Οι πρακτικές των επιτυχημένων στελεχών

Οι δημιουργικοί άνθρωποι δείχνουν πάθος για ερωτήσεις και πειραματίζονται διαρκώς. Παράλληλα αφιερώνουν χρόνο στο να συζητούν τις ιδέες τους με ένα δίκτυο ανθρώπων που διαθέτουν διαφορετικό μεταξύ τους τρόπο σκέψης.

Οι πρακτικές των επιτυχημένων στελεχών

Πέρα από τους ανοιχτούς ορίζοντες, οι επιχειρηματίες και τα στελέχη που έχουν αποδεδειγμένα προχωρήσει στην υλοποίηση καινοτόμων ιδεών και που έχω μελετήσει επισταμένως, συγκεντρώνουν τέσσερα χαρακτηριστικά:

*Δείχνουν μεγάλο πάθος για ερωτήσεις, με σκοπό να ανακαλύψουν νέες ιδέες, πιθανότητες και κατευθύνσεις. Εξάλλου, οι ερωτήσεις βοηθούν να ανατραπεί το status quo και στην συνέχεια να δημιουργηθούν πρωτότυπα και ριζοσπαστικά προϊόντα, υπηρεσίες, ακόμα και επιχειρήσεις.

*Παρατηρούν τον κόσμο διαρκώς, με στόχο να εντοπίσουν λεπτομέρειες που θα τούς δώσουν ώθηση να ανακαλύψουν νέες ιδέες. Χαρακτηριστικό «τέκνο» της παρατήρησης τα Starbucks. Ο Howard Shultz, παρατηρώντας τα χαρακτηριστικά των ιταλικών espresso bars κατά την διάρκεια ενός επαγγελματικού ταξιδιού του στο Μιλάνο, σκέφτηκε ότι δεν υπήρχε κάτι αντίστοιχο στις ΗΠΑ, που να προσφέρει καλό καφέ σε συνδυασμό με την άνεση και την ευχάριστη ατμόσφαιρα.

*Πειραματίζονται διαρκώς, εξετάζουν υποθετικά σενάρια, επισκέπτονται διαφορετικά μέρη, αναζητούν καινούργιες πληροφορίες και αρέσκονται στο να μαθαίνουν νέα πράγματα. Κατά κοινή ομολογία είναι άνθρωποι που δεν μένουν κλεισμένοι στο καβούκι τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Richard Branson, CEO της Virgin, ο πρώτος που σκέφτηκε την οργάνωση τουριστικών ταξιδιών στο διάστημα (Virgin Galactic). Οι πειραματισμοί του έχουν οδηγήσει στην δημιουργία 340 νέων εταιρειών!

*Αφιερώνουν χρόνο στο να συζητούν τις ιδέες τους με ένα δίκτυο ανθρώπων που διαθέτουν διαφορετικό μεταξύ τους τρόπο σκέψης, αλλά και υπόβαθρο. Αυτό δεν σημαίνει απλώς κοινωνική δικτύωση, αλλά πραγματική συζήτηση με άτομα που έχουν να προσφέρουν διαφορετική οπτική των πραγμάτων.

Σε γενικές γραμμές, οι δημιουργικοί άνθρωποι διαθέτουν τα παραπάνω στοιχεία σε μεγάλο βαθμό. Αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχει μία μοναδική συνταγή της επιτυχίας. Άλλοι επιχειρηματίες βασίζουν τις καινοτομίες τους περισσότερο στον πειραματισμό και τις ερωτήσεις και άλλοι στο κοινωνικό τους δίκτυο. Γι’ αυτό παρομοιάζω την συγκεκριμένη ικανότητα με το DNA, γιατί κάθε δημιουργικός άνθρωπος έχει το δικό του μυστικό.

Τις τελευταίες δεκαετίες, πάντως, οι περισσότερες καινοτομίες και τα πιο πολλά success stories ξεκίνησαν από καινοτόμους επιχειρηματίες, όπως ο St. Jobs της Apple και ο J. Bezos της Amazon, οι οποίοι έβαλαν οι ίδιοι σε εφαρμογή τις ιδέες τους και στην συνέχεια τις μετέφεραν και στις παρακάτω βαθμίδες των εταιρειών τους.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v