«Η AI επιτρέπει την ορατότητα σε πραγματικό χρόνο και την εξυπνότερη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, κάτι που είναι κρίσιμο στο σημερινό ταχύρρυθμο περιβάλλον των logistics», επισημαίνει η Μαρία Ανδριανάκου είναι Marketing Manager SouthEast Europe, Israel & Turkey της εταιρείας FedEx, μιλώντας στο Euro2day.gr.
Εξηγεί δε, ότι το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται ταχύτερα από τις εγχώριες πωλήσεις και αναμένεται να διπλασιάσει τον ρυθμό ανάπτυξης του έως το 2030.
Κυρία Ανδριανάκου, τα τελευταία χρόνια στο χώρο των logistics η «πρόκληση» έγινε καθημερινότητα. Από την πανδημία, στην ενεργειακή κρίση και στην εμπλοκή στην Ερυθρά Θάλασσα το τοπίο ανατρέπεται συνεχώς. Πώς προσαρμόζεται η FedEx;
Τα τελευταία πέντε χρόνια, το τοπίο των logistics έχει γίνει όλο και πιο περίπλοκο, με διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και οικονομικές αβεβαιότητες. Οι επιχειρήσεις σήμερα χρειάζονται έναν ανθεκτικό, αξιόπιστο και ευέλικτο συνεργάτη logistics για να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις. Η διευκόλυνση του εμπορίου μέσα από την αλλαγή βρίσκεται στον πυρήνα της FedEx εδώ και περισσότερα από 50 χρόνια.
Το ευρωπαϊκό μας δίκτυο, σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο δίκτυο αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών στον κόσμο, παρέχει την αξιοπιστία και την ευελιξία που χρειάζονται οι επιχειρήσεις για να ευδοκιμήσουν. Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία μας και την προηγμένη τεχνολογία, βρισκόμαστε σε πλεονεκτική θέση ώστε να υποστηρίξουμε επιχειρήσεις κάθε μεγέθους στην επίτευξη των στόχων τους, ανεξάρτητα από το τι επιφυλάσσει το μέλλον.
Παρά τις τρέχουσες παγκόσμιες προκλήσεις, βλέπουμε σημαντικές ευκαιρίες στο διασυνοριακό εμπόριο. Το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται ταχύτερα από τις εγχώριες πωλήσεις και αναμένεται να διπλασιάσει τον ρυθμό ανάπτυξης του έως το 2030. Η υποστήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) στην επέκτασή τους σε διεθνές επίπεδο παραμένει βασική προτεραιότητα για τη FedEx. Προσφέρουμε πρακτικές συμβουλές και ψηφιακές λύσεις για να βοηθήσουμε τις ΜμΕ να ενσωματώσουν τα logistics στις δραστηριότητές τους με αποδοτικό τρόπο.
Τα τελευταία χρόνια, η FedEx έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις για την ενίσχυση των δυνατοτήτων μας. Από το 2020, έχουμε επενδύσει περίπου 220 εκατ. ευρώ στις εγκαταστάσεις μας στο αεροδρόμιο Roissy-Charles de Gaulle. Το 2023, επεκτείναμε το δίκτυό μας με την επαναλειτουργία του οδικού μας κόμβου στο Duiven της Ολλανδίας και την έναρξη λειτουργίας ενός νέου οδικού κόμβου στο Novara της Ιταλίας. Επιπλέον, το νέο μας κέντρο αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του, ενισχύοντας περαιτέρω τη στρατηγική μας θέση στο διαηπειρωτικό εμπόριο.
Αυτές οι επενδύσεις, σε συνδυασμό με τις λύσεις που βασίζονται σε δεδομένα και την εξειδίκευση της ομάδας μας, μας επιτρέπουν να παρέχουμε μεγαλύτερη αποδοτικότητα και έξυπνες λύσεις logistics για τους πελάτες μας.
Επιπρόσθετα, υπάρχει το θέμα της διαχείρισης των εργασιών σε περιόδους αιχμής. Ποια είναι η στρατηγική σε αυτές τις συγκυρίες;
Είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι από ποτέ για να διαχειριστούμε τις αυξημένες ποσότητες αποστολών κατά τις περιόδους αιχμής, χάρη στις σημαντικές επενδύσεις που έχουμε πραγματοποιήσει στην υποδομή και την τεχνολογία μας τα τελευταία χρόνια. Η περίοδος αιχμής δεν είναι πλέον ένα μεμονωμένο γεγονός. Αντίθετα, αντιμετωπίζουμε πολλαπλές στιγμές αιχμής, όπως η Black Friday, η Cyber Monday και τα Χριστούγεννα. Για να διαχειριστούμε αποτελεσματικά αυτές τις περιόδους, αξιοποιούμε προγνωστικούς αλγόριθμους και σχολαστικό προγραμματισμό, διασφαλίζοντας ότι διαθέτουμε την κατάλληλη χωρητικότητα και το απαιτούμενο προσωπικό.
Η τεχνολογία διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη στρατηγική μας. Για παράδειγμα, τα εργαλεία βελτιστοποίησης διαδρομών μας υπολογίζουν αυτόματα τις πιο αποδοτικές διαδρομές για τους οδηγούς, βελτιώνοντας τόσο την ταχύτητα όσο και την αποτελεσματικότητα. Επιπλέον, οι προγνωστικοί αλγόριθμοι μάς βοηθούν να προβλέπουμε με ακρίβεια τους όγκους αιχμής, επιτρέποντας τη βέλτιστη χρήση των πόρων, όπως το ανθρώπινο δυναμικό και η χωρητικότητα μεταφοράς. Έχουμε επίσης βελτιώσει την παρακολούθηση των λειτουργιών μας σε πραγματικό χρόνο, ενσωματώνοντας τεχνητή νοημοσύνη (AI) και μηχανική μάθηση (ML), γεγονός που μας επιτρέπει να ανταποκρινόμαστε άμεσα σε οποιεσδήποτε προκλήσεις προκύψουν κατά τις περιόδους αιχμής.
Η διαχείριση των επιστροφών είναι επίσης ένας κρίσιμος παράγοντας κατά την περίοδο αιχμής, δεδομένου ότι, κατά μέσο όρο, το 30% των διαδικτυακών αγορών επιστρέφονται, ενώ το 84% των διαδικτυακών αγοραστών θεωρούν την ευκολία επιστροφής απαραίτητη. Η παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο προσφέρει στους πελάτες διαφάνεια και αξιοπιστία καθ’ όλη τη διαδικασία επιστροφής, ενώ η ευέλικτη χωρητικότητα του δικτύου μας μάς επιτρέπει να προσαρμοζόμαστε αποτελεσματικά στις μεταβαλλόμενες ροές επιστροφών.
Η συνεργασία με τους πελάτες μας αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο της προσέγγισής μας. Πραγματοποιούμε λεπτομερείς συζητήσεις με μεγάλους πελάτες αρκετά νωρίτερα, ώστε να κατανοήσουμε τους αναμενόμενους όγκους τους, γεγονός που μας βοηθά να οργανώσουμε έγκαιρα πρόσθετη χωρητικότητα μεταφορών και αποστολών. Ο στόχος μας είναι να παρέχουμε ομαλή και αξιόπιστη εξυπηρέτηση κατά τις περιόδους αιχμής, διασφαλίζοντας ότι οι πελάτες μας μπορούν να ανταποκριθούν στις δικές τους υποχρεώσεις με σιγουριά και αποτελεσματικότητα.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.gr
FOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΣε ποιο βαθμό έχει υιοθετήσει η FedEx λύσεις τεχνητής νοημοσύνης και σε ποιο είναι το αποτύπωμά τους στην καθημερινή τους λειτουργία;
Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και τα προγνωστικά logistics μεταμορφώνουν το last mile της παράδοσης στη FedEx, μειώνοντας το κόστος και βελτιώνοντας την εμπειρία των πελατών. Η καινοτομία ήταν πάντα βασικό στοιχείο του DNA μας, και έχουμε πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις στην AI και την προγνωστική ανάλυση, ώστε να βελτιστοποιήσουμε τις λειτουργίες μας και να αυξάνουμε την αποδοτικότητα. Η AI επιτρέπει την ορατότητα σε πραγματικό χρόνο και την εξυπνότερη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, κάτι που είναι κρίσιμο στο σημερινό ταχύρρυθμο περιβάλλον των logistics. Κοιτάζοντας προς το μέλλον, η προ-επιχειρησιακή νοημοσύνη θα μας επιτρέψει να σχεδιάζουμε τις παραδόσεις πιο αποτελεσματικά, να βελτιστοποιούμε τη χρήση του στόλου μας και να απλοποιούμε τη συνολική διαδικασία παράδοσης.
Βρισκόμαστε στη μέση μιας ψηφιακής επανάστασης, και η AI θα συνεχίσει να παίζει καθοριστικό ρόλο στην παροχή ορατότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας σε πραγματικό χρόνο. Σύμφωνα με μια μελέτη της McKinsey το 2022, η πρόβλεψη μέσω AI μπορεί να μειώσει τα σφάλματα στην εφοδιαστική αλυσίδα κατά 20-50%. Η κλίμακα των επιχειρήσεών μας μάς προσφέρει ένα μοναδικό πλεονέκτημα· με σχεδόν 17 εκατομμύρια πακέτα να κινούνται καθημερινά στο δίκτυό μας και το καθένα να σκανάρεται 20 έως 25 φορές, έχουμε πρόσβαση σε έναν τεράστιο όγκο δεδομένων. Αξιοποιούμε αυτά τα δεδομένα για να αποκτήσουμε πολύτιμες πληροφορίες και να παρέχουμε στους πελάτες μας πιο αξιόπιστες και αποδοτικές υπηρεσίες.
Η βελτιστοποίηση διαδρομών είναι ένας ακόμη τομέας όπου η AI έχει σημαντικό αντίκτυπο. Καθώς οι πόλεις εφαρμόζουν αυστηρότερους κανονισμούς για τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζει να αναπτύσσεται, η βελτιστοποίηση των διαδρομών παράδοσης έχει καταστεί πιο σημαντική από ποτέ. Η δυναμική βελτιστοποίηση διαδρομών μας επιτρέπει να μεταβούμε από την ανάλυση μετά την εκτέλεση σε ζωντανή και προ-επιχειρησιακή νοημοσύνη. Για παράδειγμα, αν ένας πελάτης αλλάξει το σημείο παράδοσης, οι οδηγοί μας λαμβάνουν άμεσες ειδοποιήσεις, ώστε να προσαρμόσουν τις διαδρομές τους αποδοτικά και να αποφύγουν άσκοπες προσπάθειες παράδοσης.
Ενσωματώνοντας την AI σε κάθε πτυχή των λειτουργιών μας, δεν βελτιώνουμε μόνο την αποδοτικότητα, αλλά θέτουμε νέα πρότυπα αξιοπιστίας και ικανοποίησης των πελατών στον κλάδο των logistics.
Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι βασικός οδηγός για την επέκταση των δραστηριοτήτων στον κλάδο σας. Πώς είναι τοποθετημένη η FedEx στον ευρωπαϊκό χώρο;
Η FedEx κατέχει ισχυρή θέση στην ευρωπαϊκή αγορά, προσφέροντας το πιο ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών που έχουμε διαθέσει ποτέ στην περιοχή. Οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου επωφελούνται από τις διεθνείς υπηρεσίες αποστολών με εγγυημένο χρόνο παράδοσης, οι οποίες προσφέρουν την ιδανική ισορροπία μεταξύ ταχύτητας και οικονομικής αποδοτικότητας. Αυτό τους επιτρέπει να ανταγωνίζονται πιο αποτελεσματικά σε μια ταχέως εξελισσόμενη αγορά.
Μία από τις σημαντικότερες νέες υπηρεσίες μας είναι το FedEx International Connect Plus® (FICP), μια διεθνής υπηρεσία ηλεκτρονικού εμπορίου με εγγυημένο χρόνο παράδοσης, σχεδιασμένη να προσφέρει αξιοπιστία και ανταγωνιστικές τιμές. Το FICP δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου να επεκτείνουν την εμβέλειά τους στην Ευρώπη και παγκοσμίως, με χρόνους παράδοσης 1-3 ημέρες εντός Ευρώπης, 3-4 ημέρες προς τη Βόρεια Αμερική και 3-5 ημέρες προς την Ασία-Ειρηνικό και άλλες περιοχές. Αυτή η υπηρεσία ενισχύει την ανταγωνιστικότητά τους, συνδυάζοντας την ταχύτητα με την οικονομική αποδοτικότητα.
Το απλοποιημένο και εκσυγχρονισμένο αεροπορικό μας δίκτυο, μας επιτρέπει να λειτουργούμε γρηγορότερα και με μεγαλύτερη βιωσιμότητα. Παρέχουμε κορυφαίες δυνατότητες διατλαντικής παράδοσης επόμενης ημέρας, συνδέοντας το 90% της Ευρώπης με τα περισσότερα μεγάλα επιχειρηματικά κέντρα των ΗΠΑ. Επιπλέον, παρέχουμε μια ειδική περιφερειακή υπηρεσία μεταφοράς εμπορευμάτων από και προς 22 χώρες για αποστολές με λιγότερη χρονική ευαισθησία. Αυτό το ευρύ φάσμα υπηρεσιών αποδεικνύει τη δέσμευσή μας να στηρίζουμε επιχειρήσεις κάθε μεγέθους, βοηθώντας τις να αξιοποιήσουν τις αυξανόμενες ευκαιρίες στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου.
* Η Μαρία Ανδριανάκου είναι Marketing Manager SouthEast Europe, Israel & Turkey της εταιρείας Fedex και μέλος του Your Directors Club.