Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μπρουμίδης (Vodafone): Κοντά στον μέσο όρο της Ε.Ε. το κόστος των data στην κινητή

«Αυτό που φαίνεται δεν είναι πάντα η πραγματικότητα», υπογράμμισε ο CEO της Vodafone Ελλάδος, «απαντώντας» στην έκθεση της Rewheel. Τι λέει για τον τέταρτο παίκτη στην αγορά, τις εφαρμογές ιχνηλάτησης και την εκτίναξη της κίνησης στα telecoms λόγω πανδημίας.

Μπρουμίδης (Vodafone): Κοντά στον μέσο όρο της Ε.Ε. το κόστος των data στην κινητή

Τη θέση πως το πραγματικό κόστος των δεδομένων (data) στην κινητή στην Ελλάδα είναι λίγο πάνω από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσής (Ε.Ε.), αν υπολογιστούν οι φόροι, και κοντά στον μέσο όρο της Ε.Ε. χωρίς τους φόρους, επανέλαβε την Τρίτη ο διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδος Χάρης Μπρουμίδης. «Αυτό που φαίνεται δεν είναι πάντα η πραγματικότητα», υπογράμμισε.

Με αφορμή την πρόσφατη έκθεση της φινλανδικής Rewheel για λογαριασμό της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ο κ. Μπρουμίδης υποστήριξε πως «το να κάνεις μια σύγκριση τιμών ανάμεσα σε διαφορετικές χώρες, αγορές, συνήθειες, είναι σύνθετη και πολύ δύσκολη υπόθεση. Θέλει την κατάλληλη μεθοδολογία, την κατάλληλη εμπειρία τόσο αυτών που κάνουν μια μελέτη όσο και αυτών που την αξιολογούν. Χωρίς να είναι μομφή για κάποιον, είναι δύσκολη και σύνθετη δουλειά. Η συγκεκριμένη μελέτη, η οποία καταλαβαίνω πως είναι desk research (σ.σ. δηλαδή έγινε με βάση δημόσια στοιχεία, χωρίς περαιτέρω έρευνα), πρέπει να παίρνει στοιχεία όχι μόνο από τα δημοσιευμένα, αλλά πρέπει να ξέρει και τη χρήση, πρέπει να ξέρει τη διαφορά ανάμεσα στις επίσημες και πραγματικές τιμές».

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Vodafone, στην έκθεση «υπάρχουν ανακρίβειες και συμπεράσματα που δεν είναι ακριβώς αληθή. Για παράδειγμα λέει πως τα νέα προγράμματα της Vodafone είναι μόνο σε νέους πελάτες ή σε πελάτες φορητότητας, κάτι που δεν είναι αληθές. Τα νέα προγράμματα απευθύνονται σε όλους, με περισσότερα data και περισσότερη φωνή». Ανέφερε το παράδειγμα του προγράμματος RED START που προσφέρει 3 GB, 1.000 SMS και 1.000 λεπτά ομιλίας ενώ έχει επίσημη τιμή 43 ευρώ, όταν «τη δεδομένη στιγμή μπορεί να το πάρει κάποιος με 35% έκπτωση».

Ο κ. Μπρουμίδης επέμεινε πως η αγορά πλήττεται ιδιαίτερα από τον υψηλό φορολογικό συντελεστή. Ειδικά στα data, η Ελλάδα είναι λίγο πάνω από τον μέσο όρο της Ε.Ε. και κοντά στον μέσο όρο της Ε.Ε. όταν αφαιρέσουμε τους φόρους, με βάση τα πραγματικά στοιχεία της χρήσης. Πιστεύει πως «ένας συνδυασμός τιμολογιακής πολιτικής που επιταχύνθηκε τους τελευταίους μήνες και μείωσης φορολογίας θα οδηγήσουν σε υψηλότερη χρήση data, σε συνδυασμό με ενίσχυση της χρήσης έξυπνων τηλεφώνων».

Για την έκθεση της Rewheel επανέλαβε πως «θέλει προσοχή, γιατί είναι πολύ δύσκολη διαδικασία ώστε να μη βγαίνουν λάθος συμπεράσματα». Οσο για τον τέταρτο παίκτη, τόνισε πως «στην Ελλάδα υπήρξε τέταρτη εταιρεία κινητής και σήμερα υπάρχει τέταρτη εταιρεία, που όταν είναι έτοιμη θα βγει και μάλιστα σε τιμές που έχουν καθοριστεί από τη ρυθμιστική αρχή. Υπήρξε και θα υπάρξει τέταρτη πρόταση στην κινητή. Το ερώτημα είναι γιατί δεν άντεξε η προηγούμενη. Στα 20 χρόνια που είμαι, δεν έχω αντιληφθεί να υπήρξε αίτημα από εταιρεία να έρθει να αναπτύξει και να μην της δόθηκε η άδεια».

Να σημειωθεί πάντως πως τα επιχειρήματα και την κριτική της Vodafone αναφορικά με τα συμπεράσματα της έκθεσης της Rewheel αντικρούει ο συνιδρυτής της, Αντώνης Δρόσσος, σε συνέντευξή του στο Euro2day.gr

Κατά τον κ. Μπρουμίδη, «η αγορά των τηλεπικοινωνιών είναι αγορά εντάσεως επενδύσεων. Τα τελευταία χρόνια επενδύουν για τα δίκτυά τους 700 εκατ. ευρώ». Σε σχέση με τον εξορθολογισμό των τιμολογίων ώστε να απεικονίζονται οι τελικές τιμές που πληρώνουν οι καταναλωτές, ο επικεφαλής της Vodafone Ελλάδος είπε πως ξεκινάμε από ένα επίπεδο και στο τέλος, στο πλαίσιο του ανταγωνισμού, προκύπτουν άλλες, μικρότερες, τιμές. «Γνωρίζουμε, πάντως, πως από την αρχή θα κάνουμε έκπτωση».

Σε ερώτηση για τη συζήτηση περί εφαρμογών ιχνηλάτησης, είπε πως «δεν θεωρώ πως πρέπει εμείς να μπούμε σε συζήτηση για την ιχνηλάτηση επαφών. Αν η πολιτεία ή κάποιοι από εμάς επιλέξουν να κατεβάσουν κάποια τέτοια εφαρμογή σε ατομικό επίπεδο, είναι ελεύθεροι να το κάνουν. Εμείς ως Vodafone αναφερόμαστε πάντα στη διάθεση δεδομένων που είναι πλήρως ανώνυμα και μπορούν να στηρίξουν τη λήψη αποφάσεων».

Τα μέτρα και η εικόνα κατά τη διάρκεια της καραντίνας

Ο επικεφαλής της Vodafone Ελλάδος είπε ότι «αυτό που θα γινόταν οργανικά μέσα σε ένα-δύο χρόνια κατέστη δυνατό μέσα στις επτά εβδομάδες της πανδημίας». Πρόσθεσε πως η εταιρεία ανέλαβε πρωτοβουλίες σε έξι τομείς για τη στήριξη εργαζομένων, υποδομών, πελατών, κοινωνίας και πολιτείας, συνολικού ύψους πέντε εκατ. ευρώ, κατά την περίοδο της πανδημίας. Όπως είπε, «τα δίκτυα είναι οξυγόνο και όχι απλώς κρίσιμη υποδομή σε καθεστώς πανδημίας». Υπήρξε εργασία του προσωπικού της εταιρείας από το σπίτι σε ποσοστό 92% και διάθεση του απαραίτητου εξοπλισμού γραφείου σε εργαζόμενους.

Στο δίκτυο «ήταν προφανές πως η κίνηση θα μεταφερθεί στη σταθερή τηλεφωνία. Η αύξηση της χρήσης στη φωνή έφτασε στο 90%, στα δεδομένα στο 50%, στο Vodafone TV το 142% ή στο Netflix κατά 79%. Προχωρήσαμε άμεσα σε μαζικές αυξήσεις χωρητικότητας στο σταθερό δίκτυο που άντεξε και μετά τις πρώτες ημέρες επανήλθε σε ποιοτικά χαρακτηριστικά αντίστοιχα με αυτά που υπήρχαν πριν την καραντίνα».

Ειδικά για το Vodafone TV είπε πως «πήραμε ένα μεγάλο στοίχημα και για πρώτη φορά αποκτήσαμε αποκλειστικό περιεχόμενο από τις αρχές Ιανουαρίου μέσω της συνεργασίας με το ΗΒΟ. Είδαμε μεγάλη αύξηση των ωρών κατανάλωσης περιεχομένου και θα αναπτύξουμε περαιτέρω την πλατφόρμα, με τις ανακοινώσεις να γίνονται σε μερικές εβδομάδες από σήμερα».

Τα οικονομικά αποτελέσματα και οι επενδύσεις

Η Vodafone Ελλάδας παρουσίασε στην τελευταία χρήση συνολικά έσοδα 958 εκατ. ευρώ με αύξηση 2% έναντι της προηγούμενης χρήσης και 304 εκατ. ευρώ EBITDA (με αύξηση 4,5%). Στο τέλος Μαρτίου 2020, που έκλεισε η φετινή χρήση της Vodafone Ελλάδος, η εταιρεία είχε 945.000 πελάτες σταθερής, 125.000 πελάτες τηλεόρασης, με τον στόχο για 200.000 συνδρομητές στο τέλος της τρέχουσας χρήσης να μοιάζει εφικτός, ενώ τα δίκτυα νέας γενιάς που αναπτύσσει (FTTH & FTTC) κάλυπταν 350.000 σπίτια και μέχρι το φθινόπωρο θα προστεθούν άλλα 100.000 νοικοκυριά.

Την περίοδο 2015-2019 η εταιρεία πραγματοποίησε επενδύσεις 590 εκατ. ευρώ ενώ για την επόμενη πενταετία οι επενδύσεις θα ξεπεράσουν τα 500 εκατ., με προτεραιότητα στα δίκτυα οπτικών ινών, στην πέμπτη γενιά (5G), σε τηλεοπτικό περιεχόμενο και υπηρεσίες νέας γενιάς. Όπως είπε ο κ. Μπρουμίδης, «στον τομέα της κινητής ήδη προχωράμε στον εκσυγχρονισμό της υπάρχουσας υποδομής ώστε να είναι έτοιμη να υποδεχθεί τεχνολογία 5G και περιμένουμε την αδειοδότηση του φάσματος για να ξεκινήσουμε. Στο πλαίσιο της διαβούλευσης, έχουμε καλέσει και τη ρυθμιστική αρχή να κοιτάξει εναλλακτικούς τρόπους διάθεσης φάσματος ώστε να μπορούμε να επιταχύνουμε την ανάπτυξη του 5G στην Ελλάδα. Είμαστε στη φάση της τελικής αξιολόγησης των προμηθευτών σε συνεργασία με τον όμιλο της Vodafone, ώστε να καταλήξουμε στο ποιος θα είναι ο πάροχος της τεχνολογίας μέσα στις επόμενες εβδομάδες».

Η διοίκηση της εταιρείας ανακοίνωσε και ένα πρόσθετο αναπτυξιακό έργο 40 εκατ. ευρώ για διασύνδεση νησιών στο Αιγαίο με υποθαλάσσιο καλώδιο 610 χιλιομέτρων και τη σύνδεση της Κέρκυρας με την ηπειρωτική χώρα με καλώδιο 30 χιλιομέτρων. Η επένδυση θα ξεκινήσει τους επόμενους μήνες και θα ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2022. Επιπλέον η εταιρεία συμμετέχει και στο έργο ανάπτυξης δικτύων νέας γενιάς στην περιφέρεια μέσω ΣΔΙΤ (UFFB).

Ο διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδος είπε πως η πανδημία οδηγεί στην ταχύτερη ανάπτυξη της τεχνολογίας, «με αυξητική τάση στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αυξημένες ανάγκες και ζήτηση για χωρητικότητα στα δίκτυα και περισσότερους εργαζόμενους να επιλέγουν δουλειά από το σπίτι. Η ζήτηση για αναβάθμιση ευρυζωνικών γραμμών σταθερής αυξήθηκε κατά περίπου 50%».

Για τις επενδύσεις τόνισε πως «προτεραιότητές μας είναι οι εφαρμογές Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΙοΤ) στο χώρο της βιομηχανίας καθώς και οι αντίστοιχες εφαρμογές στο χώρο των οικιακών πελατών καθώς και οι υπηρεσίες τεχνολογίας στον τομέα των επιχειρήσεων όπως το cloud, κ.λπ. Δεν σκεφτόμαστε την επέκταση σε κάποιες κάθετες αγορές (σ.σ. όπως κάνουν ορισμένοι ανταγωνιστές) καθώς θεωρούμε πως σε εμάς τουλάχιστον δεν προσφέρουν».

Φώτης Κόλλιας [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v