Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πολυεθνικές: Marketing… φτώχειας στην ΕΕ

Νέους τρόπους προκειμένου να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα που έχει δημιουργήσει η παγκόσμια οικονομική κρίση στην κερδοφορία τους αναζητούν οι πολυεθνικές, σύμφωνα με άρθρο της Global Post.

Πολυεθνικές: Marketing… φτώχειας στην ΕΕ
Νέους τρόπους προκειμένου να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα που έχει δημιουργήσει η παγκόσμια οικονομική κρίση στην κερδοφορία τους αναζητούν οι πολυεθνικές, σύμφωνα με άρθρο της Global Post.

Με την «φτώχεια να έχει επιστρέψει στην Ευρώπη», όπως δηλώνει χαρακτηριστικά στην γερμανική έκδοση των Financial Times ο επικεφαλής των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων της Unilever, Jan Zijderveld, η εταιρεία ετοιμάζεται να χρησιμοποιήσει την στρατηγική marketing που χρησιμοποιεί για τις χώρες του… τρίτου κόσμου!

Η εταιρεία θα πωλεί τα προϊόντα της σε μικρότερες, φθηνότερες συσκευασίες, μια στρατηγική που εφαρμόζει εδώ και καιρό σε ασιατικές χώρες όπως η Ινδονησία.

Στην Ελλάδα, η Unilever προσφέρει τώρα πουρέ πατάτας και μαγιονέζα σε μικρά πακέτα προσφορών, ενώ πουλά τσάι, ελαιόλαδο και άλλα βασικά προϊόντα με φθηνότερες εμπορικές επωνυμίες.

Σε προσαρμογή των στρατηγικών τους προχωρούν και άλλες εταιρείες.

Τα μενού «λιτότητας» αποτελούν πλέον κοινή πρακτική στα εστιατόρια της Ευρώπης. Στη Γαλλία, ο σεφ Alain Ducasse προσπαθεί να «δελεάσει» το κοινό με μια προσφορά «αγοράστε ένα, πάρτε ακόμα ένα δωρεάν» σε 1.000 εστιατόρια που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία –ορισμένα από τα οποία μάλιστα με αστέρια της Michelin.

Η Ισπανία, η τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, αποτελεί ένα καλό δείγμα της σκληρής νέας καταναλωτικής πραγματικότητας στις προβληματικές οικονομίες. Το ποσοστό ανεργίας στη χώρα κινείται γύρω στο 25%, η φτώχεια πλήττει το 22% του πληθυσμού και «οι επιδόσεις του τομέα των λιανικών πωλήσεων αντανακλούν αυτές τις ανεργίας», σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Euromonitor International.

Οι πωλήσεις καφέ, που συχνά αποτελούν «βαρόμετρο» για την λιανική ζήτηση, κατέγραψαν πτώση μεγαλύτερη του 7% σε ετήσια βάση το α’ εξάμηνο του 2012, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Καφέ, στοιχείο που δείχνει μια σοβαρή μεταστροφή στον lifestyle των καταναλωτών στην Ισπανία.

Σύμφωνα με το Euromonitor, οι περικοπές δημοσίων δαπανών ύψους δισεκατομμυρίων ευρώ και οι τεράστιες αυξήσεις στην φορολόγηση των εισοδημάτων –μεταξύ των άλλων μέτρων λιτότητας- «έχουν επηρεάσει σημαντικά τις καταναλωτικές συνήθειες στην Ισπανία, ιδιαίτερα των καταναλωτών με χαμηλά και μεσαία εισοδήματα».

Πολλές τοπικές επιχειρήσεις, κάνοντας προσφορές και διατηρώντας σε χαμηλά επίπεδα τις τιμές.

Μια ακόμα ενδιαφέρουσα κίνηση είναι η προσπάθεια προσέλκυσης ζήτησης από καταναλωτές της Κίνας. Δεν είναι λίγα τα εμπορικά καταστήματα στην Ισπανία που κυκλοφορούν οδηγούς αγορών στην κινεζική γλώσσα, ή έχουν δημιουργήσει εκπτωτικές κάρτες για τους κινέζους τουρίστες, σύμφωνα με την κινεζική επιχειρηματική έκδοση Stock Market Today.

Όμως, καθώς η διπλή ύφεση εντείνεται, το «marketing της φτώχειας» πιθανότατα θα παραμείνει για αρκετό καιρό. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Euromonitor, οι δαπάνες των νοικοκυριών για τρόφιμα στην Δυτική Ευρώπη θα μειωθούν κατά 2,7% το 2012 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ειδικότερα στις πιο σκληρά δοκιμαζόμενες χώρες όπως η Ελλάδα και η Ιρλανδία, οι δαπάνες για τρόφιμα έχουν ήδη μειωθεί κατά σχεδόν 9% και 7% αντίστοιχα.

Όμως, όλο και περισσότεροι ευρωπαίοι «ξεφεύγουν» εντελώς από «επαφή» των εταιρειών. Στην Ελλάδα, μάλιστα, όπου η ανεργία των νέων ξεπερνά πλέον κατά πολύ το 50%, πολύ σύντομα δεν αποκλείεται να μην απομείνει κανένας για να αποτελέσει το target group των marketers…

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v