νέα πλατφόρμα DAZN.

Να όμως που τώρα το Sky επιστρέφει δριμύτερο. Στην τελευταία δημοπρασία τηλεοπτικών δικαιωμάτων εξασφάλισε τη ζωντανή κάλυψη για τα περισσότερα παιχνίδια στην πρώτη κατηγορία του επαγγελματικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου, αλλά και όλα τα παιχνίδια της δεύτερης κατηγορίας (η οποία έγινε πιο ελκυστική από ποτέ στα ποδοσφαιρικά χρονικά, καθώς εκεί αγωνίζονται ιστορικές ομάδες όπως η Χέρτα Βερολίνου, η Νυρεμβέργη, η Σάλκε και η Φορτούνα Ντίσελντορφ).

Από την πλευρά του, το RTL έχει επενδύσει στη Φόρμουλα 1, σε αγώνες τένις, καθώς και σε σημαντικά τουρνουά γκολφ. Στα πλαίσια της «στρατηγικής συνεργασίας» με το Sky, επισημαίνει το dpa, το RTL μάλλον θα αρχίσει να μεταδίδει περισσότερο ποδόσφαιρο και ιδιαίτερα αγώνες της δεύτερης κατηγορίας, της αγγλικής Premier League, καθώς και του Europa League. Συνολικά, το νέο επιχειρηματικό σχήμα θα επενδύσει 2,5 δισ. ευρώ ετησίως σε νέο περιεχόμενο, δηλώνουν οι πρωτεργάτες του εγχειρήματος.

Το 2023, το RTL είχε υποβάλει προσφορά και για την εξαγορά του ολλανδικού ομίλου μέσων ενημέρωσης Talpa Network.

Οι αρχές ανταγωνισμού δήλωσαν ότι ο συγχωνευμένος όμιλος θα κυριαρχούσε υπερβολικά στην Ολλανδία. Στη συνέχεια, η RTL πρότεινε να πουλήσει την ολλανδική θυγατρική της RTL Nederland στην DPG Media με έδρα το Βέλγιο, αν και οι ρυθμιστικές αρχές δεν έχουν ακόμη δώσει το πράσινο φως.

Συνέργειες αλλά και απολύσεις...

Για το Sky ο επικεφαλής του ομίλου Bertelsmann Τόμας Ράμπε εκτιμά ότι «η δραστηριότητά του ήταν ελλειμματική τα τελευταία χρόνια, αλλά για φέτος προβλέπονται κέρδη» και ότι μεταξύ των δύο καναλιών ασφαλώς «θα υπάρξουν συνέργειες», όχι μόνο στο δημοσιογραφικό περιεχόμενο.

Σημαίνουν όμως όλα αυτά ότι θα καταργηθούν και κάποιες θέσεις εργασίας; Ο Ράμπε λέει απλώς ότι «θα βρεθούν καλές λύσεις». Οι εργαζόμενοι στο Sky θέλουν να διατηρήσουν τις δουλειές τους, σε μια πόλη όπως το Μόναχο, με υψηλό κόστος ζωής. Η Γερμανική Ομοσπονδία Δημοσιογράφων (DJV) εκφράζει την ανησυχία της για πιθανές απώλειες θέσεων εργασίας, ιδιαίτερα στον τομέα της αθλητικής ενημέρωσης.

Πάντως, ο νέος υπουργός Πολιτισμού Βόλφραμ Βέιμερ εκτιμά ότι η συγχώνευση RTL και Sky είναι «καλή είδηση» για το γερμανικό ραδιοτηλεοπτικό τοπίο, γιατί «χρειαζόμαστε ένα αντίπαλο δέος στις αμερικανικές πλατφόρμες που κυριαρχούν σήμερα».

ΠΗΓΗ: Deutsche Welle, Euronews

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v
Απόρρητο