Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ελβετία: Εκτοξεύεται ο θερινός τουρισμός χάρη στο γυναικείο ποδόσφαιρο

Το γυναικείο Euro 2025 έχει φέρει μεγάλη αύξηση στον αριθμό των ταξιδιωτών στη χώρα των Αλπεων. Στο +27% οι δαπάνες, με έως και υπερτριπλασιασμό για τους κλάδους ψυχαγωγίας και εστίασης.

Ελβετία: Εκτοξεύεται ο θερινός τουρισμός χάρη στο γυναικείο ποδόσφαιρο

Η άνθηση στο γυναικείο ποδόσφαιρο φέρνει ώθηση στον ελβετικό τουρισμό το φετινό καλοκαίρι, καθώς επισκέπτες από πολλές χώρες έχουν σπεύσει να παρακολουθήσουν από την κερκίδα το Euro 2025.

Ο αριθμός των ταξιδιωτών στην Ελβετία αυξήθηκε κατά 12% σε ετήσια βάση κατά την πρώτη εβδομάδα του τουρνουά, σύμφωνα με στοιχεία της Visa που παρουσιάζει το CNBC. Ο αριθμός των επισκεπτών από τη Γερμανία, την Πολωνία και την Ολλανδία εκτοξεύτηκε κατά 25%, οι αφίξεις από τη Βρετανία ενισχύθηκαν κατά 20%, ενώ η Ιταλία και η Γαλλία κατέγραψαν αυξήσεις 15% και 10% αντίστοιχα.

Εν τω μεταξύ, οι δαπάνες σημείωσαν άνοδο 27% για την εβδομάδα που ξεκίνησε στις 2 Ιουλίου στις πόλεις που φιλοξενούν τους αγώνες, όπως σε Βασιλεία, Βέρνη, Γενεύη και Ζυρίχη, αλλά και στις μικρότερες Σεντ Γκάλεν, Σιόν και Τουν.

Οι εισπράξεις των εστιατορίων σχεδόν διπλασιάστηκαν στη Βέρνη, ενώ οι δαπάνες για ψυχαγωγία υπερτριπλασιάστηκαν στις γραφικές παραλίμνιες όχθες της Τουν. Οι δαπάνες για λιανικό εμπόριο στην Ελβετία αυξήθηκαν κατά 30%, κάτι που, σύμφωνα με την Κιμ Κάντλεκ, διευθύντρια Μάρκετινγκ της Visa Europe, δείχνει την «ισχυρή επίδραση του τουρνουά, με ενίσχυση των καταναλωτικών δαπανών σε πραγματικό χρόνο σε όλους τους κλάδους».

Το θέαμα των γεμάτων σταδίων για αγώνες γυναικείου ποδοσφαίρου κάποτε φαινόταν μακρινό. Η γυναικεία εκδοχή του αθλήματος άρχισε να επαγγελματοποιείται σε επίπεδο συλλόγων μόλις τη δεκαετία του 2010, κάτι που αποτελεί κλειδί για τη συνολική ανάπτυξη των αθλητριών.

Το Euro 2022, που διοργανώθηκε από την Αγγλία, αποδείχθηκε ορόσημο, καθώς πάνω από μια δεκαετία αθλητικών επενδύσεων, νέων και διευρυμένων συμφωνιών τηλεοπτικής μετάδοσης και αυξημένου ενδιαφέροντος από το κοινό και τα μέσα ενημέρωσης απέδωσαν καρπούς.

Σχεδόν 90.000 θεατές προσήλθαν στον τελικό της Αγγλίας εναντίον της Γερμανίας στο στάδιο Γουέμπλεϊ, ρεκόρ για τελικό Euro ανδρών ή γυναικών, ενώ οι πωλήσεις εισιτηρίων του τουρνουά σχεδόν τετραπλασιάστηκαν στα 60 εκατομμύρια ευρώ και η παγκόσμια τηλεθέαση σε ζωντανές τηλεοπτικές μεταδόσεις εκτοξεύτηκε στα 365 εκατομμύρια - από 178 εκατομμύρια το 2017 και 116 εκατομμύρια το 2013.

Νέα ρεκόρ ήδη καταρρίπτονται στο Euro 2025: οι προπωλήσεις εισιτηρίων φτάνουν τις 600.000 και έχουν εξαντληθεί για 22 από τους 31 αγώνες. Το 35% των εισιτηρίων αγοράστηκε από διεθνείς επισκέπτες, σύμφωνα με την UEFA.

«Ήδη υπάρχουν 61.000 Γερμανοί, 41.000 Άγγλοι, 16.000 Γάλλοι, 15.000 Ολλανδοί και 5.000 Αμερικανοί οπαδοί», δήλωσε τον περασμένο μήνα η Ναντίν Κέσλερ, διευθύντρια γυναικείου ποδοσφαίρου της UEFA.

«Βρισκόμαστε στις 114 εθνικότητες και αυτό ακριβώς θέλουμε - ανήκουστο στο γυναικείο ποδόσφαιρο, που δείχνει ότι έχουμε πάρει τα σωστά μαθήματα από το Ευρωπαϊκό Κύπελλο της Αγγλίας το 2022».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο