Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στη Μύκονο, η Ελλάδα αναστενάζει

Αν κάποιος πλούσιος έρχεται στη Μύκονο και «σκάει» 10 χιλ. ευρώ στο Nammos, γιατί να μην πληρώσει 2.000 ευρώ έξτρα αεροπορικά διόδια για το τζετ του; σκέφθηκαν κάποιοι. Οι άνθρωποι μπορούν να πληρώσουν, αρκεί να μην τους βάζουν άλλοι το χέρι στην τσέπη.

Στη Μύκονο, η Ελλάδα αναστενάζει

Κάθε χρόνο, κάπου 3.000 ιδιωτικά αεροπλάνα προσγειώνονται στο αεροδρόμιο της Μυκόνου,  μεταφέροντας πλούσιους ανθρώπους από όλο τον κόσμο, π.χ. αραβικές χώρες, ευρωπαϊκές κ.λπ. Σημειώνεται ότι κάπου 20 χιλ. ιδιωτικά τζετ έρχονται στα ελληνικά αεροδρόμια καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, σύμφωνα με τους επαΐοντες.

Στο αεροδρόμιο της Μυκόνου, ένα από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η γερμανική Fraport, το κόστος αεροδρομίου για ένα μεσαίο ιδιωτικό αεροσκάφος που μεταφέρει 8-10 άτομα είναι 700 ευρώ κατά μέσο όρο. Όχι πλέον, όμως, αναφέρουν ενδιαφερόμενοι.

Από τις 20 Ιουνίου και χωρίς να έχει προηγηθεί κάποια διαβούλευση ή προαναγγελία, οι τρεις εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης του αεροδρομίου υποχρεώνουν κάθε ιδιωτικό αεροπλάνο που μεταφέρει κόσμο στο αεροδρόμιο της Μυκόνου να πληρώνει 2.000 ευρώ όταν φθάνει και άλλα τόσα όταν αναχωρεί. Προφανώς, εις γνώση της Fraport. Δηλαδή 4.000 ευρώ πλέον του κανονικού ποσού που πλήρωναν στους αντιπροσώπους. Το κόστος θα ήταν ακόμη μεγαλύτερο, αν π.χ. ο σύζυγος ερχόταν στη Μύκονο με το ιδιωτικό τζετ του και εν συνεχεία πήγαινε στο Μιλάνο ή αλλού για να παραλάβει την σύζυγο που είχε πάει για ψώνια.

Μέχρι και πέρυσι ή καλύτερα φέτος έως τις 19 Ιουνίου, δεν υπήρχε τέτοια υποχρέωση. Οι επιβάτες των ιδιωτικών τζετ που κατέφθαναν στο νησί και οι αποσκευές τους μπορούσαν να μεταφερθούν στο κεντρικό κτίριο του αεροδρομίου της Μυκόνου και δεν υπήρχε έξτρα χρέωση. Αν όμως ήθελαν να μην έχουν επαφή με το πόπολο, θα  μπορούσαν να πάνε σε μια άλλη πύλη, πληρώνοντας το αντίτιμο που ήταν υποπολλαπλάσιο των σημερινών 2 και των 4 χιλιάδων ευρώ. Ήταν προαιρετικό και ως εκ τούτου η επιλογή ήταν δική τους.

Αυτό πλέον δεν ισχύει, με αποτέλεσμα να έχουν αρχίσει ακυρώσεις πτήσεων, όπως ισχυρίζονται οι επαΐοντες. Σημειωτέον ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι πλούσιοι και ξοδεύουν πολλά λεφτά. Επίσης, οι αντιπρόσωποι που είχαν κλείσει συμφωνίες εξυπηρέτησης και τιμές με τα ιδιωτικά τζετ πριν από μήνες κινδυνεύουν να πληρώσουν εκείνοι τα 2 ή 4 χιλιάρικα, αν οι πελάτες τους αρνηθούν. Όχι γιατί οι τελευταίοι δεν έχουν τα λεφτά αλλά γιατί αντιλαμβάνονται πως θέλουν να τους βάλουν το χέρι στην τσέπη. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η πύλη στην οποία κατευθύνουν όσους έρχονται και όσους αναχωρούν με ιδιωτικά αεροπλάνα δεν πληροί τις προϋποθέσεις, π.χ. λένε ότι έχει μια τουαλέτα για όλους. Κοινώς, δεν είναι πιστοποιημένη όπως το κτίριο στο Ελ. Βενιζέλος. Το δε lounge είναι υπαίθριο και όταν κάνει ζέστη δεν μπορείς να σταθείς, όπως λένε.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, είναι απορίας άξιον γιατί υπήρξε αιφνιδιασμός εν μέσω της τουριστικής σεζόν και γιατί προτιμήθηκε η υποχρεωτικότητα αντί της προαιρετικότητας. Δεν ξέρουμε αν τα έσοδα των τριών εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης και της Fraport θα αυξηθούν λόγω των 2χίλιαρων και 4χίλιαρων ευρώ που επέβαλαν στα ιδιωτικά τζετ. Ακόμη και αν το 10% ή 20% από αυτούς τους πλούσιους ακυρώσουν τις πτήσεις των αεροσκαφών τους στο νησί, η σούμα θα είναι αρνητική για την τοπική οικονομία.     

Οι Μυκονιάτες έχουν κατορθώσει να μετατρέψουν το νησί τους στον κορυφαίο τουριστικό προορισμό της Ελλάδας, προσελκύοντας το διεθνές τζετ σετ. Καλό θα ήταν τρίτοι να μην το υπονομεύουν. Το αεροδρόμιο της Μυκόνου δεν είναι σαν του Σεν Μόριτζ στην Ελβετία που είναι μόνο για ιδιωτικά τζετ και χρεώνει  ως 3.000 ευρώ το σκάφος.  

 

Υ.Γ. Παράγων της αγοράς μας ενημέρωσε ότι δεν υπήρξαν ακυρώσεις πτήσεων από private jets στη Μύκονο από τις 20 Ιουνίου που εφαρμόζεται το τέλος των 2000 ευρώ μέχρι σήμερα. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι ακόμη κι αν υπήρχε ακύρωση, η ζήτηση είναι τόσο ισχυρή από τις κλασσικές αερογραμμές που θα καλυπτόταν αμέσως χωρίς να επηρεασθεί ο τουρισμός του νησιού. Τέλος, ο ίδιος παρατήρησε ότι επιβάτες ιδιωτικών αεροσκαφών έχουν εκφράσει την ευαρέσκειά τους για την ταξιδιωτική εμπειρία που είχαν.


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v