Σπ. Βεργίνης (Β+L): Το Infinite Game και οι προκλήσεις στην αγορά φαρμάκου

Ο BU Head & Commercial Manager στην Bausch + Lomb Greece Cyprus Malta μιλά στο Euro2day.gr για την εταιρεία αλλά και τα προβλήματα στην ελληνική φαρμακευτική αγορά. Οι αιτίες της έλλειψης φαρμάκων.

Σπ. Βεργίνης (Β+L): Το Infinite Game και οι προκλήσεις στην αγορά φαρμάκου

Πορεία 170 χρόνων έχει διαγράψει, ήδη, στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι της αγοράς φαρμάκου η πολυεθνική Bausch + Lomb.

Ο κ. Σπύρος Βεργίνης, Head of Business Unit & Commercial Manager της Bausch & Lomb για  την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα μιλά για τις αξίες που καθόρισαν και «έκτισαν» αυτήν την πορεία, για το σήμερα στην ελληνική αγορά φαρμάκου και τις αλλαγές που την έχουν αναστατώσει.

Καταθέτει επίσης μια πολύ ενδιαφέρουσα  άποψη για το πώς μια επιχείρηση μπορεί να... μην αντιμετωπίζει προβλήματα εξεύρεσης προσωπικού και στελεχών. 

Κύριε Βεργίνη, μιλήστε μας για το προφίλ της Bausch + Lomb. Πώς εξελίχθηκε στα 170 χρόνια ιστορίας της, ποιο είναι το επιχειρηματικό της μοντέλο;

Η Bausch + Lomb είναι μια πολυεθνική φαρμακευτική εταιρία με μια ιστορία περίπου δύο αιώνων. Μέσα από μια ακλόνητη εστίαση με ρίζες στην καινοτομία, την ποιότητα και την δεξιοτεχνία συνεχίζουμε το δια βίου όραμα μας για την προστασία και ενίσχυση του δώρου της όρασης σε κάθε φάση της ζωής μας. Για δύο σχεδόν αιώνες η εταιρία μας εξελίσσεται έχοντας τις έξι κύριες αξίες μας ως πυξίδα για την αλληλεπίδραση με τους ανθρώπους μας, τους πελάτες μας, τους ασθενείς και τους καταναλωτές. Έχουμε περάσει από αρκετές φάσεις μετασχηματισμού όπως εξαγορές, συγχωνεύσεις, spin off, αλλά πάντα παραμένουμε πιστοί στο όραμα μας και στην βασική μας σταθερή αξία που είναι οι άνθρωποι και οι απεριόριστες δυνατότητες τους.

Εκεί εδράζεται και το επιχειρηματικό μας μοντέλο στην Ελλάδα όπου έχουμε δημιουργήσει μια δυνατή δεμένη και με υψηλή αίσθησης του επείγοντος ομάδα με εστίαση στο αποτέλεσμα, αλλά και στην ενδυνάμωση των σχέσεων μας. Σημαντικό ρόλο στο επιχειρηματικό μας μοντέλο διαδραματίζουν οι δια-τμηματικές μας ομάδες, τα focus groups, το reverse mentoring, τα think tank, τα value team με εκπροσώπηση από όλα τα functions αλλά και καινοτόμοι ρόλοι πωλήσεων, όπως Customer Engagement Manager, Hero Force , Key Account Managers , Hybrid Sales Reps που μεγιστοποιούν τη δέσμευση και παραδίδουν εξαιρετικά αποτελέσματα.

Ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει μια εταιρεία στον χώρο των φαρμάκων, ειδικά όταν πρόκειται για ένα σχήμα με μακρά ιστορία στη διάρκεια της οποίας προχώρησε σε αλλαγές ονομάτων;

Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα στην χώρα μας ο κλάδος της φαρμακοβιομηχανίας είναι πολυδιάστατες με επακόλουθο να υπάρχει μια συνεχής ανάγκη για αναθεωρήσεις και μετασχηματισμούς. Τα clawback και τα rebates σε συνδυασμό με την καθυστερημένη πρόσβαση των ασθενών σε νέες καινοτόμες θεραπείες είναι δύο προκλήσεις που προτάσσει το σύνολο της βιομηχανίας στην ατζέντα του με την πολιτεία.

Όμως υπάρχουν και άλλες προκλήσεις όπως ο τρόπος τιμολόγησης των φαρμάκων ως μέσος όρος των χαμηλότερων τιμών της Ευρώπης, η επάρκεια των φαρμάκων, ο πληθωρισμός και η οικονομική ύφεση, η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, η μη διάθεση των OTC φαρμάκων από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία, η χρονοβόρα αλλαγή κατηγοριοποίησης φαρμάκων σε OTC και φυσικά η πολύ μικρή διάδοση της αυτοφροντίδας και του οφέλους της για το σύστημα υγείας. Σίγουρα οι διαρκείς αλλαγές ονομάτων δεν βοηθούν στο χτίσιμο μιας συνεργασίας, εμείς όμως με κύριο μοχλό την πίστη στην ομάδα και το πάθος για δουλειά και αποτελέσματα μετατρέψαμε σε πλεονέκτημα τις αλλαγές κάνοντας διαρκείς μετασχηματισμούς και υιοθετώντας ένα αφήγημα πέρα από το όνομα της εταιρίας, χτίζοντας στα προϊόντα και στην ισχυρή σχέση των ανθρώπων μας με όλους τους stakeholders.

Πώς αντιμετώπισε η Bausch + Lomb τις δυο μεγάλες κρίσεις, την οικονομική και αυτή που προκλήθηκε από την πανδημία; Ποιο είναι το σημερινό της οικονομικό αποτύπωμα;

Η Bausch + Lomb Ελλάδας αντιμετώπισε τις δύο μεγάλες κρίσεις ως μια ευκαιρία να μετασχηματιστεί πιο γρήγορα, να γίνει πιο ευέλικτη και να δημιουργήσει μια ηγετική ομάδα που μαζί με τους υπόλοιπους εργαζόμενους θα οδηγούσε την εταιρεία σε ηγετικές θέσεις στις κατηγορίες που επιχειρεί. Έχοντας την ισχυρή παρακαταθήκη του ονόματος και της ιστορίας σε παγκόσμιο επίπεδο ως ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο της οφθαλμολογίας και ενσωματώνοντας και ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό χαρτοφυλάκιο προϊόντων OTC, βάλαμε ψηλά τον πήχη αδιαφορώντας σε εξωγενείς παράγοντες και προκλήσεις που αποτελούσαν θέμα συζήτησης και προβληματισμού της αγοράς.

Οι άνθρωποί μας, η δύναμή μας όπως χαρακτηριστικά αναφέρουμε, εμπνεύστηκαν για να αφήσουν ένα ισχυρό αποτύπωμα στην αγορά αλλά και στην παγκόσμια εταιρεία. Είχαμε την τύχη και ευκαιρία η ηγεσία μας να έχει διεθνή ρόλο, έτσι δημιουργήθηκαν εσωτερικά κίνητρα υγιούς ανταγωνισμού και αριστείας ώστε να αναδείξουμε τη χώρα και τον τρόπο που επιχειρούμε και στο εξωτερικό. Είμαστε πλέον με σαφείς στρατηγικές προτεραιότητες, με μια δομή που συνεχώς μετασχηματίζεται ώστε να είμαστε ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό, με εμπορικές πολιτικές που χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας αλλά και τους εκπαιδεύουν σε κρίσιμα ζητήματα όπως κερδοφορία και διαχείριση αποθέματος. Το σημερινό οικονομικό αποτύπωμά μας δεν περιορίζεται μόνο στα νούμερα του κύκλου εργασιών αλλά εξαπλώνεται στις 70 και πλέον θέσεις εργασίας, στο οικολογικό αποτύπωμα που αφήνουμε μέσω των δράσεων μας, στην ασφάλεια των εργαζομένων μας μέσα από τη διαρκή εκπαίδευση αλλά και στην εξοικονόμηση ενέργειας.

Υπάρχει μεγάλη συζήτηση για το θέμα της επάρκειας φαρμακευτικών προϊόντων στην ελληνική αγορά. Ποια είναι η κατάσταση στον χώρο που δραστηριοποιείστε και ποιες οι εκτιμήσεις σας για το μέλλον;

Πράγματι όπως προανέφερα η επάρκεια των φαρμακευτικών προϊόντων στην ελληνική αγορά αποτελεί μία από τις προκλήσεις της βιομηχανίας. Οι συνεχείς κρίσεις που αντιμετωπίσαμε το προηγούμενο διάστημα, πανδημία, πόλεμοι σε διάφορες περιοχές, περιορισμοί στη διακίνηση αποτέλεσαν και συνεχίζουν ένα εκρηκτικό μείγμα για την παραγωγή αλλά και τη διάθεση των προϊόντων. Στο διάστημα μέχρι να ομαλοποιηθεί η κατάσταση και να επιστρέψουμε σε κανονικότητα οι προβλέψεις είναι συγκρατημένες ίσως και φοβικές με αποτέλεσμα να επηρεάζουν την επάρκεια των προϊόντων. Τα αποτελέσματα μιας κρίσης είναι συνήθως ορατά μετά από 2-3 χρόνια και τώρα ζούμε ίσως την κορύφωση του προβλήματος. Είμαστε όμως αισιόδοξοι, έχοντας αντιμετωπίσει κάθε λογής κρίση την περασμένη δεκαετία, με περισσότερη σοφία εμπειρία και καλύτερη οργάνωση ότι θα αποτελέσει παρελθόν το θέμα αυτό και ο Έλληνας ασθενής θα έχει καλύτερη πρόσβαση στο φαρμακευτικό προϊόν που θα είναι κατάλληλο για την θεραπεία του ή την αυτοφροντίδα του.

Ένα από τα μεγάλα προβλήματα που αναφέρουν οι επιχειρήσεις είναι η δυσκολία εύρεσης του κατάλληλου προσωπικού. Πώς αντιμετωπίζει η εταιρεία το συγκεκριμένο θέμα;

Χαίρομαι που μου δίνεται η ευκαιρία να αναφερθώ σε ένα θέμα που ολοένα και πιο συχνά ακούω να κυριαρχεί στα πάνελ συζήτησης και στα συνέδρια. Η τεχνολογία σίγουρα έχει αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων όπως και τις ανάγκες για πιο εξειδικευμένο προσωπικό. Επίσης οι νέες γενιές έχουν διαφορετικές προτεραιότητες στην ανεύρεση μιας εργασίας και διαφορετικό βαθμό σύνδεσης με την εταιρεία. Υπάρχει όμως μια σημαντική παράμετρος που οφείλουμε να καταθέσουμε και είναι το περιβάλλον εργασίας της κάθε εταιρείας. Όπως συχνά αναφέρω, εμείς είμαστε η εταιρεία και εμείς είμαστε αυτοί που θα επιλέξει ή θα απορρίψει ο εκάστοτε εργαζόμενος.

Με βασικό στόχο να είμαστε ένα great place to work, έχουμε καταφέρει να πετυχαίνουμε διακρίσεις για 7 συνεχόμενα χρόνια με κορυφαία την πρώτη θέση την εποχή της πανδημίας. Στην Bausch + Lomb Ελλάδας δεσμευόμαστε να λειτουργούμε με τα πιο υψηλά standards ακεραιότητας και ηθικής. Επιδίωξή μας είναι η κατάργηση των διακρίσεων και η ενίσχυση της συμπερίληψης. Με οδηγό αυτό καλλιεργούμε μια κουλτούρα συνεχούς βελτίωσης των πολιτικών μας αλλά και του εργασιακού περιβάλλοντος. Η ανοιχτή επικοινωνία και η δυνατότητα να αισθάνεσαι ευπρόσδεκτος να εκφραστείς μεγιστοποιεί τη δέσμευση και αποτελεί πυλώνα ανάπτυξης για την εταιρεία.

Η συμμετοχή και η εμπλοκή περισσοτέρων εργαζομένων διαφορετικών βαθμίδων σε πολλές σημαντικές διαδικασίες αυξάνει τη διάθεση για την έξτρα προσπάθεια και την αφομοίωση του αφηγήματός μας να επαναπροσδιορίζουμε συνεχώς τη θέση μας αποτελώντας παράδειγμα προς μίμηση στην αγορά. Δουλεύουμε επίσης στην ανάπτυξη των ταλέντων μας κυρίως με εταιρικές πηγές αλλά και με τη συνεχή αλληλεπίδραση και μοίρασμα των βέλτιστων πρακτικών. Επίσης η αναγνώριση και επιβράβευση των καλύτερων πρακτικών και συνεργασιών αποτελεί μόνιμο θέμα στις εταιρικές συγκεντρώσεις. Το πιο σημαντικό όμως είναι ο κύκλος εμπιστοσύνης που έχουμε οικοδομήσει μεταξύ μας, γεγονός που είναι εμφανές στην αγορά και προσελκύει ταλέντα ή νέους εργαζόμενους. Επίσης αξίζει να κλείσω αναφέροντας ότι νιώθουμε ότι είμαστε συμμέτοχοι σε ένα παιχνίδι χωρίς τέλος (infinite game).

* Ο κύριος Σπύρος Βεργίνης είναι BU Head & Commercial Manager της εταιρείας Bausch & Lomb Greece, Cyprus, Malta και μέλος του Your Directors Club.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v